Guest Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Witam. Ostatnio miałem problem ze swoja Almerką (2004r. N16 1.5 dCi) mianowicie jadąc w trasie na piątym biegu dodałem gwałtownie gazu jednak tylko obroty wzrosły do ok. 3500 tys. a auto nie przyspieszało, po czym spadły do 3000 tys. i normalnie zaczęło przyspieszać. Powturzyło sie to tego dnia parę razy i tylko na 5-tce. Dodam ze ma przejechane 99 tys. , a kompletne sprzęgło było wymieniana 3 lata temu przy 85 tys. Czy to może byc cos innego np. zapchany filtr paliwa, brudny filtr powietrza, świece, turbina, a może półośka nie załapuje-zazębia (gdzies wyczytałem na forum) ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Raczej nic innego to nie jest - sprzęgło do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Raczej ma 199 tys. Sam wymieniałeś to sprzęgło czy masz tylko papierek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Raczej ma 199 tys. Sam wymieniałeś to sprzęgło czy masz tylko papierek? Ma 99 tys. (od nowości w rodzinie) Wymieniali mi w warsztacie, jedynie wpis do ksiązki serwisowej, ale i tak już po gwarancji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 To totalnie dziwne, bo u mnie sprzęgło ma 164000km w zasadzie 100% jazdy miejskiej i działa (odpukać), a chyba gorszych warunków dla sprzęgła niż jazda miejska nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Dodam jeszcze że przed całym tym zajściem miałem wymienianą osłonę przegubu wewnętrznego i była wyjmowana ośka, może to miało jakis wpływ ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Zalezy jak to robili. Jak zostawili w skrzyni kielich przegubu to raczej trudno tu cos zepsuć przy składaniu, jak (w zasadzie niepotrzebnie) wyjmowali całość, spuszczali olej ze skrzyni itp to różnie może być, to już kwestia fantazji mechanika gdzie zalał, co i jak. Mogli jakiś uszczelniacz uszkodzić, cokolwiek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
losiuu Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Jedyne miejsce w którym może wystąpić taki symptom to sprzęgło. Jeśli dobrze zrozumiałem, to oprócz skoku obrotów nie było słychać żadnego innego odgłosu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Nie, nic nie było słychać, tylko obroty skoczyły bez przyspieszenia, a potem opadły i auto zaczęło normalnie przyspieszać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Jak wcześniej nie miałeś żadnych objawów ślizgającego się sprzęgła tylko stało się to nagle - to do przejrzenia uszczelniacz wału od strony sprzęgła, z racji wieku mógł się uszkodzić i puścić olej na sprzęgło. Tak czy siak, skrzynia i tak do wyjęcia to od razu ocenisz stan sprzęgła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Wg mnie sprzęgło do wymiany, ale jeżeli nie masz innych objawów to nauczysz się z tym żyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest petruś27 Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Mam podobnie tak jak twórca tematu. Tylko, że występuje to na biegach 3 i 4. Martwi mnie jednak. że to turbina. Od jakiegoś roku jest wyraźnie "spocona". Skok obrotów zaczyna się przy 2200 podskuje do 3000 i nagle jest szarpnięcie powrót do 2200 i przyspieszanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
losiuu Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 To MUSI być sprzęgło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 pewnie,że sprzęgło. Apropo wycieku oleju z uszczelniacza wału korbowego,to leciałby olej,na glebę,bo pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów jest specjalny otworek,właśnie po to,żeby ewentualne wycieki oleju z silnika,czy skrzyni nie zalały sprzęgła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.