smu1 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Witam wszystkich.Jestem posiadaczem Primery 2.0 140ps w automacie i ostatnio zauwazyłem wyciek spod silnika z lewej strony stojąc od przodu pojazdu dokładnie pod silnikiem w miejscu gdzie sa paski od wspomagania i alternatora...kapie tego dosc sporo ale nie zauważyłem zbytniego spadku oleju w silniku!! co to moze byc? dodam ze auto na biegu jałowym nierówno pracuje tzn obrotomierz skacze 700-800 i od czasu do czasu spadnie na 500 obr i wraca na 700-800 obr...zapaliła sie mi tez kontrolka airbagu czy to wszystko moze byc jakkolwiek powiazane ze sobą? prosze o jakies podpowiedzi co sprawdzic,skad ten wyciek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 sprawdź co dokłądnie leci, bo może być płyn albo olej z uszczelnienia, wału Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smu1 Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 jaki płyn?jak to sprawdzic?wyciek ma kolor taki jakby to był olej ale oleju nie ubywa....mokra jest oslona silnika od dolu ale nie widze skąd to moze leciec... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 jak masz mokro dookoła wału to raczej uszczelniacz, chyba, ze ma misce olejowej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Pompa wody? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smu1 Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 miska olejowa sucha,pompa wody jeszcze zyje.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 To, że żyje nie znaczy że nie może puszczać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 nie chodzi o to czy PW żyje tylko, czy z otworka nie leci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smu1 Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 ok,dzieki masz racje sprawdze uszczelniacze i pompe wody.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Z tego co pamiętam ten otworek jest właśnie po to aby w przypadku uszkodzenia uszczelnienia pompy płyn wyciekał a nie zalewał łożyska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smu1 Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 Z tego co pamiętam ten otworek jest właśnie po to aby w przypadku uszkodzenia uszczelnienia pompy płyn wyciekał a nie zalewał łożyska. no to juz zgłupiałem do reszty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 chodzi o to, że jak to leci płyn, to pewnie z otworka w pompie, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smu1 Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 ok chodzi o to ze nie wiem co leci...wyglada jak olej,nie wiem jak mialby wygladac płyn? kolor czarny, gesty.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Tak jak płyn chłodniczy najlepiej na palec i do buzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smu1 Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 ok wiec czysto teoretycznie zakladajac ze to pompa wymiana na nowa rozwiaze problem,czy moze wystarczy jakies uszczelki wokół wymienic?...nie wiem kiedy była wymieniana pompa wody i czy wogóle,mechanik sprawdzał i powiedział ze jeszcze nie jest zle... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeGt Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Pompa nie jest droga więc założyłbym bym nową. Ty jednak jesteś najbliżej furki więc będziesz widział czy silikon wystarczy. Swoją drogą ciekawe jak mechanik sprawdzał czy jeszcze dobra jest... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smu1 Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 Tego to nie wiem w sumie tez sie zastanawialem jak powiedzial ze jest "sztywna" i sie trzyma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Płynu z pompy wodnej nie będziesz miał gęstego i ciemnego. A w którym miejscu u Ciebie jest zbiorniczek płynu wspomagania? Może gdzieś się sączy na wężach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smu1 Posted October 7, 2013 Author Share Posted October 7, 2013 sprawdze dzieki,ale nie mysle bo nie zauwazylem ubytku nigdzie w zadnym ze zbiornikow,dlatego tez zalozylem ten temat bo to ciekawostka Panowie,znalazlem-to kapie olej gdzies w okolicach miski olejowej,jesli okolice miski to co tam moze byc?jakas uszczelka? ktos mi podpowiedzial ze zimmering? oleju niby nie ucieklo jakos specjalnie duzo 2000km zrobilem dolalem teraz 500ml wiec....ale kapie i mi to nie daje spac po nocach...help Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Obejrzyj sobie okolice kół pasowych czy są zachlapane olejem. Jeśli tam jest sucho a tylko na dole w okolicach miski masz olej to najprawdopodobniej jej właśnie wina. Albo ma dziurkę, albo uszczelnienie już słabe. W obu przypadkach najlepiej byłoby zdjąć miskę, dokładnie ją wyczyścić aby zobaczyć czy nie ma dziurki. Jak jest cała to po prostu kupujesz silikon odporny na temperaturę i przyklejasz nim miskę na nowo. Jak ma dziurkę to można ją zaspawać albo zanitować. Ja u siebie zanitowałem - tylko takim aluminiowym nitem starego typu, co się go klepie młotkiem (nie na nitownicę bo one mają dziurkę w środku). Dodatkowo miejsce nitowania obsmarowałem dokładnie z obu stron silikonem, i od roku mam sucho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smu1 Posted December 16, 2013 Author Share Posted December 16, 2013 Rozwiazane-umyłem dzisiaj silnik leci olej przy aparacie zapłonowym-wywala tamtędy,uszczelka zamówiona,będzie żył. Dzieki wszystkim za podpowiedzi.. Witam po dłuzszej przerwie...ten wyciek to z elementu wspomagania! i tu pytanie- czy jezeli jest uszkodzona pompa wspomagania bede miał wyciek? czy leje się z maglownicy? jak sprawdzić co jest do wymiany?? wspomaganie mam-działa,kierownica odbija,delikatnie drga przy wiekszych prędkościach ale nie ma tragedi,ostatnio zaczął piszczec pasek przy rozruchu-5 sek i cisza...pozatym wyciekiem nie mam jakby wiekszych problemów z układem kierowniczym jako takim....co poszło?co wymienić? jak to sprawdzic? Problem rozwiazany-w chłodnicy oleju sa dwie uszczelki-wymienione,nie leci-śmigamy znowu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.