keenay Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Witam,Wiem, że post jest długi ale proszę przeczytajcie i jeśli jesteście w stanie pomóżcie.Jeżdżę Nissanem Almerą N16 (1.8) od kilku lat i jakiś czas temu zacząłem mieć problem przy zmianie biegów. Zaczęło się od tego, że przy zmianie biegów z 4 na 5 zaczęło szarpać, czasami objawia się to przy zmianie biegu z 3 na 4. Bywają też problemy z płynnym przyspieszaniem - tak, jakby brakowało mocy. Pojawiały się też błędy komputera związane z sondą lambda. Już nie liczę pozostawień auta u mechanika, mogę to podsumować jednym zwrotem: wszyscy rozkładają ręce. Gdy tylko pojawił się pierwszy błąd komputera pojechałem do mechanika, podłączenie pod komputer wykazało, że błąd pochodzi z sondy lambda. Wtedy stwierdzono, że to wina świec, które wymieniono i zresetowano błędy. Po wymianie świec problem ustał na kilka dni później szarpanie zaczęło występować ponownie, a po kilku tygodniach ponownie pojawił się błąd sondy. Kolejna diagnoza, że jednak trzeba wymienić sondę. Po wymianie sondy błędy ustały, ale szarpanie jak było tak było. W końcu znajomy zauważył, że linka gazu jest luźna i ją naciągnął i jak ręką odjął - szarpanie przy zmianie biegów ustało i auto normalnie przyspieszało. Niestety po miesiącu zaczęły być inne objawy, jakby blokowania się gazu, na biegu jałowym obroty zatrzymywały się na 1,5 tyś. Trzeba było lekko stuknąć w pedał gazu, aby zeszło do normalnych obrotów. Przesmarowanie "mechanizmu" gazu na nic się zdało, więc kolejny raz zostawiłem auto u mechanika - stwierdzili, że wężyk podciśnieniowy przy gazie się rozszczelnił i wymienili. Teraz mam objawy, że obroty trzymają się między 0,9 do 1,1tyś, czasami spadną do prawidłowych. Raz, może dwa zaobserwowałem, że zafalowały, co najgorsze szarpanie przy zmianie biegów wróciło i znowu odczuwam spadek mocy. Czy ktoś może miał podobny problem i jest w stanie mi pomóc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Albo mi sie wydaje albo to nie pierwszy post tej treści. Do wyczyszczenia przepustnica, do sprawdzenia przeplywomierz i prawdopodobnie do wymiany rozrząd. O sprawdzeniu podstaw typu filtry, swiece (czy faktycznie wymienione) cewki , pomierzyc sondę wspominam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
keenay Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 Witam, Nigdzie nie znalazłem podobnego postu co by opisywało mój problem. To co proponujesz poza wymianą rozrządu ostało zrobione. Pomiary sondy wskazywały aby wymienić sondę lambda Rząd I, więc ją wymieniono ale gdy ją wymieniono zaczęły się pojawiac na drugiej. Aktulanie po wymianie drugiej jestem umuwiony u mechanika na dalsze szukanie przyczyny teraz pojawiają sie błędy typu: słaba wydajność katalizatora, lecz może też się okazać że ta druga sonda była wadliwa i przestała działać. Po tym jak sie pojawiła informacja o błędach pojechałem na diagnostykę. Po podłączeniu pod komputer wyszło jak by wymieniona sonda Rząd II nie pracowała, odczyt całyczas był na poziomie 0.29. Jak dla mnie to dziwny zbieg okoliczności, że przestała działać 2 dni po wymianie. Przyczyna leży gdzie indziej tylko pytanie gdzie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smok_DW Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 A ta slaba wydajnosc katalizatora wykluczasz? Moze to on jest winny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomahawk Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Ja ci powiem tak miałem awarię czujnika połozenia wału korbowego wymieniłem na blueprinta i od tego momentu miałem dziwne opadanie obrotów przy hamowaniu. w końcu po 3.5 tyś km zaledwie pojawił się błąd czujnik ponownie do wymiany, wku.... się i kupiłem oryginalny zapłaciłem 190zł w salonie a ten cały blueprint 140zł bym wiedział, że taka mała różnica cenowa od razu zakupiłbym oryginał, po zamontowaniu oryginalnego czujnika jak ręką odjął wszytkie problemy, więc tak to jest z zamiennikami jeżeli chodzi czujnik i moje doświadczenia. Nie spodziwałem się tego ale tak bynajmniej było w moim przypadku. może sondę kupiłeś jakiejś wątpliwej jakości ? To dość precyzyjny sprzęt i zależy jakie odchylenia od normy ( pomiarów sondy ) toleruje ECU jeżeli niewielkie a sonda nie daje zbyt dokładnych pomiarów wywali błąd i przejdzie w tryb awaryjny co objawi się utratą osiągów, ja tak miałem jak czujnik padł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
keenay Posted November 19, 2013 Author Share Posted November 19, 2013 Dzięki za podpowiedzi. Jednak okazało się, że to katalizator. Po wymianie wszystkie problemu ustały. Temat może zostać zamkniety. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.