Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Czy można dokupić odpowietrznik hamulców?


byczynho

Recommended Posts

Witam.

 

Dziś składałem moje hamulce w całość, wkręcając odpowietrznik zauważyłem, że kreci się bez końca. Cudem udało mi się go "wykręcić". Nie wiem jakim sposobem ale gwint na odpowietrzniku się sprasował jeśli można to tak nazwać, bardzo to dziwne bo nie używałem siły przy przykręcaniu. Czy można dokupić nowy? Znalazłem w Inter Cars różne odpowietrzniki, nie wiem który pasuje do mojego modelu o ile w ogóle pasuje.

Link to comment
Share on other sites

Witam zabierz tego sprasowanego w reke i do sklepu koszt ok 50gr sztuka :) nie oplaca sie przez neta w kazdym motoryzacyjnym sa od reki no prawie każdym :) Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Czy to normalne, że zrywa się gwint od normalnego kręcenia?

 

Ta, dlatego właśnie nie warto wymieniać płynu hamulcowego samemu. Mechanik ma lepsze narzędzia i szybciej to ogarnie. Te elementy są bardzo narażone na korozję i zapiekanie więc gwint łatwo się zrywa.

Link to comment
Share on other sites

Od normalnego kręcenia nie. Ale być może ktoś kto robił przed tobą za mocno dokręcał i zerwał, a wyszło dopiero jak odkręciłeś. Akurat dobrze że te odpowietrzniki są robione z miękkiego materiału, żeby lepiej uszczelniały, a przy okazji nie nieszczą tak zacisków.

Przed odkręcaniem dobrze jest małym młotecznkiem opukać odpowietrznik z każdej strony. Zwiększa to szanse na łatwiejsze odkręcenie.

 

Pozwolę się nie zgodzić z nrb, akurat to jest jedna z łatwiejszych czynnoości w samochodzie, moim zdaniem.

 

Jak pisali koledzy wcześniej, bez problemu kupisz w lepszym sklepie z częściami.

Link to comment
Share on other sites

Hmm rzeczywiście niedokładnie przeczytałem posta kolegi. Mnie chodziło o to że łatwo jest odpowietrznik urwać jak jest bardzo zapieczony, a nie zerwać gwint on dokręcania. Od odkręcania nie ma jak zerwać samego gwintu :)

 

Pod tym właśnie względem pisałem że lepiej zlecić to mechanikowi - jak się urwie to lepiej żeby auto stało już na warsztacie, a nie o samą czynność wymiany płynu :-) chociaż z drugiej strony, jak już jesteśmy przy tym temacie - czytałem gdzieś na forum że bez problemu wymienia się płyn tam gdzie nie ma ABS. Jak już jest, to dobrze jest użyć jakiegoś kompresora czy pompy, która sprawi że płyn zostanie wyssany i brudy nie nalecą do pompy i nie zapchają jej... ale nie mogę zlokalizować teraz tego posta. Czy coś więcej koledzy powiedzą na ten temat? Temat na czasie bo sam muszę płyn też wymienić.

Link to comment
Share on other sites

Poradziłem sobie z problemem. Kupiłem w Inter Cars po ~5zł za sztukę. Stary gwint został w zacisku, lekko przeleciałem gwintownikiem i jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...