Guest jarroturro Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Właściwie to nie wiem czy problem dotyczy bardziej alarmu czy centralnego zamka, a rzecz cała dotyczy n15 z końcówki 1998r, z fabrycznym centralnym zamkiem i alarmem Avital. Problem występuje od czasu do czasu i polega na tym, że otwierając samochód po wciśnięciu jedynki w pilocie, słychać dźwięk centralnego zamka - rygle otwierają się, by od razu zamknąć się ponownie. Za drugą lub trzecią próbą ostatecznie drzwi się otwierają. Otwierając kluczykiem takie problemy nie występują. Opisywany przypadek zdarza się na obydwu pilotach, które mam na wyposażeniu. Baterie są o.k. Z centralnym zamkiem jest jeszcze taka historia, że nie zawsze po odpaleniu silnika blokuje drzwi – czasem to robi a czasem nie - nigdy nie lubiłem braku zdecydowania......... Druga odsłona problemu z alarmem, polega na tym, że czasami ale naprawdę bardzo rzadko zdarza się, że po otwarciu drzwi, kiedy już sadowię się na fotelu alarm się uzbraja, ryglując drzwi (kluczyki wtedy nawet jeszcze nie są w stacyjce), miga dioda alarmu, chociaż sam alarm nie zaczyna wyć chociaż mimo, że drzwi pozostają otwarte. Oczywiście uzbrojony alarm, blokuje immobilizer, (po przekręceniu kluczyka nie zapalają się żadne kontrolki). Aby wszystko wróciło do normy, trzeba kombinować z przyciskiem na pilocie włączając i wyłączając alarm. Cóż to z kolei może być za diabeł? Wiem, że bez litra czystej trudno będzie rozebrać ten problem, ale może miał ktoś coś podobnego, lub ma jakiś pomysł? Ja nawet nie wiem gdzie szukać centralki alarmu, która jak sądzę steruje pracą centralnego zamka. Moja „gruntowna” wiedza z zakresu elektryki-elektroniki pozwoliłaby mi sprawdzić czy wszystko należycie kontaktuje....... Dzięki za wszystkie opinie: te na temat jak i te nieco obok :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Prawdopodobnie pomogłoby przeprogramowanie niektórych funkcji. Jak chcesz to mogę Ci podesłać instrukcję obsługi i instrukcję serwisową tego alarmu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pecyn Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Kristobal moze miec racje ale co do samego centralnego zamka mam czasem to samo jak pisze jarroturro. Owszem jest to uciazliwe ale kiedys z tym walczylem i bylo ok po jakims czasie historia sie powtorzyla. Z alarmem nie mam pojecia bo nie posiadam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarroturro Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Kristobal - wielkie dzięki, instrukcję obsługi już mam, co jest Twoją właśnie zasługą , ale jeżeli istnieje coś takiego jak instrukcja serwisowa, to jak najbardziej o nią poproszę; jarekturek@gazeta.pl Pecyn - a czy mógłbyś w skrócie napisać na czym Twoja walka polegała? Bo ja nawet nie wiem z czym i na jakim polu walczyć :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Kristobal - wielkie dzięki, instrukcję obsługi już mam, co jest Twoją właśnie zasługą , ale jeżeli istnieje coś takiego jak instrukcja serwisowa, to jak najbardziej o nią poproszę; jarekturek@gazeta.pl Wysyłałem już tylu osobom, że nie pamiętam wszystkich. Niektórzy chcieli zwykłą inni serwisówkę. Zaraz będziesz ją miał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarroturro Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Wielkie dzięki, hmmm - no naprawdę bardzo fajne i kompleksowe opracowanie :shock: Mam najwyraźniej jakąś starszą generację alarmu, bo nie mam w pilocie bocznego przycisku zmiany poziomu kanałów (elewatora). Ale i tak jest to cenny materiał do studiów porównawczych. Tylko gdzie szukać samej centralki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wozni Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Witam! Miewam podobne problemy w mojej Almerce 1.4gx rocznik 98 Radziłem sobie różnie - łącznie z odłączaniem na jakiś czas akumulatora (jak wariował mi immobilajzer przy okazji) Czy bylibyście tak mili i przesłali mi również te dwie instrukcje obsługi? Bardzo bym był wdzięczny! mój adrres: wozni@pub700.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuchar Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Witam!Miewam podobne problemy w mojej Almerce 1.4gx rocznik 98 Radziłem sobie różnie - łącznie z odłączaniem na jakiś czas akumulatora (jak wariował mi immobilajzer przy okazji) Czy bylibyście tak mili i przesłali mi również te dwie instrukcje obsługi? Bardzo bym był wdzięczny! mój adrres: wozni@pub700.pl A wymieniali Ci immobilizer w ramach akcji serwisowej (chyba to było w 2000 roku) :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bort Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Druga odsłona problemu z alarmem, polega na tym, że czasami ale naprawdę bardzo rzadko zdarza się, że po otwarciu drzwi, kiedy już