Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nowy nabytek P11 i czujniki


zdzichu6969
 Share

Recommended Posts

Witam, wczoraj nabyłem Nissana Primere P11 rok 2001 silnik 2.0TD (90KM).

Moje pytania dotyczą czujnika temperatury (?) na wyświetlaczu w desce.

Pokazują sie u mnie --- st C, coś uszkodzone ?

 

Kolejne pytanie odnośnie uciążliwego pikania co kilka sekund, coś jakby immobilajzer, nie mam pojęcia co to ma być, ponieważ auto nie ma nic takiego w wyposazeniu.

Generalnie pika coś do uruchomienia zapłonu - cyklicznie.

Kolejne pytanie - czy te auta miały fabryczne centralki z pilota ?

Ja nic takiego nie dostalem a silowniki mam we wszystkich drzwiach.

Gdzie mogą być zlokalizowane te "puszeczki" - jeśli da sie chciałbym uruchomić oryginalny - nie chiński pilot.

Link to comment
Share on other sites

immobilizer masz na 200%, a co do pikania to może to być głośniczek który jest pod kierownicą a może jaki przekaźnik wariuje, zlokalizuj skąd dochodzi dźwięk, a piloty do centralnego też powinny być, na początek sprawdź czy masz centralkę do pilotów.. znajduje się nad bezpiecznikami poniżej kierownicy po lewej taka czarna puszka z napisem simens jak jest to możesz rozglądać się za pilotem, później zaprogramować i może będzie Ci działać centralny z pilota.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pikanie zaczyna sie w momencie gdy zaczyna pulsować czerwona dioda led przy szybie po lewej. Na jakiej zasadzie dziala.immobilajzer? Mam jeden kluczyk, i to jeszcze dorabiany, zero pilotow..nic.

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

"Pokazują sie u mnie --- st C, coś uszkodzone ?"    Najprawdopodobniej czujnik temperatury zewnętrznej.

 

 

Kolejne pytanie odnośnie uciążliwego pikania co kilka sekund, coś jakby immobilajzer, nie mam pojęcia co to ma być, ponieważ auto nie ma nic takiego w wyposazeniu.
Oj masz- KAżda p11.144 miała i centralny i immobiliser, zaś nie każda miała alarm.
To pikanie to sygnał że działa NATS(chodzi o kontrolkę czy sygnał dzwiękowy?? )
"Kolejne pytanie - czy te auta miały fabryczne centralki z pilota ?   "Tak

 

 

 

 

 

 

"Gdzie mogą być zlokalizowane te "puszeczki" - jeśli da sie chciałbym uruchomić oryginalny - nie chiński pilot."    Centralka immo jest po lewej stronie jak wsiadasz do auta.
Obok lewej nogi za taką plastikową osłoną lub nad panelem bezpiczników zalęzy od wersji.

Immobiliser działa na takiej zasadzie że w kluczyku masz "wlutowany" coś jakby chip z kodem który zostaje odczytany przez stacyjkę i pozwala na odpalenie silnika itp.
 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli samochód odpala, to cos zepsuli już z immobilajzerem...no coż chciałbym naprawić, i skoro mam centralny z pilota to i to uruchomić ..

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

Nie wiem co tam ktoś pomajstrował bo ciężko tak na odległość.
A działa centralny(otwiera wszystkie drzwi) czy tylko kierowcy a reszte musisz ręcznie otworzyc?

Link to comment
Share on other sites

Działa, z guzika obok kierownicy, jak i jeśli zamkne kluczykiem. Pewnie brakuje mi tylko pilota. Ale na allegro to nie ma takich bajerów..;(

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Immo nie musieli popsuć, lecz tylko go ominąć (ingerencja w ECU). Aby to sprawdzić wystarczy dorobić najzwyklejszy kluczyk i zobaczyć czy na nim odpalisz. 

