Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] czary mary z radiem na zimnym ...


kindly
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

Czy któryś z użytkowników miał taką przypadłość w p12, że podczas kręcenia kierownicą (zwłaszcza jak jest zimny samochód) włącza się samoczynnie radio, podgłaśnia lub ścisza albo samo przełącza się między CD a radiem ??

 

Gdzie szukać usterki i ewentualnie jak ją naprawić ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i masa tylnej lampy/tylnych lamp. Sprawdź najpierw masowanie. I nie pytaj dlaczego i po co... Primera P12 tak ma... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyjąć tylne lampy i sprawdzić, czy nie skorodowały styki kabli masowych ("minusowych"). Często powstaje na nich rdza, i Primera P12 potrafi wtedy wszystko :) Żadne komputery serwisowe nie pomogą, póki masa na przewodach od tylnych lamp nie jest poprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam problem z radiem FM słychać jedynie szum na maksymalnym podgłośnieniu. Radio FM włączy się co jakiś czas lecz bardzo rzadko podczas długiej jazdy autem. Płyty odczytuje bez problemu, reszta działa również bezproblemowo.

Podejrzewam uszkodzenie anteny której nie można odkręcić ponieważ kręci się w każdą stronę z dużym luzem bez oporu. Pytanie czy antena może być tego przyczyną ? Auto jutro trafi do elektryka i może coś wykryje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio w P12 jest bardzo czułe na brak anteny. A jeśli antena kręci się wkoło bez oporu, znaczy że gwint siedzi w gnieździe, natomiast sam bat pękł wewnątrz i nie ma kontaktu. Należy w jakiś sposób, aby nie uszkodzić gniazda anteny ani dachu, pozbyć się gumowanej obudowy anteny, aby dostać się do gwintu w gnieździe, później ten gwint wykręcić (np. kleszczami) i wkręcić nową antenę, choćby z Tesco za 10-15 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem całą nową antene lecz nadal brak jakiegokolwiek sygnału. Nic nie słychać nawet szumu na FM. CD działa normalnie.

Wymiana anteny banalnie prosta. Tylna lampka zdjęta, klucz 22 i odkręcić w przypadku HB.

 

Może ktoś mi poradzi jak wymontować ten przedni panel od radia. Zobaczę czy coś tam nie odpadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz najpierw odkręcić podłokietnik z tunelem wokół lewarka biegów, później zdejmujesz środkową konsolę z CD, na koniec możesz wyjąć CD, radio i cały ten panel środkowy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za odpowiedź w wolnej chwili mam trochę zabawy siedzenie pasażera i te nieszczęsne radio.

 

Jeszcze takie pytanko. Elektryk samochodowy mi mówił że to może być uszkodzenie radia. Czy jest taka możliwość jeśli wszystko działa sprawnie a tylko FM nie działa ?

Edytowane przez andrewtcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Ja mam z kolei dosc dziwny problem-rdio włącza się dopiero po przejechaniu paru km, tak samo odbiera transmiter wtedy- ocb??? czyzby cos z przekaznikiem???? hilfe :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się cała elektronika nagrzeje, zimne luty przestają być zimne i zaczyna wszystko hulać. Więc pewnie winne są zimne luty na płytce drukowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha! teraz pytanie jak sie do tego dostać zmienić/naprawić??? dopiero zaczynam swoje przygody z samochodem więc zielony jestem :/ napiszcie jakąś porade bo czuje się w tym samochodzie jakbym za karawanem na pogrzeb jechał :/  Z góry prześliczne dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Naprawę zimnych lutów na płytce radził bym oddać do radiowca. Mają specjalną płytę którą zgrzewają luty na nowo. Jeśli będziesz robił lutownicą to istnieje ryzyko popalenia płytki i uszkodzenia radia.

 

Jeśli chodzi o moje radio to działało FM kiedy chciało. Głośnośc raz się zwiększała a raz mniejszała. Miałem już dość szukania przyczyny i płacenia za nic więc kupiłem nowe radio z ekranem za 100 zł na allegro. Jeśli nie ruszy to chyba wyjdę z  siebie i sprzedam to auto.

 

Teraz pytanie czy po wymianie radia immo mi będzie wariowało ?


Radio wymienione.  Na początku pojawił się napis " please wait.." na żółtym tle a po 10 sekundach napis "secure".

Doczytałem że radio zostało zablokowane przez immo i potrzebny jest kod, którego oczywiście nie posiadałem.

Oddałem oba radia do elektryka który pozamieniał kilka części i radio działa.

Nie ma już problemów z FM ani z CD. Koszt takiej przyjemności to 100 zł.

