Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Śruby koła - szpilki


leonid
 Share

Recommended Posts

W nawiązaniu do tematu: Uszedłem ze zdrowiem..itd.

 

Czy śruby koła są integralna częścią piasty? Czy da się same śruby wymienić?

Mam książkę wydawnictwa Auto i tam na rysunku wygląda to tak jakby one były wymienialne.

Pomocy, bo nie wiem co mam kuypić :)

Leonid

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
W nawiązaniu do tematu: Uszedłem ze zdrowiem..itd.

 

Czy śruby koła są integralna częścią piasty? Czy da się same śruby wymienić?

Mam książkę wydawnictwa Auto i tam na rysunku wygląda to tak jakby one były wymienialne.

Pomocy, bo nie wiem co mam kuypić :)

Leonid

Sa wymienne.. trzeba zdjac kolo, zacisk hamulcowy, zdjac jarzmo zacisku a nastepnie tarcze hamulcowa, potem trzeba wykrecic nakretke poloski i wyciagnac piaste... jak juz bedziesz mial piaste kola to trzeba z niej wybic szpilki i na ich miejsce wsadzic nowe... pogadaj z Cobciem bo on cos modzi przy przednich piastach obecnie usprawniajac hamulce i cos brzdakal o tym ze ma seryjne zakrotkie szpile... pewno sie ich pozbedzie a jak nie to na szrocie nie ma z nimi problemu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol

Szpilki są wymienne . Poprostu wybija się je młotkiem . Nie musisz demontować całej piasty . Odkręcasz tylko zacisk hamulca i jest tam wycięcie w osłonie tarczy przez które szpilka śmiało wychodzi. Obracasz tylko piastą i ustawiasz na szpilkę , którą chcesz wybić . A cha , mówię tu o przednich kołach . POZDRO

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol

Leonid

Sa wymienne.. trzeba zdjac kolo, zacisk hamulcowy, zdjac jarzmo zacisku a nastepnie tarcze hamulcowa, potem trzeba wykrecic nakretke poloski i wyciagnac piaste... jak juz bedziesz mial piaste kola to trzeba z niej wybic szpilki i na ich miejsce wsadzic nowe... pogadaj z Cobciem bo on cos modzi przy przednich piastach obecnie usprawniajac hamulce i cos brzdakal o tym ze ma seryjne zakrotkie szpile... pewno sie ich pozbedzie a jak nie to na szrocie nie ma z nimi problemu.

 

Po co tyle zachodu . Robiłem to u siebie bez wyjmowania piasty .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Szpilki są wymienne . Poprostu wybija się je młotkiem . Nie musisz demontować całej piasty . Odkręcasz tylko zacisk hamulca i jest tam wycięcie w osłonie tarczy przez które szpilka śmiało wychodzi. Obracasz tylko piastą i ustawiasz na szpilkę , którą chcesz wybić . A cha , mówię tu o przednich kołach . POZDRO

czy to też dotyczy p11,144 ????????????????pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

:one:

Czy z tyłu można samemu wymienić w warunkach powiedzmy polowych?

P11.144

:mikolaj: :mikolaj: :mikolaj:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

a ja mam takie pytanie..czy do alusow sa inne szpilki (znaczy dluzsze..) niz do stalowych kolek :?: (bo obecnie mam nakrecone nakretki mniej wiecej do polowy..i obawiam sie czy sie nie odkreca..)

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Przem, Mam ten sam problem, do alusow sa dluzsze, ale nikt nie chce sprzedac w rozsadnej cenie. Wymien wymien bo bedzie problem z odkreceniem.

Link to comment
Share on other sites

problemu z odkreceniem to ja nie mam...ale boje sie ze w czasie jazdy kola poodpadaja... :kosci:

Link to comment
Share on other sites

Ja A USZIEBIE NIE ZAUWARZYLEM ROZNICU W SZPILKACH PO ZALOZENIU STALOWEK I ALUSOW ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Bruce1807

Witam :)

 

Nie zauważyłeś problemu dłuższe/krótsze, bo albo masz nissanowskie felgi albo celowo/przypadkiem kupiłeś takie z głębszymi otworami (jak w nissanowskich).

