hote Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Czy przepustnica w P12 benzyna prawidłowo jest niedomknięta czy moja już jest zużyta (bo mam 1,1 obrotów na jałowym i 1,5k na biegu przy sprzęgle): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KoTi18 Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Z tego co mi się zdaje ona nie ma być całkowicie domknięta, ale jaki odstęp ma być to nie wiem. Najlepiej ją wyczyść i przeprowadź adaptację powinno ją ustawić w odpowiedniej pozycji i wyregulować obroty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hote Posted September 15, 2013 Author Share Posted September 15, 2013 a masz może różnicę obrotów jałowych w sytuacji gdy masz wrzucony bieg (po wrzuceniu sprzegła gdy wcześniej bieg był używany) i bez biegu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KoTi18 Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Tak mam różnicę, na biegu jest jakieś 1k-1,1k, a bez biegu koło 800. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hote Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 lpg czy benzyna? takie obroty zależnie od wrzuconego biegu to normalne? bo w P11 nie miałem tak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KoTi18 Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 lpg ... Falowanie obrotów czy mniejsza niż normalnie moc może być również spowodowane brudną przepustnicą, co można wymyć samemu i często poprawia osiągi auta. I dwie uwagi odnośnie poziomu obrotów: na zimnym silniku obroty zaraz po odpaleniu są wysokie (nawet 1500, w duże mrozy może być i więcej) by po kilkudziesięciu sekundach spaść, a po kilku minutach ustabilizować się na ok. 750. Natomiast podczas jazdy po wysprzęgleniu/wrzuceniu luzu, obroty spadają najpierw do ok. 1100 na 2 sekundy i dopiero potem spadają do 750 - jest to prawidłowe.... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89785-na-co-zwr%C3%B3ci%C4%87-uwag%C4%99-przy-zakupie-primery-p11144-sr20de-i-inne-benzynowe/?view=findpost&p=922602 Wprawdzie tyczy się to WP11.144 z silnikiem SR20DE (140 KM). Więc nie wiem czy tak ma być czy nie, może jeszcze ktoś to sprawdzi u siebie i napisze jak ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hote Posted September 18, 2013 Author Share Posted September 18, 2013 przepustnica dostała kilka razy młotkiem i działa, obroty już 750:)) tylko to spalanie;/ 13,5 po mieście, noga jak u emeryta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 13,5 litra to dużo. Ja przy spokojnej, emeryckiej jeździe, spalam około 9 litrów, w zimie 11 litrów. Trasa na pusto, to około 7,5-8 litrów, natomiast z dwoma rowerami na dachu robi się około 10 litrów. Prędkości w trasie max 140 km/h na 6. biegu. Proponuję sprawdzić filtr powietrza i świece na początek. U mnie sama wymiana filtra powietrza daje wymierny efekt, a koszt niewielki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 (edited) Czy przepustnica w P12 benzyna prawidłowo jest niedomknięta czy moja już jest zużyta (bo mam 1,1 obrotów na jałowym i 1,5k na biegu przy sprzęgle): W każdej przepustnicy klapka-przesłona powinna dolegać do korpusu. Nawet podczas dokładnego czyszczenia przepustnicy, odkręca się klapkę aby cienkim papierem ściernym wyczyścić nagary na jej rantach. Zauważ, że na wysokości klapki-przesłony gdy będzie całkowicie zamknięta, to jest maluteńki otworek. Ten otworek - kanalik powinien być zakryty krawędzią klapki. Musisz pamiętać że; Jej ruch realizowany jest za pomocą linki lub sygnału elektrycznego. Delikatne wciśnięcie pedału gazu powoduje uchylenie klapki, co powoduje powstanie dwóch szczelin po obu stronach. Wciśnięcie pedału do końca ustawi klapkę w pozycji pionowej. W korpusie przepustnicy znajduje się silnik krokowy. Jego zadaniem jest utrzymanie odpowiednich obrotów bez względu na dodatkowe obciążenie silnika Ostatnim elementem jest TPS, czyli czujnik położenia przepustnicy. Odczytuje on, w jakim położeniu znajduje się klapka przepustnicy i wysyła tą informację do modułu sterującego pracą silnika. W większości przypadków problemy z przepustnicą wynikają z jej zabrudzenia. Powodem tego jest paliwo z zanieczyszczeniami, zanieczyszczony filtr powietrza. Gromadzące się zabrudzenie powoduje niedomykanie się klapki, efektem tego są podwyższone obroty. W 90% czyszczenie przepustnicy pomaga przywrócić odpowiednią pracę silnika Ruchoma przesłona w przewodzie dolotowym silnika, sterowana pedałem przyspieszenia służy do regulacji przepływu mieszanki lub powietrza do cylindrów. Nie jest to przepustnica od P12, lecz tylko przykład jak powinna dolegać klapka. Edited October 5, 2013 by mirekg9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzialus Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 (edited) czy w P12 1.8 benz. wystepuja dwa rodzaje przepustnic ? jedna z silnikiem krokowym w korpusie a druga bez? ja mam taka jak na zdjęciu u "hote" . Pytam , bo mam problem w mojej P12 wlaśnie opisywany problem z obrotami i niedomknięta klapką . zamówiłem na allegro używaną ale po obejrzeniu tych zdjęc widzę ,że p12 ma dwa rodzaje przepustnic Edited October 5, 2013 by dzialus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 (edited) czy w P12 wystepuja dwa rodzaje przepustnic ? jedna z silnikiem krokowym w korpusie a druga bez? ja mam taka jak na zdjęciu u "hote" . Pytam , bo mam problem w mojej P12 wlaśnie opisywany problem z obrotami i niedomknięta klapką . zamówiłem na allegro używaną ale obejrzeniu tych zdjęc widzę ,że p12 ma dwa rodzaje przepustnic Gdybyś uzupelnił profil tak jak trzeba, to pewnie wtedy otrzymasz odpowiedź. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88263-dlaczego-warto-uzupelnic-profil/ Edited October 5, 2013 by mirekg9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzialus Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 (edited) . Edited October 5, 2013 by dzialus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 . Musisz wejść w edytuj profil i w rubryce Model: -- wpisałeś -->primera p12--, to piszesz dalej /silnik,poj,moc,rocznik/ i zatwierdzasz zmiany. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzialus Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 (edited) przepustnica wymieniona a obroty dalej zawyżone . dodatkowo zauważyłem , że po odpięciu krokowego nie ma żadnej reakcji tzn. obroty te same. Czy to oznacza padnięty krokowiec? czy diagnostyka na kompie pokazałaby ,że krokowiec nie działa? ostatnio byłem na kompie i nie wyskoczył błąd silniczka krokowego Edited October 7, 2013 by dzialus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Po każdym czyszczeniu lub po grzebaniu w układzie zasilania to robimy adapatcję przepustnicy. Najlepiej pod komputer i na consulcie serwisowym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.