luke69 Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Jak w temacie, po odpaleniu na poczatku nic nie stuka dopiero jak sie lekko zagrzeje powiedzmy po minucie zaczyna sie charakterystyczne stukanie, a wraz z wieksza liczba obrotow to stukanie jest glosniejsze, kazdy mechanik mowi co innego ;O jeden gosc mowil ze to jeden z wtryskow na 99%, drugi nie wiedzial, trzeci ze to problem komputerowy przez to ze jak silnik jest cieply to musze dluzej zakrecic po czym odpala i doslownie na sekunde zapala sie zolta ikonka silnika, to niby swiadczy o jakims bladzie, zdazalo mi sie to nie raz podczas normalnej jazdy ze ikonka silnika sie zaswiecala na sekunde , trzy i gasla ale nie uznawalem to za problem, nastepnie bylem u jeszcze jednego ktory mowi ze to na 99% korbowod, jako ze jestem mlody i nie mam za duzej wiedzy na temat silnikow tylko lekko liznalem troche wiedzy to nie moge sie wypowiedziec, miał ktos z forum taki problem ? wiecie cos na ten temat ? Bo koszta moga byc spore ... co srednio mi sie podoba jak samochodem ledwo 3k km zrobilem. Z góry dziekuje za wasza pomoc ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartek9108 Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 (edited) Czy przy przyśpieszaniu pojawia się jakieś szarpnięcie czy tylko metaliczny dźwięk? Auto przechodzi w tryb awaryjny i brak mu mocy? Edited October 10, 2013 by bartek9108 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke69 Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Nic mu nie brak jedzie normalnie tylko slychac ten stukot, im wieksze obroty to coraz glosniejszy i szybszy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zgodzio Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Nie chcę straszyć ale wygląda to na panewke. Też tak miałem. Stetoskopem trzeba osłuchać silnik skąd dokładnie wydobywa sie ten dźwiek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SDRaid Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Nie chcę straszyć ale wygląda to na panewke. Też tak miałem. Stetoskopem trzeba osłuchać silnik skąd dokładnie wydobywa sie ten dźwiek. Przy jakim przebiegu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke69 Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Ostatni z mechanikow o tym mowil, Jakie koszta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zgodzio Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Przy jakim przebiegu? 150k smutne ale prawdziwe. przejezdziłem od momentu kupna 20k i taki peszek mnie spotkał. Ostatni z mechanikow o tym mowil, Jakie koszta? Ja to jak miałem wyjety silnik to znajomy mechanior mi zrobił generalke i wyszło ponad 3 tysie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke69 Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 (edited) no to w ch*j.. ze tak powiem, nie lepiej nowy silnik ? Btw Generalke czyli, sprecyzuj co robiles ? u mnie jest 167k gdzie ja zrobilem moze z 3 -.- i takie jaja, niestety wady wychodza dopiero z czasem... mam jeszcze rozrzad do roboty i klocki -.- Edited October 10, 2013 by luke69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zgodzio Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 szlif wału + nowe panewki glowne i korbowodowe, wymiana tarczy sprzeglowej + nowy wysprzeglik, regeneracja głowicy, nowe pirscienie tlokowe, i wiadomo nowe uszczelki no i oczywiscie rozrzad. a co do kupna silnika to mozesz znow trafic na taki co sie zaraz rozsypie. mi robil to kolega ktory nza sie bardzo dobrze na tych silnikach bo pracowal w serwisie renault a teraz ma wlasny warsztat. takie wlasnie to sa uroki posiadania auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SDRaid Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Dziwi mnie, że tak niewysilony silnik sypie się tak szybko. Mam 126k km i boje się co mnie czeka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zgodzio Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Panewki nie maja zamków i być może dlatego się obracają. Ja miałem pecha gdyż popszedni własciciel zbytnio nie dbał o wymiane oleju gdyż na dnie miski było sporo błota i to też mogło sie przyczynić do awarii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke69 Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Tzn tak naprawde nie wiem jaki ma przebieg, kupilem go pol roku temu i w teori mial przebieg 164k 2004r, sprowadzony z wloch no i bez ksiazki serwisowej wiec nie mam pewnosci czy to jego przebieg chociaz rozrzad niby byl wymieniany na 109k km no i jeszcze jest ten stary wiec to raczej dosyc realne. Jezdzilem raczej normalnie ekonomicznie czasami jak sie chcialo troche poszalec to meczylem samochod ale to rzadko :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SDRaid Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Tzn tak naprawde nie wiem jaki ma przebieg, kupilem go pol roku temu i w teori mial przebieg 164k 2004r, sprowadzony z wloch no i bez ksiazki serwisowej wiec nie mam pewnosci czy to jego przebieg chociaz rozrzad niby byl wymieniany na 109k km no i jeszcze jest ten stary wiec to raczej dosyc realne. Jezdzilem raczej normalnie ekonomicznie czasami jak sie chcialo troche poszalec to meczylem samochod ale to rzadko :/ Nie ma co, przechodzę w tryb ECO-Driving i wymieniam filtry i olej co 6k km. Boję się tych awarii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke69 Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Ja odrazu po zakupie wymieniłem olej, olej w skrzyni, filtr paliwa, powietrza no i następny w planach był rozrzad, a tu taka niespodzianka :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SDRaid Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Ja odrazu po zakupie wymieniłem olej, olej w skrzyni, filtr paliwa, powietrza no i następny w planach był rozrzad, a tu taka niespodzianka :/ Nie wierzę, że normalnie eksploatowany silnik pada przy 150k km. Na pewno jeździł jakiś oszołom albo jeździł bo jeździł, a stan techniczny go nie obchodził. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Datex Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 W 1.5 dCi zdarza się, że korba wyjdzie bokiem. Ogólnie na silniki diesla od Renault trzeba bardzo uważać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke69 Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 No draamat jakis, z tym że mialem już ten samochód właściwie ojciec z silnikiem renault i nic sie specjalnego przez 20k km nie działo tylko jedną styka podawała błąd przy wlaczaniu silnika a tak to idealnie jeździł i jeździ do teraz bo sprzedał go znajomym a ja kupiłem sobie młodszy model z tym komputerkiem a tu takie cyrki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 przecież sprawdzenie czy to panewka, to niedużo roboty. Wystarczy ścagnąć miskę i obadać organoleptycznie, tzn szarpnąć reką za każdy korbowód i porównac luzy. Ten z uszkodzoną panewką bedzie w porównaniu do sprawnych dużo bardziej luźny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke69 Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI dzwiek doslownie taki sam jak tutaj, czyli to co mowil zgodzio na 100% ehh az rece opadaja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 (edited) Ja bym spróbował tak jak napisał kolega wyżej. Mianowicie wjechał na kanał, zdjął michę i zobaczył jak wyglądają panewki i je wymienił. Cały komplet i na jakis czas będzie spokuj, no i pewność, że już jakiś element masz nowy. Panewki nie są takie drogie (choć nie całkiem uzupełniony profil, więc trudno mi sprawdzić) i robota łatwa. Warunek, aby robić to w czystości i nie dostał się żaden piaseczek pod panewkę. Cena panewek od 25 do 60 zł. Edited October 11, 2013 by mirekg9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke69 Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 A jeśli też wał jest do szlifu? Jakie koszta ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 O koszta to musisz pytać w swoim regionie. Inaczej będzie u Ciebie, inaczej w Wa-wie, na wschodzie lub zachodzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke69 Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 A jaką jest szansa że wał jest do szlifu, te stuki słyszę od 2tyg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zgodzio Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Masz 100% szans że wał jest do szlifu. ja przejechałem 1,5 km i tam gdzie staneła panewka trzeba było 3 szlif zrobic. A max to 4. u mnie cena za szlif to była 3 lata temu 150 zeta. Ale żeby wyjąć wał trzeba też wyjąć silnik. A jeśli chodzi o samą wymiane panewek to bez sensu 10k km przejedzisz max. chyba że do sprzedania od ręki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke69 Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 (edited) Po wymianie panewek stukanie i zniknie i pojawi sie znowu po max 10k km dobrze rozumiem ? i swoja droga, czy silniki 1.5dci z renault beda pasowaly do nissana ? jezeli zrobilbym generalke silnika ( co policzyl sobie mechanik 4k) to samochod juz zostaje ze mna az go zajade do konca i na zlom, wiec nie wiem czy nie lepiej odpuscic, wymienic te panewki i go opchnac . Panowie mogloby tak byc wczesniej ze ktos wczesniej tez mial ten problem i po prostu zamaskowal stukanie i puscil ta almere bo nie chcial wydawac 1/3 ceny samochodu na nia ? Edited October 17, 2013 by luke69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.