Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Jakie sprzęgło,co to za zbiornik?


Guest paweldz
 Share

Recommended Posts

Guest paweldz

Witam

 

Gdzieś wyczytałem, że wymiana płynu hamulcowego powinna być powiązana z wymianą tzw płynu sprzęgłowego (PŁYN UKŁADU STEROWANIA SPRZĘGŁA), przymierzam się do tej czynności ale nie mam pewności czy w Primerze P11 w ogóle występuje sprzęgło hydrauliczne i taka wymiana jest wskazana..? Przy okazji, jak często płyn wspomagania powinien być zmieniany?

Link to comment
Share on other sites

Są to dwa oddzielne obwody, niezależne od siebie

Sprzęgło jest hydrauliczne, a lejesz tam normalny płyn hamulcowy DOT4 Opis masz w serwisówce w pliku cl CLUCHT Z prawej strony ( jak otworzysz maskę)Przy ścianie grodziowej masz dwa zbiorniczki Jeden nad pompą hamulcową, a drugi zaraz obok do sprzęgła Wymiana płyny hamulcowego zalecana jest co 30kkm i nie żadzie niż rok to i tu pewnie jest tak samo. Opis odpowietrzenia układu masz w plikach

Link to comment
Share on other sites

W P11 sprzeglo jest na lince nie hydrauliczne! Co do wspomagania to sie nie wymienia chyba ze cos nie dziala - jak dziala to tylko kontrola poziomu (masz hot i cold wskazniki na zbiorniczku)

Link to comment
Share on other sites

ulisses Może w twojej P11,120 :D jest na linkę, a zbiorniczek z płynem służy pewnie smarowaniu tej linki na zimno i na gorąco. Stąd masz oznaczenia hot i cold na zbiorniczku:D

 

Wszystkie P11,144 mają sprzęgło hydrauliczne,z silnikami SR20DE,QG18DE i CD20T Jedynie GA16DE mają na linkę ale nie ma tam żadnego zbiorniczka na płyn do sprzęgła, bo i niby czemu miałby służyć.

P11 miały na linkę we wszystkich wersjach benzynowych, a diesle hydrauliczne

Link to comment
Share on other sites

Guest paweldz

zgadzam się z kolega z Lublina,podczas wymiany płynu hamulcowego mechanik wymienił także ten w układzie sprzęgła. No chyba że płyn ma smarowac linkę:) dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

P11 miały na linkę we wszystkich wersjach benzynowych, a diesle hydrauliczne

No fakt nie spojrzalem ze paweldz, ma TD :P my mistake :) A o hot i cold przeczytaj jeszcze raz o co sie pytal paweldz, i co ja napisalem.

Link to comment
Share on other sites

Oj sorki. My tu o sprzęgle i nie załapałem że pytanie jest też o płyn wspomagania układu kierowniczego. Chyba, ze jednak chodzi o ten od sprzęgła, a ten akurat nie jest od wspomagania tylko sterowania

Do wspomagania układu kierowniczego lejemy Dexron III lub odpowiednik stosowany do przekładni automatycznej. Stan oleju jedynie się kontroluje

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest Mateusz_P11_144

Witam, jestem tu nowy i nie bardzo wiedziałem do jakiego tematu wkleić taka błachostkę..

Chodzi mi o ten zbiorniczek:

540x405_nissan-primera-p-td-1765426.jpg

( zaznaczony strzałką)

Podpowiedzcie do czego on służy i jak się nazywa bo zupełnie nie mam pojęcia... ;/

Pozdrawiam MIchał.

 

 

 

Jest to zbiorniczek płynu do wspomagania sprzęgła.

W naszych samochodach sprzęgło nie jest na linkę lecz hydrauliczne.

Wchodzi tam taki sam płyn jak do układu hamulcowego czyli DOT 4 ;)

Wymiana co 30- 40 tys km ;)

Link to comment
Share on other sites

Jest to zbiorniczek płynu do wspomagania sprzęgła.

W naszych samochodach sprzęgło nie jest na linkę lecz hydrauliczne.

Wchodzi tam taki sam płyn jak do układu hamulcowego czyli DOT 4 ;)

Wymiana co 30- 40 tys km ;)

Dzieki wielkie Mateusz!!

W końcu zaspokoiłeś moją niewiedzę ;)

Pytałem bo po prostu mam go trochę przed minimum, ale w takim razie nie dolewam tylko od razu wymiana ;)

Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam.

Edited by speader
Link to comment
Share on other sites

To i ja się podłączę jak już o tym piszecie. Co da wymiana płynu? Sprzęgło będzie brało wyżej/niżej/inaczej? Sam zrobiłem już prawie 30k tym autem a nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał, to zgodnie z manualem niedługo będzie pora... tylko nie wiem czy trzeba, czy czymś to grozi jak się nie wymieni?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

Jak wiesz płyn hamulcowy (DOT4) jest silnie higroskopijny czyli wchłania wode.
Po 40 tys płyn ma ok 1 % zawartości wody w składzie a to jest praktycznie dyskwalifikacja takiego płynu.
Mi po wymianie zaczęło wyżej łapać,praktycznie ledwie naciskam pedał i już mogę zmieniać biegi.

 

Link to comment
Share on other sites

A gwoli ciekawostek Citroen Xantia ma jeden płyn do sprzęgła, chamulców, wspomagania i zawieszenia. Ma to swoje plusy i minusy oczywiście ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

A gwoli ciekawostek Citroen Xantia ma jeden płyn do sprzęgła, chamulców, wspomagania i zawieszenia. Ma to swoje plusy i minusy oczywiście ;)

Jedna wymiana za jednym szalgiem- to plus.

Ilość płynu do wlania na jednym razem- minus ';)

Link to comment
Share on other sites

Najlepsze to jest w tym aucie to że jak pompa siądzie to nie masz sprzęgła , hamulców , wspomagania i zawieszenia jednym słowem czekasz na lawete LOL 

Link to comment
Share on other sites

Tu masz rację, a hamulców nie ma dosłownie. Pedał idzie w podłogę i nic nie hamuje, ani grama oporu. Podobnie na postoju. Zimą czy latem trzeba zaciągać ręczny zawsze, bo jak zapalasz samochód z górki, to hamulec pojawi się dopiero po kilkunastu sekundach, i samochód ci się stoczy. Dlatego pozbyłem się tego wynalazku. Ale trzeba przyznać że ręczny ma potężny. Potrafi zblokować przednie koła przy prędkości 50km/h. Tylko w zimie brak frajdy z jazdy na ręcznym.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...