Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12] czary mary z radiem na zimnym ...


kindly
 Share

Recommended Posts

Witam 

 

Czy któryś z użytkowników miał taką przypadłość w p12, że podczas kręcenia kierownicą (zwłaszcza jak jest zimny samochód) włącza się samoczynnie radio, podgłaśnia lub ścisza albo samo przełącza się między CD a radiem ??

 

Gdzie szukać usterki i ewentualnie jak ją naprawić ??

 

Link to comment
Share on other sites

tasma w kierownicy bo masz pilota zdaje sie na kierownicy ... walkowane 100x szukaj na foruma pozniej zakladaj temat...

Link to comment
Share on other sites

Ale i masa tylnej lampy/tylnych lamp. Sprawdź najpierw masowanie. I nie pytaj dlaczego i po co... Primera P12 tak ma... :)

Link to comment
Share on other sites

Musisz wyjąć tylne lampy i sprawdzić, czy nie skorodowały styki kabli masowych ("minusowych"). Często powstaje na nich rdza, i Primera P12 potrafi wtedy wszystko :) Żadne komputery serwisowe nie pomogą, póki masa na przewodach od tylnych lamp nie jest poprawna.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

Mam problem z radiem FM słychać jedynie szum na maksymalnym podgłośnieniu. Radio FM włączy się co jakiś czas lecz bardzo rzadko podczas długiej jazdy autem. Płyty odczytuje bez problemu, reszta działa również bezproblemowo.

Podejrzewam uszkodzenie anteny której nie można odkręcić ponieważ kręci się w każdą stronę z dużym luzem bez oporu. Pytanie czy antena może być tego przyczyną ? Auto jutro trafi do elektryka i może coś wykryje.

Link to comment
Share on other sites

Radio w P12 jest bardzo czułe na brak anteny. A jeśli antena kręci się wkoło bez oporu, znaczy że gwint siedzi w gnieździe, natomiast sam bat pękł wewnątrz i nie ma kontaktu. Należy w jakiś sposób, aby nie uszkodzić gniazda anteny ani dachu, pozbyć się gumowanej obudowy anteny, aby dostać się do gwintu w gnieździe, później ten gwint wykręcić (np. kleszczami) i wkręcić nową antenę, choćby z Tesco za 10-15 PLN.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem całą nową antene lecz nadal brak jakiegokolwiek sygnału. Nic nie słychać nawet szumu na FM. CD działa normalnie.

Wymiana anteny banalnie prosta. Tylna lampka zdjęta, klucz 22 i odkręcić w przypadku HB.

 

Może ktoś mi poradzi jak wymontować ten przedni panel od radia. Zobaczę czy coś tam nie odpadło.

Link to comment
Share on other sites

Musisz najpierw odkręcić podłokietnik z tunelem wokół lewarka biegów, później zdejmujesz środkową konsolę z CD, na koniec możesz wyjąć CD, radio i cały ten panel środkowy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki serdeczne za odpowiedź w wolnej chwili mam trochę zabawy siedzenie pasażera i te nieszczęsne radio.

 

Jeszcze takie pytanko. Elektryk samochodowy mi mówił że to może być uszkodzenie radia. Czy jest taka możliwość jeśli wszystko działa sprawnie a tylko FM nie działa ?

Edited by andrewtcv
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

 

Ja mam z kolei dosc dziwny problem-rdio włącza się dopiero po przejechaniu paru km, tak samo odbiera transmiter wtedy- ocb??? czyzby cos z przekaznikiem???? hilfe :(

Link to comment
Share on other sites

Jak się cała elektronika nagrzeje, zimne luty przestają być zimne i zaczyna wszystko hulać. Więc pewnie winne są zimne luty na płytce drukowanej.

Link to comment
Share on other sites

ha! teraz pytanie jak sie do tego dostać zmienić/naprawić??? dopiero zaczynam swoje przygody z samochodem więc zielony jestem :/ napiszcie jakąś porade bo czuje się w tym samochodzie jakbym za karawanem na pogrzeb jechał :/  Z góry prześliczne dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Naprawę zimnych lutów na płytce radził bym oddać do radiowca. Mają specjalną płytę którą zgrzewają luty na nowo. Jeśli będziesz robił lutownicą to istnieje ryzyko popalenia płytki i uszkodzenia radia.

 

Jeśli chodzi o moje radio to działało FM kiedy chciało. Głośnośc raz się zwiększała a raz mniejszała. Miałem już dość szukania przyczyny i płacenia za nic więc kupiłem nowe radio z ekranem za 100 zł na allegro. Jeśli nie ruszy to chyba wyjdę z  siebie i sprzedam to auto.

 

Teraz pytanie czy po wymianie radia immo mi będzie wariowało ?


Radio wymienione.  Na początku pojawił się napis " please wait.." na żółtym tle a po 10 sekundach napis "secure".

Doczytałem że radio zostało zablokowane przez immo i potrzebny jest kod, którego oczywiście nie posiadałem.

Oddałem oba radia do elektryka który pozamieniał kilka części i radio działa.

Nie ma już problemów z FM ani z CD. Koszt takiej przyjemności to 100 zł.

 

Wymiana ekranu bez żadnych problemów i napisów.

