micho196 Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Yo, Zdania na temat wymiany oleju w automatach są różne... nawet w serwisie nissana w Lublinie usłyszałem od mechanika aby nie wymieniać oleju dopóki ze skrzynią nic się nie dzieje . Osobiście uważam to za kompletną bzdurę, że olej w ASB może być dożywotni dlatego postanowiłem wymienić u siebie sam... Jako, że auto ma 78k MIL przebiegu, a poprzedni właściciel nie potrafił odpowiedzieć na pytanie, kiedy był ostatnio wymieniany olej zdecydowałem się na wymianę dynamiczną. Podejrzewałem, że od nowości auto jeździło na tym samym oleju. Zamówiłem więc 12qt (ok 12 litrów) nowego oleju Nissan Matic S (wiem że powinien być Matic J, ale został on zastąpiony przez Matic S). Generalnie nigdy nie miałem żadnego problemu ze skrzynią, ładnie zmieniała biegi i nie szarpała, a wymiany dokonałem powiedzmy zapobiegawczo. Koszty regeneracji automatów to ok 5-6 tysięcy złotych... dlatego uważam, że raz na jakiś czas warto zmienić olej! Ja za oryginalny Matic S zapłaciłem ok 800zł za 12 litrów... Generalnie cały proces wymiany jest opisany w serwisówce i nikt nie powinien mieć z tym jakiegoś specjalnego problemu. Jakby ktoś miał jakieś problemy to służę pomocą. Z informacji użytecznych, których nie mogłem znaleźć w necie, a mogą wam się przydać podczas wymiany to: potrzebna ilość oleju ATF do wymiany dynamicznej: ok 15 litrów potrzebna ilość oleju do wymiany statycznej: ok 3 litry pamiętać aby ilość oleju wlanego do skrzyni była równa ilości którą spuściliście!!!!! Po wymianie, auto jeździ tak samo jednak można powiedzieć, że zmiany biegów są płynniejsze no i człowiek ma tą satysfakcję, że w skrzyni jest świeży olej. Następna wymiana za 30K MIL tym razem statyczna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 (edytowane) Elo Elo ja stosuję taką technikę w mocnych saabach które grzebię że co wymiane oleju w silniku zmieniam część oleju w skrzyni czyli co ok 10 tyś km odświeżam tymi 3,5Literkami skrzynię. Auto z automatem niech dobrze postoi przed spuszczeniem z niej oleju żeby wszystkie ciężkie syfy znalazły się na dole przy korku spustowym... Z tym że do Saaba leje się taniego ATF3 dokładnie model Texamatix 7045... Edytowane 10 Września 2013 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 (edytowane) generalnie są bezobsługowe. Ja osobiście aby lepiej było mi na duszy wymieniłem, ale wymieniany olej zdawał się być w dobrej kondycji IMHO jak masz przebieg poniżej 100tys. to nie ruszaj Edytowane 10 Września 2013 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 sugerujesz wymiane raz na 100k km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 nie ale jak masz przebieg rzedu 50-80tys.to bym nie ruszał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Na jaki olej wymieniałeś? Oryginał nissana czy jakieś zamienniki spełniające normę? Nie masz odczucia że przed wymianą auto jeździło lepiej? Owszem biegi zmienia jakby lepiej ale mam czasem takie wrażenie że gorzej przyspiesza...ma jebniecie jak zrzuci 2 biegi w dół ale wydaje mi się że stał się mniej wrażliwy na dotknięcie gazu... wcześniej jakby bardziej reagował...ale może mi się tylko wydaje... Może trochę za mało oleju wlałem? Sam nie wiem... Można w ogóle coś popsuć podczas takiej wymiany oleju??????Cyba nie ale robiłem to pierwszy raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 (edytowane) Nie da się nic popsuć spokojnie Sprawdź na bagnecie stan oleju i już, pamiętaj że pomiaru się dokonuje na pracującym silniku i jak olej w skrzyni jest w pełni rozgrzany. Ps. dobra sprawa jak ktoś chce poszaleć zetką z automatem jest dołożenie chłodnicy oleju do skrzyni... Olej który polecam do zetek i osobiście zalewam to ten syntetyczny Valvoline, 1L kosztuje ok. 30zł : http://allegro.pl/valvoline-maxlfie-atf-1l-nissan-j-matic-i-k-matic-i3499543173.html Jak ktoś zetką w automacie lata po torze w poznaniu i nie ma dodatkowej chłodnicy to zalecam jego wymianę co każdy taki wyjazd. Edytowane 22 Września 2013 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Sprawdzałem na zimnym, Jest w zakresie na bagnecie. Wiem że są tam dwie skale HOT i COLD. Problem w tym że na rozgrzanym silniku jak wyciagnę bagnet to nie widać ile jest oleju. Oleju jest prawie na całym bagnecie. Pewnie trzeba poczekać aż ścieknie ale nie ostygnie...wtedy sprawdzić. Podczas wymiany mierzyłem ilość płynu który spuściłem i tyle samo wlałem... Zastosuje się do twoich wskazówek i zobaczymy co pokaże pomiar... