Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

biały dym .Pompa wody?


dzialus
 Share

Recommended Posts

W silniku tydzień temu były wymienione uszczelniacze i pierścienie. Dziś zauważyłem, że płyn chłodniczy jest na minimum. Dymi na biało i wylatuje woda z rury. W zbiorniczku wyrównawczym po odpaleniu silnika nie widać pęcherzyków powietrza i nie ma nalotu na kurku z wlewu oleju. Wąż z chłodnicy te u góry jest gorący a ten dolny zimny. Czy możliwe, że pompa wody przepuszcza gdzieś płyn chłodniczy?

Link to comment
Share on other sites

Pompa wody jak przepuszcza to tylko na zewnątrz może musisz popatrzec czy nie ma wycieków , wylatywanie wody z tłumika to noramalna sprawa rożnica temperatur co do dymienia to cały czas dymi zimny czy ciepły?Kiedy ostatni raz sprawdzaleś poziom płynu tydzien temu po wymianie uszczelniaczy?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pompa wody jak przepuszcza to tylko na zewnątrz może musisz popatrzec czy nie ma wycieków , wylatywanie wody z tłumika to noramalna sprawa rożnica temperatur co do dymienia to cały czas dymi zimny czy ciepły?Kiedy ostatni raz sprawdzaleś poziom płynu tydzien temu po wymianie uszczelniaczy?

dymi na ciepłym . na zimnym sprawdze rano . poziom płynu ostatni raz sprawdzałem tydzien temu po wymianie uszczelniaczy

Link to comment
Share on other sites

Na razie dolej płynu i zobacz czy ci nie ubywa umnie na gazie też troche znika może jak spuszczałeć płyn i nalewałeś nowy to zapowietrzył sie i teraz dopiero poziom spadł , spalony płyn chłodniczy ma taki specyficzny zapach nie wiem jak ci to opisac.

Link to comment
Share on other sites

dolałem na maxa po czym  przejechałem 10km i nie zauwazylem ubytku .

Link to comment
Share on other sites

 10 KM to trochę mało pojeździj parę dni i obserwuj czy ubywa biały dym to może być po prostu para .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

taki wlaśnie mam zamiar .pojeździc i obserwoawac.

Dziś  płynu ubyło ze dwa centy . Pamiętam ,że przed wymianą uszczelniaczy płynu było raz więcej a raz mniej. rano przykopcił ale bylo zimno na zewnątrz. popołudniu po odpaleniu leciał bardzo mało widoczny dymek


na bagnecie zauważyłem kilka pęcherzyków powietrza lub wody


może mechanik slabo dokręcił glowice ? byłem przed momentem w aucie sprawdzic ponownie bagnet .olej na bagnecie wydaje sie byc wodnisty ( polsyntetyk ) ale nie bylo na nim pęcherzyków wody


dodatkowa rzecza ktorą zauwazyłem jest lekki terkot z rury .tak jakby nie palił na wszystkie gary

Link to comment
Share on other sites

Może masz nie dokręconą/źle dokręconą świecę albo cewkę.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

sprawdzałem świece dokrecone. sprawdziłem równiez kluczem nasadowym śruby z głowicy . wszystkie śruby przekręciłem co najmniej o 2 centymetry i czułem ,że mogę jeszcze ale w obawie o to ,że mogę przekrecic gwinty nie kręcilem dalej. Czy te śruby powinny miec taki luz?


czy jest mozliwośc sprawdzenia samemu szczelnosc uszczelki pod glowicą ? czyms spryskac ....

Link to comment
Share on other sites

bagnecie zauważyłem kilka pęcherzyków powietrza lub wody

może mechanik slabo dokręcił glowice ? byłem przed momentem w aucie sprawdzic ponownie bagnet .olej na bagnecie wydaje sie byc wodnisty ( polsyntetyk ) ale nie bylo na nim pęcherzyków wody

dodatkowa rzecza ktorą zauwazyłem jest lekki terkot z rury .tak jakby nie palił na wszystkie gary

Ten terkot może być oznaką początku końca tłumika końcowego. Też tak mam, mechanik powiedział abym jeszcze jeździł do wykończenia tłumika do końca. Nie jest to wkurzające na postoju - słychać jakby prykanie z rury wydechowej ale tylko wtedy jak się stoi z tyłu, upierdliwe może być w trakcie jazdy gdzie wsłuchując sie można usłyszeć "pracę " tłumika końcowego.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

sprawdzałem świece dokrecone. sprawdziłem równiez kluczem nasadowym śruby z głowicy . wszystkie śruby przekręciłem co najmniej o 2 centymetry i czułem ,że mogę jeszcze ale w obawie o to ,że mogę przekrecic gwinty nie kręcilem dalej. Czy te śruby powinny miec taki luz?

czy jest mozliwośc sprawdzenia samemu szczelnosc uszczelki pod glowicą ? czyms spryskac ....

 

Głowicę dokręca się etapami, za każdym razem zwiększając moment na kluczu dynamometrycznym. Może zapomnieli o ostatnim etapie i zostawilil głowicę niedokręconą. Ale powinno się to sprawdzić kluczem dynamometrycznym właśnie. Dociąganie "na oko" to nie jest dobry pomysł. Zbyt mocno głowicy dokręcać nie należy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Płynu jak na razie nie ubywa. Pewnie bylo tak jak pisal Łukasz ,że uklad po wymianie uszczelniaczy zapowietrzyli mechanicy .dymek jest ale prawie nie widoczny. Kupiłem dzis w zoologicznym wężyk gumowy. Wlożyłem do tłumika . Ściągnąłem co najmniej litr wody .Tyrkotac tyrkota dalej.

Link to comment
Share on other sites

Przy LPG wody będziesz mieć w tłumiku zawsze.

Ostatnio jechałem za Lanosem akurat, widać było w zderzaku zawór od NITRO LPG :) Jak ruszył z kopa spod świateł, to miałem niemal prysznic na przedni zderzak. Nie unikniesz tego. Na szczęście P12 ma wydech z nierdzewki.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...