radoskooor Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Witam Kolegów serdecznie pierwszym postem. Od sierpnia jestem posiadaczem Terrano I 2.4 benzyna z LPG. Kupiłem egzemplarz w kiepskim stanie blacharskim z w miarę zdrową ramą i zdrowym silnikiem. Wymieniłem w silniku olej z pół-syntetyka na mineralny, wyregulowałem LPG, podspawałem go w najgorszych miejscach i jeździłem...3 tygodnie - po tym czasie zaczęło coś stukać w silniku. Auto zaczęło nie równo pracować, tak jakby nie palił na jeden gar, ale odpala i chodzi na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu, nie ważne czy przy wrzuconym biegu czy na luzie około 1,5 tysiąca obrotów coś zaczyna metalicznie stukać w silniku. W sumie to zaczęło się nagle, podczas jazdy. Podjechałem do znajomego na szybko - regulacja zapłonu. Niestety to nic nie daję. Drugi znajomy przez telefon zasugerował że mogły powyginać się panewki.. Macie jakieś doświadczenia z taką przypadłością tych piecy? Co może być przyczyną tego że tak nap...dala? pozdrawiam radek Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 posprawdzaj świece najpierw, może uda się zlokalizować który cylinder szwankuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markiej Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Przepatrz zawory, mi koledzy podpowiadali też ze moze to być napinacz łańcucha rozrządu. U mnie dalej stuka, raz bardziej raz mniej ale z braku czasu dalej nie wiem co to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
haczepsu Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 W którym miejscu silniku puka ? jak z przodu to morze być łancuch rozrządu tak na odległość trudno stwierdzić zdejmi kapę zaworów i sprawdz rozrząd na początek . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrastorun Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Tez bym obstawiał ślizgi rozrządu,nie lekceważ tego bo moze zrobić sie bida i remont silnika gotowy.Jak umnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radoskooor Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Dzięki Panowie za rady. Na chwilę obecna auto stoi na placu u kolegi, niestety nie mam czasu na to żeby sie tym zająć - praca. Mam nadzieje że w najbliższy weekend znajdę go trochę. Plan jest taki żeby zrzucić pokrywę zaworów. Puka z silnika od strony ściany grodziowej, tylko na wysokich obrotach.. Świece sprawdzone, zachowuję się tak samo po wyciągnięciu każdej osobno.. Obawiam się że bardzo prawdopodobna jest teza kolegi dario88 ale nie ma co wróżyć z fusów, rozbiorę drania w miare mozliwości i napiszę co i jak tak sobie myślę, co jeśli faktycznie silnik będzie do remontu a koszta okażą sie za duże, macie pomysły co wtedy robić? myślałem nad zmianą silnika na 2,7D, jest to wykonalne? Ma ktoś doświadczenie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zapas6 Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Sytuacja sie wyjaśniła silnik wyjęty rozkręcony do wymiany panewki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radoskooor Posted November 4, 2013 Author Share Posted November 4, 2013 Osz kurna, kolega pomylił tematy:) Ja jeszcze nie zdążyłem rozkręcić silnika:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.