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Nic nie trzeba czekać, na pracującym silniku dokonuje się pomairu stanu oleju auta z Automatyczną skrzynią biegów 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 28 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Sprawdziłem jeszcze raz, wg twoich uwag i w sumie tego co napisane jest w service manualu:) (Check fluid level with engine idling.) Pomiar zimnego oleju na pracującym silniku oraz po 10 minutowej jeździe w warunkach miejskich na skali Hot. Wlałem za mało oleju za pierwszym razem...więc musiałem troche dolać. Teraz przynajmniej jestem spokojny że mam właściwą ilość oleju. W sumie to dziwne, bo tak jak wspominałem wlałem do skrzyni taką samą objętość co spuściłem (mam podziałkę na misce). Dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Ja zalalem swoj Ravenol'em o odpowiedniej specyfikacji zalecanej do konkretnie tych skrzyn - nie chcialem isc w zadne tanie gowna i pospolite oleje poniewaz jednak ta skrzynia ma swoje obciazenia...weszlo mi chyba z 10L oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Obciążenia ma jak się dołoży turbo albo kompresor, przy wolnossaku który ma generuje w granicach 260-270KM to jakie ona ma tam obciążenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Zeby bylo chociaz to 260 Coobcio a tak 400-450 KM z zwiekszona chlodnica oleju pociagnie ta skrzynia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 (edytowane) Ciężko powiedzieć. Pierwsze turbo zetki były własnie w automacie bo sprzęgła w manualach nie dawały rady Edytowane 2 Października 2013 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 2 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Gdzieś na forum widziałem info że te automaty znoszą do 500 koni... nie wiem czy tutaj czy na my350z.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Są dwa rodzaje skrzyń biegów, a doba d*pa... w 370Z tak jest: RE7R01A: 400Nm (295lb)RE7R01B: 600Nm (442lb) Ta 350 tkowa po optymalny zestorjeniu mapy ciśnienia oleju w niej powinna 500Nm dźwignąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 w 350z jest RE5R05A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Te skrzynie biegow także siedzialy w nissanie Tytanie z silnikiem 5, 6L (VK56DE) na pocieszenie napisze ze firma UpRev opracowala do nich turbo zestawy dodajace ok 250Km i 350nm. Auta na tych skrzyniach wala po 12, 7 na cwiartke skrzynie prze kocur! Co ciekawsze programowo mozna je sobie stroic i jest opcja z piecioma mapami! Np. Jak chcemy mesko ruszyc to robimy mape by konwerter sklejal od 3000obr.min a nie jak w serii od 1800... albo np zimowa opcja by od 1500obr skleial... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Nic nie trzeba czekać, na pracującym silniku dokonuje się pomairu stanu oleju auta z Automatyczną skrzynią biegów nie we wszystkich markach Hondzia ma inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Czy w 370Z jest bagnet do pomiaru poziomu oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Czy w 370Z jest bagnet do pomiaru poziomu oleju? Nie ma ma tylko korek przelewowy... Ps. zmieniam zdanie seryjna skrzynia z 350Z jest w stanie uciągnąć 600Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) MT czy AT? Edytowane 5 Listopada 2014 przez Bydle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Nie ma ma tylko korek przelewowy dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Korek jest od spodu ten pierwszy od silnika to jest kontrolny mowa o 370Z Automat, który nie ma bagnetu... Sprawdza się na gorącym silniku i skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 pytałem z ciekawości, jeszcze mojej Zecie daleko do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.