Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Terrano I 2.4 lpg. Problem z silnikiem.


radoskooor

Recommended Posts

Witam Kolegów serdecznie pierwszym postem.

Od sierpnia jestem posiadaczem Terrano I 2.4 benzyna z LPG. Kupiłem egzemplarz w kiepskim stanie blacharskim z w miarę zdrową ramą i zdrowym silnikiem.

Wymieniłem w silniku olej z pół-syntetyka na mineralny, wyregulowałem LPG, podspawałem go w najgorszych miejscach i jeździłem...3 tygodnie - po tym czasie zaczęło coś stukać w silniku.

Auto zaczęło nie równo pracować, tak jakby nie palił na jeden gar, ale odpala i chodzi na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu, nie ważne czy przy wrzuconym biegu czy na luzie około 1,5 tysiąca obrotów coś zaczyna metalicznie stukać w silniku. W sumie to zaczęło się nagle, podczas jazdy. Podjechałem do znajomego na szybko - regulacja zapłonu. Niestety to nic nie daję. Drugi znajomy przez telefon zasugerował że mogły powyginać się panewki..

Macie jakieś doświadczenia z taką przypadłością tych piecy?

Co może być przyczyną tego że tak nap...dala?

 

pozdrawiam

radek

Link to comment
Share on other sites

posprawdzaj świece najpierw, może uda się zlokalizować który cylinder szwankuje

Link to comment
Share on other sites

Przepatrz zawory, mi koledzy podpowiadali też ze moze to być napinacz łańcucha rozrządu. U mnie dalej stuka, raz bardziej raz mniej ale z braku czasu dalej nie wiem co to.

Link to comment
Share on other sites

W którym miejscu silniku puka  ? jak z przodu to morze być łancuch rozrządu tak na odległość trudno stwierdzić

 zdejmi kapę zaworów i sprawdz rozrząd na początek .

Link to comment
Share on other sites

Tez bym obstawiał ślizgi rozrządu,nie lekceważ tego bo moze zrobić sie bida i remont silnika gotowy.Jak umnie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzięki Panowie za rady. Na chwilę obecna auto stoi na placu u kolegi, niestety nie mam czasu na to żeby sie tym zająć - praca. Mam nadzieje że w najbliższy weekend znajdę go trochę. 

Plan jest taki żeby zrzucić pokrywę zaworów. Puka z silnika od strony ściany grodziowej, tylko na wysokich obrotach..

Świece sprawdzone, zachowuję się tak samo po wyciągnięciu każdej osobno..

Obawiam się że bardzo prawdopodobna jest  teza kolegi dario88 ale nie ma co wróżyć z fusów, rozbiorę drania w miare mozliwości i napiszę co i jak

tak sobie myślę, co jeśli faktycznie silnik będzie do remontu a koszta okażą sie za duże, macie pomysły co wtedy robić? myślałem nad zmianą silnika na 2,7D, jest to wykonalne?

Ma ktoś doświadczenie?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Osz kurna, kolega pomylił tematy:) Ja jeszcze nie zdążyłem rozkręcić silnika:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...