Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne dźwięki z tyłu (chyba lewy tył)


Guest paquitta
 Share

Recommended Posts

Guest paquitta

Witam serdecznie,

Jestem świeżym użytkownikiem jak widać i mam problem z moją p12 dci 1,9 (przebieg 133k, rocznik 11/2003)

Autko kupiłem 3msc temu i spisywało się bez zastrzeżeń (oprócz egr) aż do tej pory.

Ostatnimi czasy zacząłem słyszeć dziwny dźwięk w okolicy lewego tylnego koła. Ciężko opisać ten dźwięk, ale chyba najtrafniej byłoby go przypisać do odgłosu (dziwnie to zabrzmi) jaki powstaje, gdy tonie statek lub działa duże ciśnienie na metal. Ni to skrzypienie, ni to trzeszczenie...Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi :)

Problem zaczął pojawiać się początkowo, gdy skręcałem w prawo przy prędkości około 30-60km/h. Teraz już (czyli jakoś po 3 tyg) zdarza się to częściej, nawet gdy jadę prosto i stosunkowo powoli (20-40km/h). Nie jest to dźwięk notoryczny. Zdarzy się, że nic nie słychać przez 20km jak po mieście jadę, a czasem pojawia się już ledwo po ruszeniu. Po prostu nie ma reguły.
Odgłos wydowbywa się, jak jadę czy to na luzie, czy na biegu, na ogól na drugim lub trzecim. Przy większych prędkościach dźwięku nie ma.

Dzisiaj też zdarzyło się, że stałem na dość wysokim krawężniku na lewych kołach. Ten sam dźwięk pojawił się w ostatniej fazie kręcenia kierownicą w lewo lub prawo, ale znów słyszalny był z tylnej częsci auta, lewej strony. Zjechałem z krawężnika i dźwięku nie było. Nie wiem, czy ma to coś wspólnego z tym, co opisałem powyżej, ale chyba lepiej o tym wspomnieć.

Nie mają z tym współnego żadne dziury, czy nierówności, bo na nowej nawierzchni również to słychać.

Wyczytałem już tutaj, że może to być przegub, łożysko, łącznik itp, ale to dość dużo przyczyn na raz.

Może ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym lub wie, co to może być?

Będę wdzięczny,
Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

sporo a przebieg udokumentowany bo troszeczke malutki , ja w swoim robilem 10-12 tys rocznie co na diesla jest bardzo malo http://otomoto.pl/show?id=C30512927

 

co do twojego problemu łącznik by stukał , amor tak samo więc t o na pewno nie to 

Edited by preston81
Link to comment
Share on other sites

Stawiam na łożysko. Łożysko zaczyna "chrobotać" a to jest uzależnione od kąta i sił nacisku koła. A jeśli już "chrobocze" a nie szumi, więc są wielkie luzy wewnętrzne w nim lub może obrócić się w piaście.

Muszę Cie zasmucić, ale na tył kupuje się całe piasty /nie ma łożysk luzem, na przód owszem są/. Więc albo wydasz troszkę i kupisz nowe lub jeśli masz wiedzę i chcesz sam się przekonać cvzy to na pewno łożysko, to możesz zdemontować obie tylne piasty i zamienić stronami. Potem zostaje nasłuchwanie.

Link to comment
Share on other sites

Ja też od razu pomyślałem o łożysku. Od tego bym zaczął.

Link to comment
Share on other sites

Guest paquitta

Dzięki wszystkim.

Na sobotę jestem umówiony z mechanikiem (niestety w innej sprawie - spadek mocy i czerwona kontrolka silnika).
Mam nadzieję, że uda się także rozwiązać problem chrobotania.

Jeśli się uda, dam znać co to było.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź jeszcze mocowanie tylnego zderzaka. U mnie jest urwane i z tego tytułu coś tam czasem trzeszczy i stuka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...