 

Wymiana ekranu bez żadnych problemów i napisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było jakbyś się dowiedział od osoby co to przekładała, co konkretnie przekładała. A już jakby były fotki to w ogóle mega czad.

 

Byłoby wiadomo na przyszłość jak się do tematu zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram Się wyciągnać od mechanika info co zrobił ale jak to zazwyczaj bywa to koloryzują (wymieniłem dawniej turbinę po nic bo padł elektrozawór  ). Widziałem jedynie na własne oczy jak rozkłada oba radia i kazał mi się zgłosić za 3 h . Zapłaciłem 100 zł za usługę ( po zakupie auta zostawiłem tam 3000 zł )  więc zakładam że coś grzebał, ale niewiele. Dzwonił do mnie 2-krotnie z pytaniem dlaczego wymieniałem radio i podałem jedynie info, że nie działało radio FM .  Więcej info wkrótce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam poradziłem sobie z tym problemem. Problem leży w słabej masie kierownicy!! do dwóch manipulatorów pobierana jest masa z kadłuba kierownicy, i tu nissan popełnił błąd bo żaden z pinów taśmy na kierownicy nie przenosi masy. Podczas kręcenia kierownicą masa jest tracona i przez to szaleje manipulator. Można przenieść masę przez taśmę bo są 3 piny wolne w taśmie. Ja poprzez opaskę zaciskową i kawałek przewodu podłączyłem masę kadłuba samochodu do drążka kierownicy zaraz za krzyżakiem. PROBLEM ZNIKNĄŁ. Z opisu innych kolegów i moich obserwacji wynika ze manipulator szaleje kiedy są włączone światła, i słusznie gdyż włącza się wtedy podświetlenie manipulatora i podnosi się potencjał masy gdy jest tracona masa. No wiec problem znika przez przeprowadzenie masy przez taśmę lub podłączenie masy do drążka za krzyżakiem. Powodzenia icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj byłem z podobnym z takim problemem speca od radia i mówił ze poszedł moduł radia jakiś i mówił ze części + robocizna jakieś 200zł i sam mówił ze lepiej zamówić na allegro jakieś używane i znalazłem akurat takie jak moje :thumbsup: a ciężko było bo większość ma symbol AV700 a u mnie AV800. Mam pytanie czy jak wymienię radio to komputer je znajdzie ?? czy ono ma kod ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Witam poradziłem sobie z tym problemem. Problem leży w słabej masie kierownicy!! do dwóch manipulatorów pobierana jest masa z kadłuba kierownicy, i tu nissan popełnił błąd bo żaden z pinów taśmy na kierownicy nie przenosi masy. Podczas kręcenia kierownicą masa jest tracona i przez to szaleje manipulator. Można przenieść masę przez taśmę bo są 3 piny wolne w taśmie. Ja poprzez opaskę zaciskową i kawałek przewodu podłączyłem masę kadłuba samochodu do drążka kierownicy zaraz za krzyżakiem. PROBLEM ZNIKNĄŁ. Z opisu innych kolegów i moich obserwacji wynika ze manipulator szaleje kiedy są włączone światła, i słusznie gdyż włącza się wtedy podświetlenie manipulatora i podnosi się potencjał masy gdy jest tracona masa. No wiec problem znika przez przeprowadzenie masy przez taśmę lub podłączenie masy do drążka za krzyżakiem. Powodzenia icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

 

Cześć majster, mógłbyś załączyć jakieś fotki? Mam ten sam problem:przy zimnym aucie radio zmienia fale, głośność, głośniki "harczą" jednym słowem-cyrk. Do tej pory podejrzewałem taśmę ale nie mogę znaleźć do mojego modelu. Może u mnie twoje rozwiązanie zadziała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,jak ktoś tutaj napisał..

Najprostszym rozwiązaniem,jest wciśnięcie przycisku słuchawki na kierownicy..Problem znika.

U mnie ta metoda działa w 100%..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a co powiecie na to że gdy słucham płyty to o godzinie 16:29 -17:29 -18:29 itd przełącza się na radio ? Dzieje się tak tylko "raz na uruchomienie auta" tzn jak np wyruszę o 17:00 zmieni o 17:29 i gdy jadę dalej to już o 18:29 nie zmieni. Ale gdybym wyłączył auto o 18stej to znowu by zmieniło dziwne co ? :D nie mam sterowania z kierownicy :D Nie przeszkadza mi to jakoś super bardziej z ciekawości pytam czy ktoś tak miał. Czy jakoś się to ustawia czy coś ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia w radiu.

Grzebnij, bo przełącza Ci na informacjach...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz włączone TP (Traffic Program) czyli wyszukiwanie stacji nadających komunikaty drogowe i nie ważne czy słuchasz płyty czy z zewnętrznego źródła, zawsze przełączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...