Link to comment
Share on other sites

Fajnie by było jakbyś się dowiedział od osoby co to przekładała, co konkretnie przekładała. A już jakby były fotki to w ogóle mega czad.

 

Byłoby wiadomo na przyszłość jak się do tematu zabrać.

Link to comment
Share on other sites

Postaram Się wyciągnać od mechanika info co zrobił ale jak to zazwyczaj bywa to koloryzują (wymieniłem dawniej turbinę po nic bo padł elektrozawór  ). Widziałem jedynie na własne oczy jak rozkłada oba radia i kazał mi się zgłosić za 3 h . Zapłaciłem 100 zł za usługę ( po zakupie auta zostawiłem tam 3000 zł )  więc zakładam że coś grzebał, ale niewiele. Dzwonił do mnie 2-krotnie z pytaniem dlaczego wymieniałem radio i podałem jedynie info, że nie działało radio FM .  Więcej info wkrótce :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam poradziłem sobie z tym problemem. Problem leży w słabej masie kierownicy!! do dwóch manipulatorów pobierana jest masa z kadłuba kierownicy, i tu nissan popełnił błąd bo żaden z pinów taśmy na kierownicy nie przenosi masy. Podczas kręcenia kierownicą masa jest tracona i przez to szaleje manipulator. Można przenieść masę przez taśmę bo są 3 piny wolne w taśmie. Ja poprzez opaskę zaciskową i kawałek przewodu podłączyłem masę kadłuba samochodu do drążka kierownicy zaraz za krzyżakiem. PROBLEM ZNIKNĄŁ. Z opisu innych kolegów i moich obserwacji wynika ze manipulator szaleje kiedy są włączone światła, i słusznie gdyż włącza się wtedy podświetlenie manipulatora i podnosi się potencjał masy gdy jest tracona masa. No wiec problem znika przez przeprowadzenie masy przez taśmę lub podłączenie masy do drążka za krzyżakiem. Powodzenia icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Link to comment
Share on other sites

dzisiaj byłem z podobnym z takim problemem speca od radia i mówił ze poszedł moduł radia jakiś i mówił ze części + robocizna jakieś 200zł i sam mówił ze lepiej zamówić na allegro jakieś używane i znalazłem akurat takie jak moje :thumbsup: a ciężko było bo większość ma symbol AV700 a u mnie AV800. Mam pytanie czy jak wymienię radio to komputer je znajdzie ?? czy ono ma kod ??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

Witam poradziłem sobie z tym problemem. Problem leży w słabej masie kierownicy!! do dwóch manipulatorów pobierana jest masa z kadłuba kierownicy, i tu nissan popełnił błąd bo żaden z pinów taśmy na kierownicy nie przenosi masy. Podczas kręcenia kierownicą masa jest tracona i przez to szaleje manipulator. Można przenieść masę przez taśmę bo są 3 piny wolne w taśmie. Ja poprzez opaskę zaciskową i kawałek przewodu podłączyłem masę kadłuba samochodu do drążka kierownicy zaraz za krzyżakiem. PROBLEM ZNIKNĄŁ. Z opisu innych kolegów i moich obserwacji wynika ze manipulator szaleje kiedy są włączone światła, i słusznie gdyż włącza się wtedy podświetlenie manipulatora i podnosi się potencjał masy gdy jest tracona masa. No wiec problem znika przez przeprowadzenie masy przez taśmę lub podłączenie masy do drążka za krzyżakiem. Powodzenia icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

 

Cześć majster, mógłbyś załączyć jakieś fotki? Mam ten sam problem:przy zimnym aucie radio zmienia fale, głośność, głośniki "harczą" jednym słowem-cyrk. Do tej pory podejrzewałem taśmę ale nie mogę znaleźć do mojego modelu. Może u mnie twoje rozwiązanie zadziała?

Link to comment
Share on other sites

Tak,jak ktoś tutaj napisał..

Najprostszym rozwiązaniem,jest wciśnięcie przycisku słuchawki na kierownicy..Problem znika.

U mnie ta metoda działa w 100%..

Link to comment
Share on other sites

Dobra a co powiecie na to że gdy słucham płyty to o godzinie 16:29 -17:29 -18:29 itd przełącza się na radio ? Dzieje się tak tylko "raz na uruchomienie auta" tzn jak np wyruszę o 17:00 zmieni o 17:29 i gdy jadę dalej to już o 18:29 nie zmieni. Ale gdybym wyłączył auto o 18stej to znowu by zmieniło dziwne co ? :D nie mam sterowania z kierownicy :D Nie przeszkadza mi to jakoś super bardziej z ciekawości pytam czy ktoś tak miał. Czy jakoś się to ustawia czy coś ? :P

Link to comment
Share on other sites

Ustawienia w radiu.

Grzebnij, bo przełącza Ci na informacjach...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

oo dzięki jutro się z tym pobawię wsumie wcześniej nad tym nie myślałem :D  

Link to comment
Share on other sites

Najprawdopodobniej masz włączone TP (Traffic Program) czyli wyszukiwanie stacji nadających komunikaty drogowe i nie ważne czy słuchasz płyty czy z zewnętrznego źródła, zawsze przełączy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...