krzychu174 Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 witam. czy jest możliwoś zmiany silnika z 2.0 na 2.5 w nissan x-trail? i co trzeba jeszcze by wymienić? mam 2.0 na wykonczeniu i zastanawiam sie nad zmianą silnika. pozdrawiam i czekam na wypowiedzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartek9108 Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Nie wiem jak wgląda w tych silnikach mocowanie, więc być może trzeba będzie przespawać łapy. Poza tym komp, kilka elementów wiązki lub cała (choć nie zawsze), układ wydechowy, bo na pewno jest inny kolektor. Półosie itd. Zamontować da się wszystko we wszystkim. Kwestia dopasowania. Poszukaj manuala i zacznij od sposobu mocowania silnika, rozmieszczenie łap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartezm Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 półosie? przecież one wychodzą ze skrzyni, nie z silnika... za do dorzuciłbym sprzęgło komp, kilka elementów wiązki lub cała (choć nie zawsze), układ wydechowy, bo na pewno jest inny kolektor. przy konwersji R4 -> R4 dużo problemów nie ma... w nysce nie mam pojęcia, ale w mazdzie chłopaki ogarniają temat swapu w okolicach 1000-1500zł (1.5 -> 1.8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 2.5 ma chyba inne przełożenia w moście... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 a ja myslałem ze te silniki maja tylko inny skok tłoka. szkoda to bede musiał albo kupić nowy albo naprawiać ten. A nie napisałem od czego jest na wykonczeniu otóż rozleciał mi sie katalizator i drobiny cofneły sie teraz nie mam cisnienia na tłokach na 1-9,5 na 2-8.5 na 3-9,9 na 4-9,5 także wszystkie poniżej minimum które powinno być 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Czy to możliwe, żeby kat się rozleciał i jeszce żeby zassało resztki przez kolektor wydechowy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartezm Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 tak W silnikach wolnossących tak jest budowany układ wydechowy aby za silnikiem wytwarzało się podciścienie, które ułatwi odprowadzenie spalin z cylindrów. Dlatego m.in. robienie wolnych wydechów na dużych średnicach rur raczej obniża moc w silnikach N/A, za to hałas z wydechu daje +7 do prestiżu pod dyskoteką na wiosce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 witam. mam jeszcze jedno pytanie! czy słabe cisnienie na tłokach moze być powodem słabego przyspieszenia i niskej prędkości maksymalnej? mój nissan na pierwszych trzech biegach jeszcze ciągnie ale 4 i5 bieg to już kiepsko a predkość max to 150 z górki a pod lekką górke to 130 nie może wyciągnąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 może być to powód ale takie objawy daję też sporo innych dolegliwości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartezm Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 wymień na początek filtr powietrza, potem paliwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted September 17, 2013 Author Share Posted September 17, 2013 (edited) nissana mam w gazie i na benzynie i na gazie jest tak samo. czy ktos może podać mi jakies przyczyny co może być nie tak? dodam jeszcze że jak rozleciał sie katalizator i go usunołem to troche jest lepiej ale to nie to samo co było przed zapchaniem. czy coś moglo sie jeszcze zapchac? drugi katalizator jest drożny chdz pare dziurek było przypchanych. Edited September 17, 2013 by krzychu174 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartezm Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 dodam jeszcze że jak rozleciał sie katalizator i go usunołem nie wiem jak jest w benzynie ale jak masz dwie sondy (jedna przed, druga za katem) to robi się problem... dobrzy mechanicy drugą sondę wstawiają w dystans aby ją oszukiwać.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted September 19, 2013 Author Share Posted September 19, 2013 nie wiem jak jest w benzynie ale jak masz dwie sondy (jedna przed, druga za katem) to robi się problem... dobrzy mechanicy drugą sondę wstawiają w dystans aby ją oszukiwać.... no i ja tak mam zrobione. oszukuje sonde przez odsuniecie jej od spalin. jest wszystko ok bledu nie wywala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robisum1 Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Czy taka awaria silnika spowodowana jest instalacja LPG ,jesli tak to czy mozna jej uniknac . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlaz Posted August 22, 2020 Share Posted August 22, 2020 Witam wszystkich Czy ktoś przerabiał taką wymianę i czy jest to do zrobienia? Uszkodziłem silnik i stoję przed dylematem, czy remontować, czy wymienić a jak już wymienić to może na mocniejszy- zawsze mi brakowało mocy w mojej 2 litrowej jednostce Mam T30 z 2002r 2,0 benzyna automat 4x4 Pozdrawiam i dziękuję za każdą odpowiedź Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.