Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

primera p11 144 wyciek?


smu1
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.Jestem posiadaczem Primery 2.0 140ps w automacie i ostatnio zauwazyłem wyciek spod silnika z lewej strony stojąc od przodu pojazdu dokładnie pod silnikiem w miejscu gdzie sa paski od wspomagania i alternatora...kapie tego dosc sporo ale nie zauważyłem zbytniego spadku oleju w silniku!! co to moze byc? dodam ze auto na biegu jałowym nierówno pracuje tzn obrotomierz skacze 700-800 i od czasu do czasu spadnie na 500 obr i wraca na 700-800 obr...zapaliła sie mi tez kontrolka airbagu czy to wszystko moze byc jakkolwiek powiazane ze sobą? prosze o jakies podpowiedzi co sprawdzic,skad ten wyciek? 

Link to comment
Share on other sites

sprawdź co dokłądnie leci, bo może być płyn albo olej z uszczelnienia, wału 

Link to comment
Share on other sites

jaki płyn?jak to sprawdzic?wyciek ma kolor taki jakby to był olej ale oleju nie ubywa....mokra jest oslona silnika od dolu ale nie widze skąd to moze leciec...

Link to comment
Share on other sites

jak masz mokro dookoła wału to raczej uszczelniacz, 


chyba, ze ma misce olejowej

Link to comment
Share on other sites

To, że żyje nie znaczy że nie może puszczać.

Link to comment
Share on other sites

nie chodzi o to czy PW żyje tylko, czy z otworka nie leci :D 


:D

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam ten otworek jest właśnie po to aby w przypadku uszkodzenia uszczelnienia pompy płyn wyciekał a nie zalewał łożyska.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam ten otworek jest właśnie po to aby w przypadku uszkodzenia uszczelnienia pompy płyn wyciekał a nie zalewał łożyska.

no to juz zgłupiałem do reszty :D

Link to comment
Share on other sites

chodzi o to, że jak to leci płyn, to pewnie z otworka w pompie, 

Link to comment
Share on other sites

ok chodzi o to ze nie wiem co leci...wyglada jak olej,nie wiem jak mialby wygladac płyn? kolor czarny, gesty....

Link to comment
Share on other sites

Tak jak płyn chłodniczy :) najlepiej na palec i do buzi :)

Link to comment
Share on other sites

ok wiec czysto teoretycznie zakladajac ze to pompa wymiana na nowa rozwiaze problem,czy moze wystarczy jakies uszczelki wokół wymienic?...nie wiem kiedy była wymieniana pompa wody i czy wogóle,mechanik sprawdzał i powiedział ze jeszcze nie jest zle...

Link to comment
Share on other sites

Pompa nie jest droga więc założyłbym bym nową. Ty jednak jesteś najbliżej furki więc będziesz widział czy silikon wystarczy. Swoją drogą ciekawe jak mechanik sprawdzał czy jeszcze dobra jest...

Link to comment
Share on other sites

Tego to nie wiem w sumie tez sie zastanawialem jak powiedzial ze jest "sztywna" i sie trzyma :D

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Płynu z pompy wodnej nie będziesz miał gęstego i ciemnego. A w którym miejscu u Ciebie jest zbiorniczek płynu wspomagania? Może gdzieś się sączy na wężach?

Link to comment
Share on other sites

sprawdze dzieki,ale nie mysle bo nie zauwazylem ubytku nigdzie w zadnym ze zbiornikow,dlatego tez zalozylem ten temat bo to ciekawostka :D


Panowie,znalazlem-to kapie olej gdzies w okolicach miski olejowej,jesli okolice miski to co tam moze byc?jakas uszczelka? ktos mi podpowiedzial ze zimmering? oleju niby nie ucieklo jakos specjalnie duzo 2000km zrobilem dolalem teraz 500ml wiec....ale kapie i mi to nie daje spac po nocach...help 

Link to comment
Share on other sites

Obejrzyj sobie okolice kół pasowych czy są zachlapane olejem. Jeśli tam jest sucho a tylko na dole w okolicach miski masz olej to najprawdopodobniej jej właśnie wina. Albo ma dziurkę, albo uszczelnienie już słabe. W obu przypadkach najlepiej byłoby zdjąć miskę, dokładnie ją wyczyścić aby zobaczyć czy nie ma dziurki. Jak jest cała to po prostu kupujesz silikon odporny na temperaturę i przyklejasz nim miskę na nowo. Jak ma dziurkę to można ją zaspawać albo zanitować. Ja u siebie zanitowałem - tylko takim aluminiowym nitem starego typu, co się go klepie młotkiem (nie na nitownicę bo one mają dziurkę w środku). Dodatkowo miejsce nitowania obsmarowałem dokładnie z obu stron silikonem, i od roku mam sucho.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Rozwiazane-umyłem dzisiaj silnik leci olej przy aparacie zapłonowym-wywala tamtędy,uszczelka zamówiona,będzie żył. Dzieki wszystkim za podpowiedzi..:D


Witam po dłuzszej przerwie...ten wyciek to z elementu wspomagania! i tu pytanie- czy jezeli jest uszkodzona pompa wspomagania bede miał wyciek? czy leje się z maglownicy? jak sprawdzić co jest do wymiany?? wspomaganie mam-działa,kierownica odbija,delikatnie drga przy wiekszych prędkościach ale nie ma tragedi,ostatnio zaczął piszczec pasek przy rozruchu-5 sek i cisza...pozatym wyciekiem nie mam jakby wiekszych problemów z układem kierowniczym jako takim....co poszło?co wymienić? jak to sprawdzic?


Problem rozwiazany-w chłodnicy oleju sa dwie uszczelki-wymienione,nie leci-śmigamy znowu :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...