Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Obroty wzrastają, auto nie przyspiesza. Jaka przyczyna ?


Guest
 Share

Recommended Posts

Witam. Ostatnio miałem problem ze swoja Almerką (2004r. N16 1.5 dCi) mianowicie jadąc w trasie na piątym biegu dodałem gwałtownie gazu jednak tylko obroty wzrosły do ok. 3500 tys. a auto nie przyspieszało, po czym spadły do 3000 tys. i normalnie zaczęło przyspieszać. Powturzyło sie to tego dnia parę razy i tylko na 5-tce. Dodam ze ma przejechane 99 tys. , a kompletne sprzęgło było wymieniana 3 lata temu przy 85 tys. Czy to może byc cos innego np. zapchany filtr paliwa, brudny filtr powietrza, świece, turbina, a może półośka nie załapuje-zazębia (gdzies wyczytałem na forum) ?

Link to comment
Share on other sites

Raczej ma 199 tys. ;)

 

Sam wymieniałeś to sprzęgło czy masz tylko papierek?

Link to comment
Share on other sites

Raczej ma 199 tys. ;)

 

Sam wymieniałeś to sprzęgło czy masz tylko papierek?

Ma 99 tys. (od nowości w rodzinie)

Wymieniali mi w warsztacie, jedynie wpis do ksiązki serwisowej, ale i tak już po gwarancji :(

Link to comment
Share on other sites

To totalnie dziwne, bo u mnie sprzęgło ma 164000km w zasadzie 100% jazdy miejskiej i działa (odpukać), a chyba gorszych warunków dla sprzęgła niż jazda miejska nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Zalezy jak to robili. Jak zostawili w skrzyni kielich przegubu to raczej trudno tu cos zepsuć przy składaniu, jak (w zasadzie niepotrzebnie) wyjmowali całość, spuszczali olej ze skrzyni itp to różnie może być, to już kwestia fantazji mechanika gdzie zalał, co i jak. :P Mogli jakiś uszczelniacz uszkodzić, cokolwiek.

Link to comment
Share on other sites

Jedyne miejsce w którym może wystąpić taki symptom to sprzęgło. Jeśli dobrze zrozumiałem, to oprócz skoku obrotów nie było słychać żadnego innego odgłosu?

Link to comment
Share on other sites

Jak wcześniej nie miałeś żadnych objawów ślizgającego się sprzęgła tylko stało się to nagle - to do przejrzenia uszczelniacz wału od strony sprzęgła, z racji wieku mógł się uszkodzić i puścić olej na sprzęgło. Tak czy siak, skrzynia i tak do wyjęcia to od razu ocenisz stan sprzęgła :)

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie sprzęgło do wymiany, ale jeżeli nie masz innych objawów to nauczysz się z tym żyć:D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest petruś27

Mam podobnie tak jak twórca tematu. Tylko, że występuje to na biegach 3 i 4. Martwi mnie jednak. że to turbina. Od jakiegoś roku jest wyraźnie "spocona". Skok obrotów zaczyna się przy 2200 podskuje do 3000 i nagle jest szarpnięcie powrót do 2200 i przyspieszanie. 

Link to comment
Share on other sites

pewnie,że sprzęgło. Apropo wycieku oleju z uszczelniacza wału korbowego,to leciałby olej,na glebę,bo pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów jest specjalny otworek,właśnie po to,żeby ewentualne wycieki oleju z silnika,czy skrzyni nie zalały sprzęgła.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...