regwit Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Witajcie Nie mogę sobie z tym poradzić: Rano z trudem zapala i już. Świece sprawdziłem. Są czerwone po 6.5 sek. Filtr paliwa wymieniony. Sitka brak. Olej nowy. Jak już zapali to dymi przez minutę przy ruszaniu a potem chodzi jak trzeba. Kolejne odpalenia są błyskawiczne. Tylko rano grymasi. Ogólnie nie mam z nim żadnych kłopotów poza tym odpalaniem. Zima za pasem... będzie kłopot Co można jeszce sprawdzić? Przekaźnik świec? Jakiś czujnik ssania pompy? To 98 rok. Dieselek oczywiście. Powiem, szczerze, że nie wiem jaka pompa, ale jak znam swój niefat, to Zeksel pozdrawiam W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 ale sprawdzałeś same świece ... czy cały układ który je zasila ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 i czy to silnik z kompem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Świce jak nic! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
regwit Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 (edited) Rozebrałem cały układ zasilania świec. Każdą świecę podpiołem do aku i stoperem zmerzyłem czas. Każda rozrzaża się równo po 6.5 sek. Wpiołem się w układ elektyczny z diodą i po odpaleniu kluczykiem zapłonu kontrolka świec na desce rozdzielczej, zapala się i gaśnie po 2 sek ale świece sa dalej zasilane bo kontrolna dioda się pali. Nawet po odpaleniu. Napięcie na kostce podczas grzania oscyluje w granicach 12V, potem jak silnik zaskoczy spada. Gapiłem się na pompę z pół godziny, ale nie znalazłem żadnej nazwy. KOmpa nie ma, tzn nie ma złącza OBD II. Jak silnik zaskoczy to ma niesnacznie wyższe obroty - dzis (jak odpalę) sprawdzę jakie. Wolne obroty sa równe, nie falują, tylko podczas wkręcania się na obroty, przy gwałtownym dodaniu gazu, czasem potrafi tak jakby "kaszlnąć" ale nie zawsze. Sorry za opisowe traktowanie problemu, zapewne to śmiesznie brzmi... :-). Nie mam doświadczenia z dieslami ot co... W z ostatniej chwili - odpalił (o dziwo) po starcie slinik pracuje z prędkoscia ok 1100 rpm. Po ok 60/70 sek spadło do 900 a po chwili do 800 rpm. W Edited October 4, 2013 by regwit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
regwit Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 (edited) Niestety "Osiolek" strzelił dziś focha i nie odpalił. Fotki pompy - mam nadzieję, że coś widac... Panowie co robić dalej?. Pewnie jak podepnę kable rozruchowe i pokręce dłużej to odpali... ale jutro rano znów będzie loteria... Edited October 5, 2013 by regwit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 (edited) auto bez kompa to jest wtedy jak do pompy idzie linka od pedału, jak jest z kompem to masz przy pedale potencjometr a nie ciegno jak jest komp to ja specjalnie nie mam pomysłu, ale może jakiś czujnik temperatury koledze padł ? może spróbuj zamienić wtyczki na czujnikach temperatury? sa 2 takie same jeden do egr drugi do kompa inny - trzeci z jedna wsuwką jest do wskazania na desce Edited October 5, 2013 by hugh_h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
regwit Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 Po naładowaniu akumulatora, z trudem odpalił, pokopcił na biało a po rozgrzaniu odpala co chwilę be problemów i nie kopci (tylko troszkę na czarno, ale to chyba normalne) Zczytałem kody - 55 czyli brak? hug_h - jesli masz na myśli te czujniki przy termostacie, to u mnie to wygląda tak: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 to wygląda inaczej niż się spodziewałem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
regwit Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 Z tym czujnikiem ssania to jest prawdopodobne. Gdzie tego ustrojstwa szukać? Czy jak jest padnięty to powinien pokazać błąd? Po odpaleniu obroty biegu jałowego sa wyższe. Kurczę, zawsze mam takie awarie... nie wiadomo o co chodzi... Pompka jest twarda, nie dawno (dosłownie 2 dni temu) był wymienany filtr paliwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
regwit Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 (edited) Dzięki. Widziałem na Alledrogo za 40 zeta. Od Mavericka - czy Maveric miał tez osprzęt zexela? I jeszcze jedno pytanie, jeśli można, czy jak wypnę wtyczkę to podpowie mi to czy jest walnięty czy nie? Powinien pracować tak samo, tzn. słabo zapałać rano... dobrze kombinuję? Edited October 5, 2013 by regwit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
regwit Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 Masz rację. Czy moge go wypiąc na próbe i sprawdzić co sie stanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 (edited) jak tam kolego postępy? nie no myślę że chyba wężyki już przerabiał bo to najprostsze Edited October 12, 2013 by hugh_h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotokora Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Witam. Co to za czujniki? Kto pomorze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 http://www.hcd-customdevices.pl/index.php/informacje/107-czesci-czujniki-silnika-cz-1-temperatura Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
regwit Posted October 15, 2013 Author Share Posted October 15, 2013 Witam Po kilku dniach postoju - odpalił. Przejżałem przewody dostarczające prąd świecom i wyeliminowałem kostkę. Prawdopodobnie tam gubił prąd. Teraz czekam ok 12-15 sekund na rozgrzanie świec i startuje. Powymieniałem przewody podciśnienia. Wlałem do paliwa preparat do czyszczenia wtrysków (zobaczymy co to da). Zapala bez problemów, jednak po starcie dymi przez chwilę, nie tak mocno jak wcześniej i krócej. Acha, nie dokręcam też korka wlewu paliwa (lekko) pozdr. W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek321 Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 po odpaleniu mocno dymi sprawc przekaznik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.