Piotrastorun Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Witajcie,256tkm i skończył się .Teraz po wyjęciu już wiem że powodem było zerwanie szyny prowadzącej łańcuch rozrządu. Wyciął w obudowie rozrządu dziurę do kanału wodnego .Woda poszła do oleju i trzeba robić remont. Szczęście w nieszczęściu że tak wyszło bo panewki na wale i korbowodach do wymiany,wał na szczęście nie ucierpiał. Głowica poszła do roboty a resztę powinienem sam zrobić z pomocą sąsiada Po drodze wyszły inne usterki,pęknięty kolektor wydechowy. http://img19.imageshack.us/img19/4536/pdmg.jpg A o to winowajca całego zajścia. http://img6.imageshack.us/img6/2334/g6d5.jpg http://img30.imageshack.us/img30/8654/7k5.JPG Czy ktoś wie z jaki powinien być moment dokręcenia wału i korbowodów?. Czy jeśli wał dokręcę 60Nm a korbowody 45Nm to będzie dobrze? Głowica też chyba coś koło 60Nm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtus Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Zobacz do manuala z KA24. Tak z głowy to ciężko Jest na stronie z Irkucka lub Nicoclub. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Mój program pokazuje takie dane, ale dla pewności jeszcze je sprawdz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrastorun Posted September 12, 2013 Author Share Posted September 12, 2013 (edited) Dzięki Panowie,mam jeszcze pytanie czy ktoś przerabiał korek w misce olejowej? Patrząc od środka to jest wg. mnie lipnie zrobiony, zostaje tam tak na oko ze 2 setki starego oleju.Cały nie ma szans zlecieć. Chyba to przerobie.Fotka zrobiona od środka,wewnątrz miski. Miska przerobiona potem wstawię fotkę.Głowica po szlifach ,więc czas na składanie. Silnik złożony,dzięki pomocy hugh_ha. Jak by ktoś szukał ustawień rozrządu w KA24 to podaję -pierwszy tłok ustawić w górnym położeniu znaki na kołach muszą się zgrać ze znakami na łańcuchu(jasne lub ciemne ogniwa),wtedy 4 cylinder ma krzywki ustawione poziomo.To wypada tak że górna zębatka ma znak coś około godziny14-15 a dolna tak 15-16. Edited September 12, 2013 by Piotrastorun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haczepsu Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 przy okazji mam pytanie jakie luzy dałeś na zaworach , umnie coś puka delikatnie tak jakby szlanka popychacza ale widzę że zawory są rególowane ręcznie więc to chyba nie to , raz jak zapalę to puka tak jakby zawór a potem po paru startach chodzi cicho i nic nie puka niewiem co to moze byc moze macie jakieś podpowiedzi . 2,4 benz-gaz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 pięknie się prezentuje taki czysty silniczek -malowałeś blok coś widzę ciekawy jestem czy żeby go wyciągnąć odsuwałeś skrzynie do tyłu ? bo w/g mnie inaczej nie wychodzą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrastorun Posted September 13, 2013 Author Share Posted September 13, 2013 Hej,zawory mają dzwigienki hydrauliczne i tam są kasowane luzy poprzez ciśnienie oleju.Stuki mogą być przez zapieczone te samoregulatory ja tak miałem. Skrzynie,wały trzeba odkręcić i całość cofnąć.Tak pomalowałem farbą do 350 stopni,połysk . Jak kiedyś ktoś zobaczy co tam za "metaliczna masa" zostaje,będzie wiedział dlaczego tak zrobiłem.Dodam tylko że dodatkowo mam pozakładane magnesy neodymowe w okolicach korków. A tak wyglądają dziś po wyczyszczeniu i udrożnieniu kanalików olejowych były zapieczone i niektóre stały .To moze być przyczyną niedomykania zaworów. A o to rurka której nie daję rady nie wiem gdzie ją przykręcić, no domyślam się jak powinna ale nijak nie mogę ją przykręcić . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haczepsu Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 dzieki to mi duzo wyjasniło , nie wiecie czy można kupić te samo leguratory i po ile i czy wymiana jest skaplikowana i wymienic wszystkie czy tylko ten co chałasuje . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markiej Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 w T1 2.4 też są samoregulatory? bo u mnie czasami strasznie klepie a czasami wcale i nie wiem za co się zabrac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrastorun Posted September 14, 2013 Author Share Posted September 14, 2013 Możesz kupić w necie,wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "sterowanie zaworem terrano" kosztuje w ic 350 i w górę dlatego bym próbował samemu to rozruszać .W mądrych książkach piszą że należy wymienić komplet (wałek też),także cena rośnie, Zdejmij pokrywę zaworów,odkręć wałek z dzwigienkami i spróbuj oczyścić i rozruszać zapieczone dzwigienki.Ja musiałem na noc zalać kanały olejowe płynem hamulcowym bo nie było szans przedmuchać ich.I tak na zmianę płyn do mycia turbo i egr, płyn do mycia gazników i na koniec zmywacz przemysłowy techniczny aż zaczęły reagować . Czy w T1 są sprawdz na nissan4u.com albo zdejmij pokrywę.Klepać może też łancuch jak masz do wymiany napinacz. Koniec nie równej walki,przez 3 dni przekładałem włożenie silnika do auta(przez pogodę lało a nie mam garażu i wszystko robię pod niebem),miał przyjść Kolega ale nie mógł , więc się wkurzyłem bo przestało padać i sam włożyłem i zespoliłem skrzynię z silnikiem .Ale