banfyk Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Witam. Mam pytanie odnośnie silnika do Nissana Primera P12 Kombi 1.9 DCI 120KM . Jak w temacie korbowód wyszedł mi bokiem a dokładniej zrobił dziurę wielkości pięści. Jest mi właśnie potrzebny dół silnika (blok, tłoki, wał) lub cały silnik. Alee następuje takie pytanie czy z innym oznaczeniem silnika bo u mnie to chyba jest F9Q (tak zczytałem z drzwi bo nie wiem gdzie to oznaczenie jest na silniku) może np być silnik z oznaczeniem F9A. Czy inne oznaczenie silnika będzie pasowało do mojej primerki dodam że rok samochodu to 2004. ?? Proszę o odpowiedzi bo jestem w szoku po tym co mi się stało i szukam jakiegoś silnika lub dołu silnika by wymienić i dalej tym pięknym autkiem śmigać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cechu0302 Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Oznaczenie jest z tyłu silnika, w naszych Primerkach jest to F9A gdzie literka A oznacza typ osprzętu montowanego do bloku. Blok z takim oznaczeniem był montowany w Megane2 , jest to na 100% ta sama część. Link to comment Share on other sites More sharing options...
banfyk Posted September 17, 2013 Author Share Posted September 17, 2013 Z obudowy rozrządu zczytałem F9Q i w Nissanie w Serwisie też mi podali oznaczenie zczytane z nr VIN że silnik to F9Q a więc nie pozostaje mi nic innego jak kupienie silnika F9Q ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cechu0302 Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Silnik jako całość razem z osprzętem dla Nissana ma oznaczenie F9Q. Sam blok ma oznaczenie F9A , musisz takiego szukać był on montowany w Primerce i Ranault Megane 2. Jest to ten sam blok a o połowę tańszy. Można założyć z wałem tylko sprawdz ilość zębów powinno być 22,jeśli jest 20 to zamienić z Nissana.Tak samo głowica, od NIssana dwa zęby więcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
banfyk Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Dzięki za pomoc silnik kupiony z 100 tyś przebiegiem choć i tak w to nie można za bardzo wierzyć bo wiadomo jacy dziś są handlarze. Za silnik 3 000 zł . A w sumie cała robocizna z regeneracją turbiny i remontem silnika zakupionego wydałem 7 tyś zł. Ale ta przyjemność jeżdżenia tym samochodem jest PRZE- Piękna . Link to comment Share on other sites More sharing options...
voyager1956 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Ula la co za optymizm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.