Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Po co są te wężyki ?


Guest kozikozi13
 Share

Recommended Posts

Guest kozikozi13

Witam, 

 

Kupiłem niedawno nissana almerę n16 rocznik 2000 i podczas oględzin silnika zaintrygowały mnie dwa wężyki znajdujące się blisko filtru powietrza. Czy one nie powinny być ze sobą połączone ? ewentualnie nie powinny się czymś kończyć ? 

 

Załączam zdjęcie z zaznaczonymi wężykami.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Maciek 

 

 

post-74658-0-01431900-1378740052_thumb.jpg

Edited by kozikozi13
Link to comment
Share on other sites

1) uzupełnij proszę profil - nie wiemy nawet o jakim silniku piszesz;

2) obstawiałbym, że to rurka od EGR, wtedy wężyki powinny być zaślepione.

Link to comment
Share on other sites

mam podobne wężyki, też mnie zastanawiało do czego są,
ja uznałem że to jakieś przewody odpowietrzające albo przelewowe (patrzyłem gdzie dochodzą, ale nic z tego dokładniejszego nie wynikało)
też nie są u mnie niczym zaślepione
a czy w ogóle w N16 FL 1,5 benzyna był EGR?? (u brata w Fordziku Fokusie MK2 jest EGR i tam nie było luźnych wężyków - tam wężyki miały wszędzie połączenie - wiem bo wymienialiśmy uszczelkę)

Edited by Mietzsche
Link to comment
Share on other sites

a nie wchodza do skrzyni?? moze to odpowietrzenie 

Link to comment
Share on other sites

jeden chyba szedł od skrzyni, dlatego myśl że odpowietrzenie,
drugi się łączył z "jakimś czymś co nie wiem jak nazwać" dlatego nie byłem przekonany do końca
 

jutro zajrzę jeszcze raz i opisze do czego są przyczepione 

Link to comment
Share on other sites

Jedno to odpowietrzenie skrzyni biegów, drugie układu paliwowego.

 

EGR raz był, raz go nie było, od czego to zależy nie wiem, ja w 1.8 2001 nie mam na przykład.

 

Ten temat (z odpowietrznikami) był poruszany na forum przynajmniej 2 razy.

 

BTW EGR wchodzi do kolektora wydechowego, więc nie wiem jak sobie wyobrażacie gumowe węże do niego.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

jeden chyba szedł od skrzyni, dlatego myśl że odpowietrzenie,

drugi się łączył z "jakimś czymś co nie wiem jak nazwać" dlatego nie byłem przekonany do końca

 

jutro zajrzę jeszcze raz i opisze do czego są przyczepione 

 

I dobrze myślisz - tak jak mówi @buladag.

Co do dalszego , to nie pisz że zajrzysz i opiszesz, tylko od razu dawaj fotki tak jak kolega na początku.

Czy to nie łatwiej i wygodniej?

Link to comment
Share on other sites

masz racje, proste rozwiązania najlepsze,
 

a więc drugi przewód idzie do jakiegoś trójnika, stąd jeden kabelek wraca do jakiegoś urządzenia (na zdjęciu to środkowy przewód), drugi idzie pod samochód (nad wahaczem, idzie w towarzystwie jeszcze 2 innych przewodów)

co do tego urządzenia, jeden zewnętrzny przewód (2 zdjęcie - lewy przewód) idzie do kolektora dolotowego za przepustnice, a drugi zewnętrzny (2 zdjęcie - prawy przewód) pod auto 
 

Zdj_cie0295.jpg
.
zdjęcie z góry
.
Zdj_cie0296.jpg
.
zdjęcie od silnika

było mało miejsca, to urządzenie z 3 wężykami jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym od hamulców.

Edited by Mietzsche
Link to comment
Share on other sites

a takie pytanie z ciekawości - jak to jest filtr to go się okresowo wymienia??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...