Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

trzęsie kierownicą przy dodawaniu gazu spadek mocy, inny dźwięk silnika


Guest Max7311
 Share

Recommended Posts

Guest Max7311

Witam, kolejny problem z moją almerką :(

w sobotę nastąpił dziwny objaw w samochodzie, mianowicie na 4 biegu przy prędkości pomiędzy 60-80km/h strasznie trzęsie kierownicą (ogólnie na każdym biegu tak się dzieje), ok 90km/h już jest ok (niby), samochód też stracił na mocy ogólnie, doda, że silnik lekko zmienił odgłos pracy.

 

Koleżka powiedział, że mogę mieć przewody elektryczne do wymiany, lub nie pali mi na jeden gar. Mieliście podobnie ?

 

Proszę o wpisy  w temacie.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

I nie ostatni. ;)

 

 

Do meritum, zacznij od sprawdzenia czy ktorys hamulec nie trzyma (gorace/cieplejsze kolo po jeździe)

 

Gdyby koleżka zagladnal pod maskę to zobaczyl by ze w tym silniku nie ma kabli WN (a zapewne o te mu chodziło), a gdyby nie bylo zaplonu na którymś z cylindrów, to trzepalo by silnikiem a nie kołami w czasie jazdy z taka prędkością.

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

Guest Max7311

moment, jeśli chodzi o takie telepanie silnikiem na boki to zapomniałem dopisać, że coś takeigo jeszcze zauważyłem w sobotę...

Link to comment
Share on other sites

Jak stoisz na jałowym to telepie silnikiem?

Link to comment
Share on other sites

swiece ile maja? Odpalasz go, chodzi sobie i trzepie silnikiem? Sprawdz wyjmując kolejno cewki w czasie pracy z którym garem jest problem.

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

Guest Max7311

dzięki, jakbyś tylko mógł napisać jak to zdjąć i jakich powinienem spodziewać się reakcji auta ?

jeśli trafie na wadliwą cewkę co powinienem zauważyć/ usłyszeć ? 

Link to comment
Share on other sites

Odkręcasz śrubkę i wyciągasz, wystarczy trochę, choć w sumie rzeczy nie wiem czy nie na to samo wyjdzie jakbys odpinał wtyczki od cewek, ale to ktoś by musiał potwoerdzić czy tak można bez konsekwencji.

 

Jeśli zupełnie nie ma iskry na jednym cylindrze, to jeśli natrafisz na ten cylinder/tą cewkę/świecę to wtedy reakcji nie będzie i wteyd wiesz, że to ta.

 

 

Świeci Ci się check?

Link to comment
Share on other sites

Po wyjęciu cewek może wywalić.

 

Dziwne, że nie wywaliło błędu, kontrolka działa wogóle?

Link to comment
Share on other sites

Guest Max7311

tak działa, jak padł mi akumulator, to podświetliły się wszystkie he he więc działa ;)

 

wywali mi błąd, ale po włożeniu z powrotem nie będzie świecić czy już zostanie ?

Link to comment
Share on other sites

Raczej zostanie, ale skoro nie wywala błędu to wychodziło by raczej, że to cos innego

Link to comment
Share on other sites

Na trasę jest OK (choć wyciszenie pozostawia sporo do życzenia), do miasta nie nadaje się totalnie, ale koszty eksploatacji i awaryjność są tragiczne.

 

Na odległość ciężko Ci zdiagnozować auto, może to wogóle nie to, tylko np. poduszki silnika poszły? Podjedź do mechanika, powinien w miarę tanio ocenić sytuację.

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

Odpukać, opłacało by Ci się dołozyć 2tys do samochodu wartego w porywach 7? :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Max7311

obawiam się, ze w obecnym stanie moje auto 4 nie przekroczy... logiczne, że się nie opłaca, ale liczę ze jeśli rozsądna cena naprawy będzie to jazda na gaz mi zwróci koszty choć trochę. Ale wiadomo "umiesz liczyć... " :) Albo powiem tak, znajdź mi kupca za 5 oddaję od ręki :P

Link to comment
Share on other sites

Swojego bym chętnie mw. za tyle sprzedał, a co dopiero czyjegoś. :P

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

Guest Max7311

Już coś wiem,

po1. komputer miał full błędów - wykasowane

po 2. powypalane świecie stąd spadek mocy - wymiana, regulacja

 

powiedzieli mi jeszcze, że jest słabe ciśnienie na zaworach, powiedzcie co to może powodować i jak za to się zabrać, i ile można liczyć za takie coś ?

Link to comment
Share on other sites

Raczej na cylindrach, chodziło pewnie o kompresję.

 

Co się da zrobić? W tym aucie w zasadzie nic, z remontem i wymianą pierścieni tłokowych, uszczelniaczy zaworowych, szlifami które pewnie będą potrzebne w okolicach 2 kafli się raczej nie zmieścisz.

 

Świece wypalone? Kiedy ostatnio zmieniałeś? Masz LPG? Jaki masz apetyt na olej (tzn nie Ty tylko pojazd :P )?

Link to comment
Share on other sites

Guest Max7311

świece około rok temu,

 

co do oleju to na pewno bierze, ciężko tylko określić ile...

 

mam lpg.

 

Jeszcze jedna diagnoza - słabe ciśnienie na jednym cylindrze i silnik do remontu, jak napisałeś wyżej. Do tego głowica, planowanie, uszczelki pod głowice... Kolo mi zaproponował wymianę silnika nawet...

Link to comment
Share on other sites

No wymiana silnika ma szansę wyjśc taniej, tylko nigdy nie wiesz co kupisz, do tego władujesz kasę, a jak reszta podzespołów to nie wiadomo.

 

Jeśli Ci wypaliło gniazda to musiałes dłuższy czas jeździć na bardzo źle wyregulowanym LPG, jaka to generacja instalacji?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...