Guest paweldz Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Witam Gdzieś wyczytałem, że wymiana płynu hamulcowego powinna być powiązana z wymianą tzw płynu sprzęgłowego (PŁYN UKŁADU STEROWANIA SPRZĘGŁA), przymierzam się do tej czynności ale nie mam pewności czy w Primerze P11 w ogóle występuje sprzęgło hydrauliczne i taka wymiana jest wskazana..? Przy okazji, jak często płyn wspomagania powinien być zmieniany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Są to dwa oddzielne obwody, niezależne od siebie Sprzęgło jest hydrauliczne, a lejesz tam normalny płyn hamulcowy DOT4 Opis masz w serwisówce w pliku cl CLUCHT Z prawej strony ( jak otworzysz maskę)Przy ścianie grodziowej masz dwa zbiorniczki Jeden nad pompą hamulcową, a drugi zaraz obok do sprzęgła Wymiana płyny hamulcowego zalecana jest co 30kkm i nie żadzie niż rok to i tu pewnie jest tak samo. Opis odpowietrzenia układu masz w plikach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 W P11 sprzeglo jest na lince nie hydrauliczne! Co do wspomagania to sie nie wymienia chyba ze cos nie dziala - jak dziala to tylko kontrola poziomu (masz hot i cold wskazniki na zbiorniczku) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 ulisses Może w twojej P11,120 jest na linkę, a zbiorniczek z płynem służy pewnie smarowaniu tej linki na zimno i na gorąco. Stąd masz oznaczenia hot i cold na zbiorniczku:D Wszystkie P11,144 mają sprzęgło hydrauliczne,z silnikami SR20DE,QG18DE i CD20T Jedynie GA16DE mają na linkę ale nie ma tam żadnego zbiorniczka na płyn do sprzęgła, bo i niby czemu miałby służyć. P11 miały na linkę we wszystkich wersjach benzynowych, a diesle hydrauliczne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paweldz Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 zgadzam się z kolega z Lublina,podczas wymiany płynu hamulcowego mechanik wymienił także ten w układzie sprzęgła. No chyba że płyn ma smarowac linkę dzięki za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 P11 miały na linkę we wszystkich wersjach benzynowych, a diesle hydrauliczne No fakt nie spojrzalem ze paweldz, ma TD my mistake A o hot i cold przeczytaj jeszcze raz o co sie pytal paweldz, i co ja napisalem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Oj sorki. My tu o sprzęgle i nie załapałem że pytanie jest też o płyn wspomagania układu kierowniczego. Chyba, ze jednak chodzi o ten od sprzęgła, a ten akurat nie jest od wspomagania tylko sterowania Do wspomagania układu kierowniczego lejemy Dexron III lub odpowiednik stosowany do przekładni automatycznej. Stan oleju jedynie się kontroluje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest speader Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 (edited) Witam, jestem tu nowy i nie bardzo wiedziałem do jakiego tematu wkleić taka błachostkę..Chodzi mi o ten zbiorniczek:540x405_nissan-primera-p-td-1765426.jpg ( zaznaczony strzałką) Podpowiedzcie do czego on służy i jak się nazywa bo zupełnie nie mam pojęcia... ;/Pozdrawiam MIchał. Edited September 9, 2013 by speader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Witam, jestem tu nowy i nie bardzo wiedziałem do jakiego tematu wkleić taka błachostkę.. Chodzi mi o ten zbiorniczek: 540x405_nissan-primera-p-td-1765426.jpg ( zaznaczony strzałką) Podpowiedzcie do czego on służy i jak się nazywa bo zupełnie nie mam pojęcia... ;/ Pozdrawiam MIchał. Jest to zbiorniczek płynu do wspomagania sprzęgła. W naszych samochodach sprzęgło nie jest na linkę lecz hydrauliczne. Wchodzi tam taki sam płyn jak do układu hamulcowego czyli DOT 4 Wymiana co 30- 40 tys km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest speader Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 (edited) Jest to zbiorniczek płynu do wspomagania sprzęgła. W naszych samochodach sprzęgło nie jest na linkę lecz hydrauliczne. Wchodzi tam taki sam płyn jak do układu hamulcowego czyli DOT 4 Wymiana co 30- 40 tys km Dzieki wielkie Mateusz!!W końcu zaspokoiłeś moją niewiedzę Pytałem bo po prostu mam go trochę przed minimum, ale w takim razie nie dolewam tylko od razu wymiana Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam. Edited September 10, 2013 by speader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Ale pamietaj żeby odpowietrzyc.Jak masz opisane w manualu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 To i ja się podłączę jak już o tym piszecie. Co da wymiana płynu? Sprzęgło będzie brało wyżej/niżej/inaczej? Sam zrobiłem już prawie 30k tym autem a nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał, to zgodnie z manualem niedługo będzie pora... tylko nie wiem czy trzeba, czy czymś to grozi jak się nie wymieni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Jak wiesz płyn hamulcowy (DOT4) jest silnie higroskopijny czyli wchłania wode.Po 40 tys płyn ma ok 1 % zawartości wody w składzie a to jest praktycznie dyskwalifikacja takiego płynu.Mi po wymianie zaczęło wyżej łapać,praktycznie ledwie naciskam pedał i już mogę zmieniać biegi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest speader Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 No tak, tak, trzeba będzie odpowietrzyć, dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adambyw Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 A gwoli ciekawostek Citroen Xantia ma jeden płyn do sprzęgła, chamulców, wspomagania i zawieszenia. Ma to swoje plusy i minusy oczywiście Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 A gwoli ciekawostek Citroen Xantia ma jeden płyn do sprzęgła, chamulców, wspomagania i zawieszenia. Ma to swoje plusy i minusy oczywiście Jedna wymiana za jednym szalgiem- to plus. Ilość płynu do wlania na jednym razem- minus ';) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vito8282 Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Najlepsze to jest w tym aucie to że jak pompa siądzie to nie masz sprzęgła , hamulców , wspomagania i zawieszenia jednym słowem czekasz na lawete LOL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adambyw Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Tu masz rację, a hamulców nie ma dosłownie. Pedał idzie w podłogę i nic nie hamuje, ani grama oporu. Podobnie na postoju. Zimą czy latem trzeba zaciągać ręczny zawsze, bo jak zapalasz samochód z górki, to hamulec pojawi się dopiero po kilkunastu sekundach, i samochód ci się stoczy. Dlatego pozbyłem się tego wynalazku. Ale trzeba przyznać że ręczny ma potężny. Potrafi zblokować przednie koła przy prędkości 50km/h. Tylko w zimie brak frajdy z jazdy na ręcznym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.