Ilfing Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Witam Mam pytanko: miałem problem z hamulcami (grzało mi się koło i czasem blokowało zacisk) - dałem auto do mechanika i ten wyczyścił tłoczki i zmienił klocki, oraz piaskowanie i malowanie (350pln mi zaśpiewał)...ale....ale twierdzi, że do mojej primerki pasuje tylko jeden zestaw naprawczy do klocków do tego silnika i modelu (wp11 travveler) i nie ma zamiennika i kosztuje 280pln :/ coś mi się nie bardzo podoba ta informacja. Znacie takie przypadki? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 tylko jeden zestaw naprawczy do klocków do tego silnika a jaki silnik? który rocznik? zacisk przedni czy tylny? no i co masz na myśli pisząc "zestaw naprawczy klocków"? rozumiem że gość wyczyścił Ci wszystko ale żadnych gumek nie zmieniał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 ja zapytam co piaskował i malował? zacisk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilfing Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 2,0 benzyna 140km - w temacie - rok 2001 no właśnie nie zmienił gumek bo "recepturki" czy jak tam zwał ten zestaw naprawczy ponoć w tym modelu tylko jeden :/ tarcze i zacisk - piaskował zacisk przedni Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Hmm to rzeczywiście może być prawda. W naszych autach montowali dwa rodzaje zacisków hamulcowych: Lucas i ATE. Lucasy są rozbieralne, ja takie mam i zestaw naprawczy wszystkich gumek do 1 zacisku kosztuje koło 30 zł. Natomiast ATE jest tak zwany "nierozbieralny" (chociaż w praktyce okazuje się że da się rozebrać przynajmniej tylne, o przednim nie wiem). W związku z tym że jest nierozbieralny to całkiem możliwe że nie produkują zestawów naprawczych do ATE, w sumie też nigdzie ich nie widziałem. Nie wiem zatem co to może być za zestaw od mechanika za 280 - trochę za dużo na same gumki lub tłoczek, za mało na cały nowy zacisk. Jeśli więc masz niesprawne te swoje zaciski (nadal się blokują po oczyszczeniu samych tłoczków) to możesz spróbować je jednak rozebrać i wyczyścić bez wymiany gumek. Jak Ci się uda i będzie nadal źle, albo po złożeniu będzie ciekło, no to pozostaje albo kupić nowe sprawne zaciski, albo możesz kupić sobie używane Lucasy i nawet jak będą słabo chodzić to za 30 zł kupujesz do nich wtedy zestaw naprawczy - ważne tylko żeby tłoczki nie miały wżerów. Ale dopytaj się co ten mechanik ma za 280 zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maius Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Zestaw naprawczy dla zacisku ATE dobiera się od Vectry, tam były takie same zaciski (albo bardzo podobne). Wg info z NZ trzeba kupić Autofren D4-592, ale ja dla pewności sprawdziłbym jeszcze średnicę tłoczka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilfing Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 mechanik twierdzi, że średnica jest taka sama ale nie pasuje. zaciski są rozbieralne bo przecież były czyszczone....niebawem jadę do kolegi który też serwisuje azjaty więc zobaczę co on powie tylko chcę być przygotowany do podpowiedzi za 280 gumki Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Mechanik ściemnia, D4-592 pasuje jak ulał (dostępne w ic za jakieś 25pln). Zmieniałem u siebie zaciski z Lucasa na ATE to wiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.