Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 2,4 mi padł


Piotrastorun
 Share

Recommended Posts

Witajcie,256tkm i skończył się .Teraz po wyjęciu już wiem że powodem było zerwanie szyny prowadzącej łańcuch rozrządu.

Wyciął w obudowie rozrządu dziurę do kanału wodnego .Woda poszła do oleju i trzeba robić remont.

Szczęście w nieszczęściu że tak wyszło bo panewki na wale i korbowodach do wymiany,wał na szczęście nie ucierpiał.

Głowica poszła do roboty a resztę powinienem sam zrobić z pomocą sąsiada :wave:

 

4f4.JPG



Po drodze wyszły inne usterki,pęknięty kolektor wydechowy.

http://img19.imageshack.us/img19/4536/pdmg.jpg

 

A o to winowajca całego zajścia.

 

http://img6.imageshack.us/img6/2334/g6d5.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/8654/7k5.JPG



Czy ktoś wie z jaki powinien być moment dokręcenia wału i korbowodów?.

Czy jeśli wał dokręcę 60Nm a korbowody 45Nm to będzie dobrze?

Głowica też chyba coś koło 60Nm.

Link to comment
Share on other sites

Zobacz do manuala z KA24. Tak z głowy to ciężko :)

Jest na stronie z Irkucka lub Nicoclub.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie,mam jeszcze pytanie czy ktoś przerabiał korek w misce olejowej?

Patrząc od środka to jest wg. mnie lipnie zrobiony, zostaje tam tak na oko ze 2 setki starego oleju.Cały nie ma szans zlecieć.

Chyba to przerobie.Fotka zrobiona od środka,wewnątrz miski.

wsks.jpg



Miska przerobiona potem wstawię fotkę.Głowica po szlifach ,więc czas na składanie.

Silnik złożony,dzięki pomocy hugh_ha.

Jak by ktoś szukał ustawień rozrządu w KA24 to podaję 

-pierwszy tłok ustawić w górnym położeniu znaki na kołach muszą się zgrać ze znakami na łańcuchu(jasne lub ciemne ogniwa),wtedy 4 cylinder ma krzywki ustawione poziomo.To wypada tak że górna zębatka ma znak coś około godziny14-15 a dolna tak 15-16.

s3m3.jpg

Edited by Piotrastorun
Link to comment
Share on other sites

przy okazji mam pytanie jakie luzy dałeś na zaworach , umnie coś puka delikatnie tak jakby szlanka popychacza ale widzę że zawory są rególowane ręcznie więc to

  chyba nie to , raz jak zapalę to puka tak jakby zawór a potem po paru startach chodzi cicho i nic nie puka niewiem co to moze byc moze macie jakieś podpowiedzi .

2,4 benz-gaz

Link to comment
Share on other sites

pięknie się prezentuje taki czysty silniczek -malowałeś blok coś widzę :)

 

ciekawy jestem czy żeby go wyciągnąć odsuwałeś skrzynie do tyłu ? bo w/g mnie inaczej nie wychodzą.

Link to comment
Share on other sites

Hej,zawory mają dzwigienki hydrauliczne i tam są kasowane luzy poprzez ciśnienie oleju.Stuki mogą być przez zapieczone te samoregulatory ja tak miałem.b1e2.jpg

Skrzynie,wały trzeba odkręcić i całość cofnąć.Tak pomalowałem farbą do 350 stopni,połysk .

Jak kiedyś ktoś zobaczy co tam za "metaliczna masa" zostaje,będzie wiedział dlaczego tak zrobiłem.Dodam tylko że dodatkowo mam pozakładane magnesy neodymowe w okolicach korków.

lrxu.jpg

te4y.jpg



A tak wyglądają dziś po wyczyszczeniu i udrożnieniu kanalików olejowych były zapieczone i niektóre stały .To moze być przyczyną niedomykania zaworów.

 

 

 

3i11.jpg

 

A o to rurka której nie daję rady nie wiem gdzie ją przykręcić, no domyślam się jak powinna ale nijak nie mogę ją przykręcić .

 

kfsg.jpg

 

72p.JPG

Link to comment
Share on other sites

dzieki to mi duzo wyjasniło , nie wiecie czy można kupić te samo leguratory i po ile i czy wymiana jest skaplikowana i  wymienic wszystkie czy tylko ten co chałasuje .

Link to comment
Share on other sites

w T1 2.4 też są samoregulatory? bo u mnie czasami strasznie klepie a czasami wcale i nie wiem za co się zabrac

Link to comment
Share on other sites

Możesz kupić w necie,wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "sterowanie zaworem terrano" kosztuje w ic 350 i w górę dlatego bym próbował samemu to rozruszać .W mądrych książkach piszą że należy wymienić komplet (wałek też),także cena rośnie,

Zdejmij pokrywę zaworów,odkręć wałek z dzwigienkami i spróbuj oczyścić i rozruszać zapieczone dzwigienki.Ja musiałem na noc zalać kanały olejowe płynem hamulcowym bo nie było szans przedmuchać ich.I tak na zmianę płyn do mycia turbo i egr, płyn do mycia gazników i na koniec zmywacz przemysłowy techniczny aż zaczęły reagować .

Czy w T1 są sprawdz na nissan4u.com albo zdejmij pokrywę.Klepać może też łancuch jak masz do wymiany napinacz.