Przerabiałem to w zeszłym roku jak mi "specjaliści" z norauto sprzedali po "sprawdzeniu" czy będą pasowały dane felgi do mojej P10.

Temat wygląda tak, że w Wawie jest napewno jeden punkt który ma takie szpilki (chyba jest jeszcze drugi ale muszę najpierw do niech zadzwonić). Cena chyba było po 17zł za sztukę i są dłuższe o ok.1,5cm. bo przygotowywane pod dystanse (można sobie przyciąć:)). Problemem może być to, że rozmiarów wielowypustu (te ząbki na szpilce w piaście) jest sporo i żądają żeby przyjechać z piastą/bębnem do przymiarki. Wymieniają ew. sami za opłatą i to niechętnie.

Jak powiedziano wyżej wybijać młotkiem można ale WBIJAĆ SIĘ NIE POWINNO. Mi tak zrobił jeden spec na tylnej osi i teraz muszę cały komplet z tyłu wymienić, bo po kolei się obracają wrr.. Trudne to raczej nie jest :D Problemem może być odkręcenie jarzma lub piasty szczególnie jeśli ktoś dawno nie dotykał zawieszenia. Zapieczone i gwinty potrafią siadać w jarzmach.

Z góry powien, że w ASO raczej dłuższych nie dostaniecie, bo Nissan nie robi.

Twardość szpilek przy zakupie w necie lpowinna być jak dobrze pamiętam 10,9 (ciężko toto pociąć :P).

 

Powodzenia :)

 

p.s. jak nie jesteś pewnie czy zrobisz to poprawnie jedż do mechanika, jak zrobisz żle i złapiesz gumę ze zjechaną szpilką to będzie rebus żeby zmienić koło.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam

odświezam temat. wymieniałem dziś koła i przy odkręcaniu jednej z nakrętek w kole przednim , nakrętka ta po prostu stanęła-nie dało się jej ruszyć ani do przodu ani do tyłu no- wyglądało to tak jakby zeszła z gwintu- i skutek był tego taki że szpilka sie ukręciła i teraz potrzebuje nowej. Moje pytanie jest takie czy zna ktoś moze wymiary nowej szpilki łącznie z ilością tych ząbków na szpilce ponieważ byłe w sklepie z takimi rzeczami i koleś mi powiedział ze do konkretnego samochodu to on nie dopasuje bo są różne rodzaje i zebym przyszedł z tą urwana. Problem jest tylko taki że troche nie mam ochoty robierać samochodu ( mieszkam w bloku) na parkingu przed blokiem i boje sie ze niektóre rzeczy tam są pozapiekane wiec wolałbym to oddać do mechaniora tyle tylko ze jak już oddam do mechaniora to pasowało by mieć już nową szpilke.

I dlatego właśnie prosze o podanie info jaka ta szpilka powinna być. Mam również pytanko odnośnie tego czy można jeżdzić na 3 szpilkach?? Zaznaczam że upierniczyła sie szpilka w kole z przodu.

 

Z góry dzięki za jakiekolwiek przydatne info.

Link to comment
Share on other sites

ok, już po wymianie.

 

Dla potomności podam wymiary takiej szpilki ( ZAZNACZAM ŻE TO DOTYCZY SZPILKI NA PRZEDNIE KOŁA- nie wiem czy na tyle podchodzą takie same)- M 12X1,25, długość całkowita 46 mm, długośc gwintu około 25 mm, szerokość tych ząbków na szpilce (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) 14mm. Ponadto takie dodatkowe info pytałem o to w serwisie nissana to koleś powiedział mi że wszystkie nissany primery bez względu na rocznik mają te same szpilki o tych samych wymiarach, co do innych nissanów to nie wiem, ale podejrzewem że też sie nie różnią

post-37550-0-13676400-1335524554_thumb.jpeg

Edited by drone
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...