Guest Max7311 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Witam, kolejny problem z moją almerką w sobotę nastąpił dziwny objaw w samochodzie, mianowicie na 4 biegu przy prędkości pomiędzy 60-80km/h strasznie trzęsie kierownicą (ogólnie na każdym biegu tak się dzieje), ok 90km/h już jest ok (niby), samochód też stracił na mocy ogólnie, doda, że silnik lekko zmienił odgłos pracy. Koleżka powiedział, że mogę mieć przewody elektryczne do wymiany, lub nie pali mi na jeden gar. Mieliście podobnie ? Proszę o wpisy w temacie. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 (edited) I nie ostatni. Do meritum, zacznij od sprawdzenia czy ktorys hamulec nie trzyma (gorace/cieplejsze kolo po jeździe) Gdyby koleżka zagladnal pod maskę to zobaczyl by ze w tym silniku nie ma kabli WN (a zapewne o te mu chodziło), a gdyby nie bylo zaplonu na którymś z cylindrów, to trzepalo by silnikiem a nie kołami w czasie jazdy z taka prędkością. Edited October 7, 2013 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 moment, jeśli chodzi o takie telepanie silnikiem na boki to zapomniałem dopisać, że coś takeigo jeszcze zauważyłem w sobotę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Jak stoisz na jałowym to telepie silnikiem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 wyrzuciłem bieg i chodzi silnik na boki... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 (edited) swiece ile maja? Odpalasz go, chodzi sobie i trzepie silnikiem? Sprawdz wyjmując kolejno cewki w czasie pracy z którym garem jest problem. Edited October 7, 2013 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 cewki ? chodzi o to na pokrywie silnika obok wlewu oleju ? mało się znam szczerze... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 dzięki, jakbyś tylko mógł napisać jak to zdjąć i jakich powinienem spodziewać się reakcji auta ? jeśli trafie na wadliwą cewkę co powinienem zauważyć/ usłyszeć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Odkręcasz śrubkę i wyciągasz, wystarczy trochę, choć w sumie rzeczy nie wiem czy nie na to samo wyjdzie jakbys odpinał wtyczki od cewek, ale to ktoś by musiał potwoerdzić czy tak można bez konsekwencji. Jeśli zupełnie nie ma iskry na jednym cylindrze, to jeśli natrafisz na ten cylinder/tą cewkę/świecę to wtedy reakcji nie będzie i wteyd wiesz, że to ta. Świeci Ci się check? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 ok, dzięki bardzo. właśnie nie świeci mi się check. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Po wyjęciu cewek może wywalić. Dziwne, że nie wywaliło błędu, kontrolka działa wogóle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 tak działa, jak padł mi akumulator, to podświetliły się wszystkie he he więc działa wywali mi błąd, ale po włożeniu z powrotem nie będzie świecić czy już zostanie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Raczej zostanie, ale skoro nie wywala błędu to wychodziło by raczej, że to cos innego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 i tu dylemat, czy ładować pieniądze i jeździć do śmierci auta, czy sprzedać za psi grosz... w sumie bardzo fajne auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 (edited) Na trasę jest OK (choć wyciszenie pozostawia sporo do życzenia), do miasta nie nadaje się totalnie, ale koszty eksploatacji i awaryjność są tragiczne. Na odległość ciężko Ci zdiagnozować auto, może to wogóle nie to, tylko np. poduszki silnika poszły? Podjedź do mechanika, powinien w miarę tanio ocenić sytuację. Edited October 7, 2013 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 jutro jadę na diagnozę wszystkich bolączek mojej almerki, oby do 2 tysi się zamknęła naprawa he he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Odpukać, opłacało by Ci się dołozyć 2tys do samochodu wartego w porywach 7? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 obawiam się, ze w obecnym stanie moje auto 4 nie przekroczy... logiczne, że się nie opłaca, ale liczę ze jeśli rozsądna cena naprawy będzie to jazda na gaz mi zwróci koszty choć trochę. Ale wiadomo "umiesz liczyć... " Albo powiem tak, znajdź mi kupca za 5 oddaję od ręki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 (edited) Swojego bym chętnie mw. za tyle sprzedał, a co dopiero czyjegoś. Edited October 8, 2013 by buladag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Już coś wiem, po1. komputer miał full błędów - wykasowane po 2. powypalane świecie stąd spadek mocy - wymiana, regulacja powiedzieli mi jeszcze, że jest słabe ciśnienie na zaworach, powiedzcie co to może powodować i jak za to się zabrać, i ile można liczyć za takie coś ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Raczej na cylindrach, chodziło pewnie o kompresję. Co się da zrobić? W tym aucie w zasadzie nic, z remontem i wymianą pierścieni tłokowych, uszczelniaczy zaworowych, szlifami które pewnie będą potrzebne w okolicach 2 kafli się raczej nie zmieścisz. Świece wypalone? Kiedy ostatnio zmieniałeś? Masz LPG? Jaki masz apetyt na olej (tzn nie Ty tylko pojazd )? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 świece około rok temu, co do oleju to na pewno bierze, ciężko tylko określić ile... mam lpg. Jeszcze jedna diagnoza - słabe ciśnienie na jednym cylindrze i silnik do remontu, jak napisałeś wyżej. Do tego głowica, planowanie, uszczelki pod głowice... Kolo mi zaproponował wymianę silnika nawet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 No wymiana silnika ma szansę wyjśc taniej, tylko nigdy nie wiesz co kupisz, do tego władujesz kasę, a jak reszta podzespołów to nie wiadomo. Jeśli Ci wypaliło gniazda to musiałes dłuższy czas jeździć na bardzo źle wyregulowanym LPG, jaka to generacja instalacji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max7311 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 ciężko mówić mi o generacji, wiem, że sekwencja, ogólnie instalacja 10 lat tkwi w nim... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.