sadowię się na fotelu alarm się uzbraja, ryglując drzwi (kluczyki wtedy nawet jeszcze nie są w stacyjce), miga dioda alarmu, chociaż sam alarm nie zaczyna wyć chociaż mimo, że drzwi pozostają otwarte. Oczywiście uzbrojony alarm, blokuje immobilizer, (po przekręceniu kluczyka nie zapalają się żadne kontrolki). Aby wszystko wróciło do normy, trzeba kombinować z przyciskiem na pilocie włączając i wyłączając alarm. Cóż to z kolei może być za diabeł? Na ten temat wiem tyle, że jest to jedna z opcji tego alarmu, którą można sobie włączyć/wyłączyć. Jak kupiłem swoją Almerkę to miała to włączone i sobie ją sam wyłączyłem. U Ciebie natomiast wygląda na to, że masz wyłaczoną a od czasu do czasu się sama załącza - więc to jakiś problem z alarmem i chyba opcjami nic się tu nie zrobi tylko trzeba do tego fachowca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarroturro Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 To bardzo być może bort. W instrukcji znalazłem zdanie, że jak dioda od alarmu szybko miga (a tak właśnie było u mnie) tzn. że włączona jest funkcja samouzbrojenia. wozni - instrukcję możesz znaleźć tutaj: http://www.clifford.com.pl/instrukcje.htm W mojej Almerce z 1998r jest alarm marki Avital o inspirującej nazwie Diablo :? Zaobserwowałem, też u siebie inne "ciekawe" zjawisko. Otóż, gdy drzwi sa otwarte (uchylone), i wciśnie się jedykę na pilocie (tak aby je zaryglować i uruchomić alarm), to system robi to bez żadnych protestów. Tzn. rygle zaskakują, dioda od alarmu miga tak jak w stanie czuwania, a drzwi tymczasem są uchylone :roll: . Teoretycznie jest tak, że gdy któreś z drzwi/klap są nie domknięte, to zamiast dwóch sygnałów syreny (oznajmiających, że wszystko jest o.k) następują cztery kolejne "piknięcia" sygnalizujące, że coś jest nie tak ........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bort Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 hmm... więc może Ci coś ten czujnik na drzwiach nie kontaktuje - może trza go znaleźć, obejrzeć i może przeczyścić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarroturro Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 hmm... więc może Ci coś ten czujnik na drzwiach nie kontaktuje - może trza go znaleźć, obejrzeć i może przeczyścić Niestety identycznie jest ze wszystkimi drzwiami, ale co ciekawe jak otworzę drzwi kluczykiem (nie wyłączając alarmu pilotem) to syrena zaczyna wyć, czyli że alarm jednak działa.............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wozni Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 A wymieniali Ci immobilizer w ramach akcji serwisowej (chyba to było w 2000 roku) :?: Nie wiem, Almerkę kupiłem w 2001r - sprawdzę (jeżeli był wymieniany, to pewnie będzie wpisane w książce serw.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest waldek72 Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 ja miałem podobne rzeczy w mojej lmerce. alarm był wymontowywany przez tych ciołków z ASO i wysyłany do centrali. oni nie stwierdzili żadnych usterek. po zamontowaniu z powrotem było to samo. kolega zaprogramował mi go na nowo, niestety wszystkie funkcje nie działają. Tak więc prawdopodobnie pomoże tylko przeprogramowanie - w sensie reset centrali i ponowne zaprogramowanie. zrobi ci to każdy warsztat montujący alarmy. koszt pełnego programowania około 50 zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarroturro Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Hmmmmm, a mnie zakład zajmujący się m.in. alarmami odesłał do ASO :roll: W odpowiedzi na mój e-mail przeczytałem, że powodem tych dziwactw są raczej problemy części samochodu, a nie alarmu - konkretnie fabrycznego sterowania, sugerując jednocześnie najpierw wizytę w ASO. Troszkę mnie to dziwi (odsyłanie do Nissana), bo ów zakład (Warszawa na Łodygowej) ma autoryzację Toyoty i Nissana na alarmy Avital i Clifford. Pozatym sam montuje centralne zamki Do ASO raczej się nie wybiorę............, płatne za roboczogodzinę............, oni będą siedzieć i główkować............, a ja będę bulić za ich przebłyski............. Coś mi się zdaje, że o ile te problemy nie zaczną występować częściej to nic z tym na razie nie zrobię. Przy okazji: może ktoś wie gdzie szukać sterownika centralnego zamka, bo chyba o to chodziło? Natomiast powodem braku czterech piknięć syreny przy uzbrajaniu alarmu, które oznajmują, że któreś z drzwi pozostają uchylone może być włączona funkcja alarmu czekania na wygaszenie lampki wewn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dawca Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 A wymieniali Ci immobilizer w ramach akcji serwisowej (chyba to było w 2000 roku) Mi nie wymieniali sam zdazyl sie dwa razy popsuc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.