komati Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Witam P12, 2002 1.8 benzyna, niegazowany, bez tuningu, chipów, itd. Musiałem dzisiaj zawrócić z drogi do pracy, gdy zauważyłem, że temp wody niebezpiecznie się podniosła pod czerwone pole. odczekałem na parkingu, by ostygło i powoli wróciłem do domu. Wskazówka opadła troszkę poniżej połowy skali, gdy włączyłem ogrzewanie środka, a dmuchawę włączyłem na maxa. W trakcie jazdy parę razy zmniejszałem temp wewnątrz do min, wtedy wskazówka znowu sie zaczęła podnosić. Dodam, że sprawdzałem stan płynu w chłodnicy, jest ok. Chciałbym się was poradzić, co to może być. Bardzo bym chciał, żeby to był np. tylko termostat, ale nie wiem, jak to sprawdzić. Nie wiem gdzie on się znajduje. Proszę o porady. Dzięki. PS: Do tej pory wskazówka nie podnosiła się wyżej, jak do ok 25-30% całej skali. PPS: Wiatraki chłodnicy się załączają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Witam, stawiam na zapchaną chłodnicę. Jeśli piszesz że po załączeniu ogrzewania na max i puszczeniu nadmuchów na max, temperatura opadła, znaczy to że nagrzewnica przejęła rolę chłodnicy i schłodziła płyn chłodzący wiatrakiem od nagrzewnicy/dmuchawy. Moja diagnoza - zasyfiona chłodnica. Najpierw czyszczenie w warsztacie płynami do czyszczenia chłodnic (samą chłodnicę, niech Ci nie czyszczą całego układu chłodzenia, bo się okaże że syf trochę robił za uszczelkę w niektórych miejscach i zrobi się z silnika fontanna - miałem tak kiedyś, w Polonezie, winna była chłodnica, wyczyścili mi cały układ i silnik lał jak szalony później, musiałem zmieniać uszczelki pod termostatem, pompą wody i kilka innych poprawiać). Jeśli to nie pomoże - nowa chłodnica. Tylko NOWA, nie używana z Allegro. Lepszy nowy zamiennik, niż używka oryginalna. W przypadku chłodnic, taka reguła obowiązuje. Powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voyager1956 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Spoko kolego termostat sie zacina i nie otwiera na duzy obieg, wymien i po klopocie, gdzie go znalezc? widac ze laik jestes niech ci kolega.lub inny kierowca pomoze znalezsc to proste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komati Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 Witam ponownie. Dziękuję bardzo za zainteresowanie. Wymieniłem termostat, uzupełniłem płyn, odpowietrzyłem. Na całe szczęście, to była jedyna usterka. Po osiągnięciu temperatury, termostat się otworzył, dolna gumowa rura zrobiła się ciepła, a po jakimś czasie, załączył się wentylator, także zrobione. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 A ja przepraszam za tak katastroficzną wizję na samym starcie Faktycznie, termostat powinien być pierwszą rzeczą do sprawdzenia. Na przyszłość postaram się być bardziej powściągliwy w podawaniu tego typu tragicznych i kosztownych porad. Ważne że problem rozwiązany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.