Koniec nie równej walki,przez 3 dni przekładałem włożenie silnika do auta(przez pogodę lało a nie mam garażu i wszystko robię pod niebem),miał przyjść Kolega ale nie mógł , więc się wkurzyłem bo przestało padać i sam włożyłem i zespoliłem skrzynię z silnikiem .Ale jestem dumny.Niemożliwe stało się możliwe. :devil:  :dribble:

Tajemnica rurki rozwiązana , rurka przechodzi między mono wtryskiem a wtryskiwaczami benzyny.Zasila nagrzewnicę i ssanie mono wtrysku(górna rurka)

Link to comment
Share on other sites

kto tego nie robił to nie zrozumie :) zabawa jest przednia

ja skrzynie wyjąłem sam ale sam już bym jej nie włożył

Link to comment
Share on other sites

ja sobie wyobrażam http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84157-demont-skrzyni-biegow-zrob-to-sam/?hl=%2Bdemont+%2Bskrzyni

ale włożyć ją do auta samodzielnie nie byłem w stanie, aczkolwiek Piotrek pewnie to kawał chłopa więc jedną ręka przytrzyma druga wepchnie i weszło :P

 

teraz mam pewne przemyślenia i wiem co zrobić żeby następnym razem poszło łatwiej,

pytałem o silnik, bo silnik wymieniam za jakiś czas

Link to comment
Share on other sites

Oj zazdroszczę wam Koledzy garaży z kanałami.Ja niestety jestem zależny od pogody,a dłubać lubię.

Dzięki pogodzie rozebrałem rozrusznik i alternator ,łożyska do wymiany 3szt(70 pln),2 do altka i jedno do rozrusznika +tulejki.(10pln)

1eeo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Możesz kupić w necie,wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "sterowanie zaworem terrano" kosztuje w ic 350 i w górę dlatego bym próbował samemu to rozruszać .W mądrych książkach piszą że należy wymienić komplet (wałek też),także cena rośnie,

Zdejmij pokrywę zaworów,odkręć wałek z dzwigienkami i spróbuj oczyścić i rozruszać zapieczone dzwigienki.Ja musiałem na noc zalać kanały olejowe płynem hamulcowym bo nie było szans przedmuchać ich.I tak na zmianę płyn do mycia turbo i egr, płyn do mycia gazników i na koniec zmywacz przemysłowy techniczny aż zaczęły reagować .

Czy w T1 są sprawdz na nissan4u.com albo zdejmij pokrywę.Klepać może też łancuch jak masz do wymiany napinacz.

 

Koniec nie równej walki,przez 3 dni przekładałem włożenie silnika do auta(przez pogodę lało a nie mam garażu i wszystko robię pod niebem),miał przyjść Kolega ale nie mógł , więc się wkurzyłem bo przestało padać i sam włożyłem i zespoliłem skrzynię z silnikiem .Ale jestem dumny.Niemożliwe stało się możliwe. :devil:  :dribble:

Tajemnica rurki rozwiązana , rurka przechodzi między mono wtryskiem a wtryskiwaczami benzyny.Zasila nagrzewnicę i ssanie mono wtrysku(górna rurka)

Według nich nie mam, pokazuje że jest sruba regulacyjna. Jak mi przejdzie nerwa na niego to zaglądne do zaworków i zobacze jak tam luzy i czy krzywki na wałku jeszcze jakieś są :)

Link to comment
Share on other sites

Niby tak ,ale doszło by odłączyć wtyczki(jedna lutowana bo urwałem w terenie),lewarki,noi zlać olej bo poleci od strony wału(nadstan utrzymuję)

Trzeba by jeszcze tym zestawem dobrze kręcić(reduktor).Samemu bym nie dał chyba rady naciagać i opuszczać i celować  :showoff:

Link to comment
Share on other sites

gdzieś na zagramanicznym forum czytałem że gość nie uradził wyjąc całości bo sie nie mieści,

a generalnie to nie widzę tu jakieś oszczędności bo i tak trzeba odkręcić potem skrzynie

Link to comment
Share on other sites

ale i tak musisz leżeć żeby po odkręcać poprzeczki tak samo trzeba wyjąć lewarki itd.

Link to comment
Share on other sites

nie ma dostępu do górnych śrub łączących skrzynię z silnikiem, przynajmniej u mnie tak było bo buda miała przegnitą podłogę w w punktach podparcia na ramie...dlatego ja zdjąłem całą budę do wymiany skrzyni , poza tym wydechu nie chciałem ruszać i ramę z góry obejrzeć:

 

28ab83572f1ebc78.jpg

 

ale do samego silnika to tylko unieś budę jakbyś miał lift robić , oczywiście musisz coś podłożyć , taki tymczasowy lift na budzie zrobić, radzę jeszcze zupełnie odkręcić maskę silnika tak jak to w osobówkach się robi ...i po problemie

Link to comment
Share on other sites

...i demontuje rozrusznik w V6  :wave:

co do samego pomysłu wyjmowania silnika ze skrzynią i ewent. reduktorem jeszcze to odradzam, cały ten zestaw waży z 300 kg pewnie...i podnośnik musi być poważniejszy i wytrzymałość samych śrub ...trochę za dużo w tym loterii

Edited by lemmy69
Link to comment
Share on other sites

W sumie macie racje mozna sobie wiecej roboty zrobic z tym wyjmowaniem silnika ze skrzynia razem , hugh_h ma otwory porobione dobra sprawa szybki dostep

 

co ty z tymi otworami kolego jakie porobione ? wszystko jak z fabryki jest

Link to comment
Share on other sites

:wtf:

nie wiem może zapisz sobie fotę na dysku i narysuj, bo mam wrażenie że o czym innym mówimy

Link to comment
Share on other sites

co ty z tymi otworami kolego jakie porobione ? wszystko jak z fabryki jest

 

nie wiem coś kombinujesz, skrzynie się odkręca przez otwór po lewarku biegów

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...