jestem dumny.Niemożliwe stało się możliwe. Tajemnica rurki rozwiązana , rurka przechodzi między mono wtryskiem a wtryskiwaczami benzyny.Zasila nagrzewnicę i ssanie mono wtrysku(górna rurka) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 kto tego nie robił to nie zrozumie zabawa jest przednia ja skrzynie wyjąłem sam ale sam już bym jej nie włożył Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 ja sobie wyobrażam http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84157-demont-skrzyni-biegow-zrob-to-sam/?hl=%2Bdemont+%2Bskrzyni ale włożyć ją do auta samodzielnie nie byłem w stanie, aczkolwiek Piotrek pewnie to kawał chłopa więc jedną ręka przytrzyma druga wepchnie i weszło teraz mam pewne przemyślenia i wiem co zrobić żeby następnym razem poszło łatwiej, pytałem o silnik, bo silnik wymieniam za jakiś czas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrastorun Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 Oj zazdroszczę wam Koledzy garaży z kanałami.Ja niestety jestem zależny od pogody,a dłubać lubię. Dzięki pogodzie rozebrałem rozrusznik i alternator ,łożyska do wymiany 3szt(70 pln),2 do altka i jedno do rozrusznika +tulejki.(10pln) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markiej Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Możesz kupić w necie,wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "sterowanie zaworem terrano" kosztuje w ic 350 i w górę dlatego bym próbował samemu to rozruszać .W mądrych książkach piszą że należy wymienić komplet (wałek też),także cena rośnie, Zdejmij pokrywę zaworów,odkręć wałek z dzwigienkami i spróbuj oczyścić i rozruszać zapieczone dzwigienki.Ja musiałem na noc zalać kanały olejowe płynem hamulcowym bo nie było szans przedmuchać ich.I tak na zmianę płyn do mycia turbo i egr, płyn do mycia gazników i na koniec zmywacz przemysłowy techniczny aż zaczęły reagować . Czy w T1 są sprawdz na nissan4u.com albo zdejmij pokrywę.Klepać może też łancuch jak masz do wymiany napinacz. Koniec nie równej walki,przez 3 dni przekładałem włożenie silnika do auta(przez pogodę lało a nie mam garażu i wszystko robię pod niebem),miał przyjść Kolega ale nie mógł , więc się wkurzyłem bo przestało padać i sam włożyłem i zespoliłem skrzynię z silnikiem .Ale jestem dumny.Niemożliwe stało się możliwe. Tajemnica rurki rozwiązana , rurka przechodzi między mono wtryskiem a wtryskiwaczami benzyny.Zasila nagrzewnicę i ssanie mono wtrysku(górna rurka) Według nich nie mam, pokazuje że jest sruba regulacyjna. Jak mi przejdzie nerwa na niego to zaglądne do zaworków i zobacze jak tam luzy i czy krzywki na wałku jeszcze jakieś są Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrastorun Posted September 18, 2013 Author Share Posted September 18, 2013 Niby tak ,ale doszło by odłączyć wtyczki(jedna lutowana bo urwałem w terenie),lewarki,noi zlać olej bo poleci od strony wału(nadstan utrzymuję) Trzeba by jeszcze tym zestawem dobrze kręcić(reduktor).Samemu bym nie dał chyba rady naciagać i opuszczać i celować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 gdzieś na zagramanicznym forum czytałem że gość nie uradził wyjąc całości bo sie nie mieści, a generalnie to nie widzę tu jakieś oszczędności bo i tak trzeba odkręcić potem skrzynie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 ale i tak musisz leżeć żeby po odkręcać poprzeczki tak samo trzeba wyjąć lewarki itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 nie ma dostępu do górnych śrub łączących skrzynię z silnikiem, przynajmniej u mnie tak było bo buda miała przegnitą podłogę w w punktach podparcia na ramie...dlatego ja zdjąłem całą budę do wymiany skrzyni , poza tym wydechu nie chciałem ruszać i ramę z góry obejrzeć: ale do samego silnika to tylko unieś budę jakbyś miał lift robić , oczywiście musisz coś podłożyć , taki tymczasowy lift na budzie zrobić, radzę jeszcze zupełnie odkręcić maskę silnika tak jak to w osobówkach się robi ...i po problemie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 tak się odkręca górn śruby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 (edited) ...i demontuje rozrusznik w V6 co do samego pomysłu wyjmowania silnika ze skrzynią i ewent. reduktorem jeszcze to odradzam, cały ten zestaw waży z 300 kg pewnie...i podnośnik musi być poważniejszy i wytrzymałość samych śrub ...trochę za dużo w tym loterii Edited September 18, 2013 by lemmy69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 W sumie macie racje mozna sobie wiecej roboty zrobic z tym wyjmowaniem silnika ze skrzynia razem , hugh_h ma otwory porobione dobra sprawa szybki dostep co ty z tymi otworami kolego jakie porobione ? wszystko jak z fabryki jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 co, gdzie, które - jaśniej kolego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 nie wiem może zapisz sobie fotę na dysku i narysuj, bo mam wrażenie że o czym innym mówimy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 co ty z tymi otworami kolego jakie porobione ? wszystko jak z fabryki jest nie wiem coś kombinujesz, skrzynie się odkręca przez otwór po lewarku biegów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.