W/g mnie kłania Ci się elektryk który to ogarnie i przypuszczam, że za grosze uruchomi również centralny z tanimi pilotami - chyba że dojdzie dodatkowa centralka do pilotów. Nie w każdym samochodzie jest jedna centralka do centralnego jak i do otwierania z pilota.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Działa, z guzika obok kierownicy, jak i jeśli zamkne kluczykiem. Pewnie brakuje mi tylko pilota. Ale na allegro to nie ma takich bajerów..;(

jak niema.. pierwszy z brzegu: http://allegro.pl/nissan-almera-primera-tino-micra-pilot-gumka-i3559132639.html dokupić aby nowe przyciski gumowe, baterię, zaprogramować i masz oryginalny pilot

Link to comment
Share on other sites

Aby to sprawdzić wystarczy dorobić najzwyklejszy kluczyk i zobaczyć czy na nim odpalisz. 

 

 

Mam dorabiany kluczyk aktualnie - odpala. Na postoju tylko co kilka sekund sysze ten irytujący biiip biip..

 

Ogolnie znalazlem tez kompletny pilot w niezłym stanie, jutro sfotografuje jak wygląda ta centralka i wtedy bede myslał o zakupie pilota.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Gdybyś nie miał w kluczyku immo, a w samochodzie immo by było sprawne, to byś nie odpalił samochodu. Jeśli ty piszesz, że masz zwykły kluczyk (bez żadnego chipa), więc immo jest rozłączone.

Co do pikania, do chwili przekręcenia stacyjki.....czy u Was lub u Ciebie nie ma czegoś takiego jak przypominajki o zapięciu pasów przed uruchomieniem silnika a po jego uruchomieniu sygnał zanika?

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

Czy u Was lub u Ciebie nie ma czegoś takiego jak przypominajki o zapięciu pasów przed uruchomieniem silnika a po jego uruchomieniu sygnał zanika?

Nie ;)

 

 

Jak możesz  zdzichu to nagraj film tak żeby byl ten sygnał bo mam pewną opcję na to ale chcę się upewnić ;)

Link to comment
Share on other sites

OK, jutro dobiorę się w takim razie do centralki, i nagram te dzwięki


Zrobilem zdjęcia, centralka jest, za centralką jakaś puszka, Jeśli to będzie ważne to otworze i zobacze co jest w srodku, z puszki wychodzi ten irytujący głośniczek który brzęczy.

Słychac to na filmiku: http://gru.one.pl/nissan.zip

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

z tego co tam widze to masz rzeźbe masakryczna. Pełno bezsensownych kabli na trytytki połączonych.
Jedyne co to odłącz ten głośnik to Cie nie bd wku....ł.
A później po kolej sprawdzaj czy można coś odłączyć bez szkody dla samochodu.
Mi się wydaje że komuś padło immo i specjalnie takie cuda montował łącznie z podłączeniem do elektrozaworu w pompie.

Link to comment
Share on other sites

Moge mowic ze "miałem kiedys immo" ;)

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Link to comment
Share on other sites

mi to wygląda jak emulator immobilajzera, a można w inny łatwiejszy sposób usunąć immo, ale mam kilka pytań:

 

kontrolka pod szybą działa? mruga / świeci czasami?

jak włożysz kluczyk w stacyjkę i przekręcisz raz żeby zaświeciły się kontrolki to świeci się check?

jak jest silnik odpalony świeci się check?

i ostatnie zrób diagnostykę na spinacz, ciekawy jestem czy Ci zadziała..?

Link to comment
Share on other sites

Mruga dioda, nie bardzo wiem co go check, jesli chodzi o kontrolke pomaranczowa na desce to gasnie od razu

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Link to comment
Share on other sites

A'propos temperatury, jak pokazuje -- to nie widzi czujnika.

Z tego co wiem jest on w okolicy klaksonu przed chłodnicą.

Link to comment
Share on other sites

Ogolnie musze odłożyć nb aprawy poniewaz jak to w aucie kupiobym musi isc do mechanika. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Czujnik temperatury jest pekniety, kupie zaloze,.powinno ruszyć. Co do mechaniki... Wlasnie dziś z primery wyciagnieta byla skrzynia biegow, wymieniona bedzie tarcza sprzęgła,.oraz zimmering w dilniku bo lecialo.. Wyszlo tez ze lecialo miska olejowa, takze troche mnie ten interes wyjdzie ale mam nadzieje ze polatam.Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...