Guest paquitta Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Witam serdecznie,Jestem świeżym użytkownikiem jak widać i mam problem z moją p12 dci 1,9 (przebieg 133k, rocznik 11/2003)Autko kupiłem 3msc temu i spisywało się bez zastrzeżeń (oprócz egr) aż do tej pory.Ostatnimi czasy zacząłem słyszeć dziwny dźwięk w okolicy lewego tylnego koła. Ciężko opisać ten dźwięk, ale chyba najtrafniej byłoby go przypisać do odgłosu (dziwnie to zabrzmi) jaki powstaje, gdy tonie statek lub działa duże ciśnienie na metal. Ni to skrzypienie, ni to trzeszczenie...Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi Problem zaczął pojawiać się początkowo, gdy skręcałem w prawo przy prędkości około 30-60km/h. Teraz już (czyli jakoś po 3 tyg) zdarza się to częściej, nawet gdy jadę prosto i stosunkowo powoli (20-40km/h). Nie jest to dźwięk notoryczny. Zdarzy się, że nic nie słychać przez 20km jak po mieście jadę, a czasem pojawia się już ledwo po ruszeniu. Po prostu nie ma reguły.Odgłos wydowbywa się, jak jadę czy to na luzie, czy na biegu, na ogól na drugim lub trzecim. Przy większych prędkościach dźwięku nie ma.Dzisiaj też zdarzyło się, że stałem na dość wysokim krawężniku na lewych kołach. Ten sam dźwięk pojawił się w ostatniej fazie kręcenia kierownicą w lewo lub prawo, ale znów słyszalny był z tylnej częsci auta, lewej strony. Zjechałem z krawężnika i dźwięku nie było. Nie wiem, czy ma to coś wspólnego z tym, co opisałem powyżej, ale chyba lepiej o tym wspomnieć.Nie mają z tym współnego żadne dziury, czy nierówności, bo na nowej nawierzchni również to słychać.Wyczytałem już tutaj, że może to być przegub, łożysko, łącznik itp, ale to dość dużo przyczyn na raz.Może ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym lub wie, co to może być?Będę wdzięczny,Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 z ciekawosci zapytam ile za nią dałeś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paquitta Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 15k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 (edited) sporo a przebieg udokumentowany bo troszeczke malutki , ja w swoim robilem 10-12 tys rocznie co na diesla jest bardzo malo http://otomoto.pl/show?id=C30512927 co do twojego problemu łącznik by stukał , amor tak samo więc t o na pewno nie to Edited September 19, 2013 by preston81 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paquitta Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Tak, przebieg udokumentowany. Auto kupione było w polskim salonie i ciągle serwisowane w tym samym salonie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Stawiam na łożysko. Łożysko zaczyna "chrobotać" a to jest uzależnione od kąta i sił nacisku koła. A jeśli już "chrobocze" a nie szumi, więc są wielkie luzy wewnętrzne w nim lub może obrócić się w piaście. Muszę Cie zasmucić, ale na tył kupuje się całe piasty /nie ma łożysk luzem, na przód owszem są/. Więc albo wydasz troszkę i kupisz nowe lub jeśli masz wiedzę i chcesz sam się przekonać cvzy to na pewno łożysko, to możesz zdemontować obie tylne piasty i zamienić stronami. Potem zostaje nasłuchwanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Ja też od razu pomyślałem o łożysku. Od tego bym zaczął. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Niektórzy myślą że łożyska tylko szumią, buczą bądź chuczą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paquitta Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Dzięki wszystkim.Na sobotę jestem umówiony z mechanikiem (niestety w innej sprawie - spadek mocy i czerwona kontrolka silnika).Mam nadzieję, że uda się także rozwiązać problem chrobotania.Jeśli się uda, dam znać co to było.Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 wtyka od wtrysku dala mi takie objawy kiedys byl ulamany kabelek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mack Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Sprawdź jeszcze mocowanie tylnego zderzaka. U mnie jest urwane i z tego tytułu coś tam czasem trzeszczy i stuka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.