Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

jak doszedłem do gaźników


lukas
 Share

Recommended Posts

moja leciwa p10,miała małe kłopoty z niedoborem mocy,po modyfikacjach wydechu głowicy,dolotu,egr,i paru mniej istotnych rzeczach,nie spełniała moich oczekiwań.później okazało się że problem był w pompie paliwa,która podawała paliwko tylko do5500obr,min.winien byłmechanik który zamontował pompe od primery 1.6...no cóż zbyt późno do tego doszliśmy,i mój monowtrysk został wymontowany.Jego miejsce zajeły 2 dwugardzielowe Gaźniki dellorto,o średnicy przepustnic 40mm*4szt.jedna gardziel obsługuje 1 cylinder.pamietajcie że przepustnica seryjna miała średnice szescdziesiąt pare mm.Montarz gaźników był trudny trwał ok 1,5 tyg.stary kolektor poszedł na śmietnik,wyspawałem nowy alu.po regulacjach silnik zagrał cudowną piosenkę,tak cudowną że 50 pln,starcza.ło na 50km jazdy z fantazją,hihihi.teraz nyska spala do 25 litrów/100km.A JAK JEŹDZI???ostatnio przekonał się o tym koleś z civica type-r mr2004.5km jazdy po radzymińskiej w ciągu dnia doprowadziło go do nwerwowych tików na twarzy,hihihi.primera warta z 7000pln,a jego 200 kucy ok.100000pln :twisted: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

lukas....wybierasz sie moze na hamownie by sprwdzic "potfffora" ?

jakie byly koszty zrobienia wszystkiego ...przerobienie na gazniki,glowica,wydech,dolot,..itd ?

robiles wszystko sam? czy moze miala udzial w tym jakas firma? :]

Link to comment
Share on other sites

właściwie żeby nie pomoc Coobcia to nawet bym nie wyrzucił kata,projekt rozpoczoł się w maju 2004,wtedy była zupełna seria,Mody zaczeły sie od wycięcia kata,później kolektor od primy GT odpowiednio podrobiony,wydech,no i padła głowica,(9atm,to chyba za słabo jak na sprężanie nyski)Cooba zdjął głowę, obrobili jąna białobrzeskiej,tzn,gniazda zawory i planowanie.cisnienie skoczyło na13,7 na najmocniejszym garze.wałek ssący pochodzi ż gtka,inne mody są mniej ważne,Same gaźniki powstały przy pomocy innych kumpli,...........KOSZTY samo dłubanie przy silniku częsci naprawa i tune up głlowicy to ok,2000pln,gażniki niećo ponad 1000pln,niestety koszty się zwiększą bo trzeba kończyć porządny dolocik,i konkretne regulacje,ale co zrobić mooore powerrrrrrrrrrrrrrrrrr :lol::lol::lol::lol::lol::lol: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

no łądnie łądnie, ciekawe jak będzię to chodzić w ostateczności, na tych gaźnikach widze spory potencjał ale zgrać to wszytko to graniczy z cudem...

 

Głowe przydało by się jeszcze przynajmniej o 0,5mm ciachnąć, odpowiednio obrobić kanały, zawory wycienoiwać, do tego wydech przelotke dać 2,25 bez zadnych zwęrzek, udać się wreszcie na pomairy AFR no i doprowadzić zimne poweitrze do gazników a nad nimi zrobić sporych rozmiarów puszke zbiorczą - postaram się zrobić jutro fotki w pewnej bejcy jak to jest zrobione...

 

Powodzenia.

W tym wątku pisz nam jak rozwiją się twój nieskromy projekt :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Może ten wątek poświęcić Lukasza P10 na SR20Di z dolozonymi gaznikami ?

 

Dzisaj załatwiłem mu wałki swiątka po bardzo atrakcyjnej cneie, bardzo dlugo się zastanawailłem czy nie wpakować ich do mnie... NO coż trzeba poczekać do wtorku kiedy to zostaną zamontowane i przetestowane.

 

Zeby nie trzeba było szukać fotek przypomne widok takiego niezwykle orginalnego zestawienia.

 

Oto SR20Di zagaznikowany:

gaznikk.jpg

 

gaznikk3.jpg

 

gaznikk1.jpg

 

gaznikk2.jpg

 

BArdzo odwarzny projekt i jak narazie jedyny w EUROPIE, chłopaki z Nissanforums.com chcieli coś takiego zrobić ale nie udało im się :D

Link to comment
Share on other sites

Puki co cięzko o kogoś kto do dobrze zestroi, podjąc się tego chce p. Grabwoski ale najpierw męskie walki wliza.

 

W chwili obecnej jest 126koni, wczesniej na zasilaniu jednopunktowym bylo 111.

Link to comment
Share on other sites

a jak wygląda sprawa zapłonu??? jakie ciśnienie paliwa??? itd...pytam bo sam właśnie zakładam gaźniki do lanosa i szukam gotowych/sprawdzonych rozwiązań.

Link to comment
Share on other sites

no piekny mod jestem pod wrażeniem.......... wbrew pozorom gaźniki dają bardzo duże pole do popisu i czasami możne osiągnąć większą moc niż na wtrysku

jeżeli chodzi o regulacje ja bym się udał do kogoś z branży motocyklowej, podłączą pod aparaturkę i zrobią synchronizację, dobry spec nie będzie miał z tym problemów (identyczne rozwiązania są w motocyklach, jeden gaźnik na cylinder)

Link to comment
Share on other sites

Zaplon no włąsnie auto kręci się do bulu nie ma odcięcią ale nie wiem jak wygląda mapa powyzje seryjnej odcinki (6500)

 

Narazie trzeba wyrównać podcisnienia przed przepsutnicami, wsadzić wałki jak trzeba no i stroić na hamowni z sondą AFR - gazniki maja od cholery regulacji...

 

NO niech się własciciel sam wypowie, dzisaj miał zmieniać walki a jutro bez strojenia narazie atakować hamownię.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

nasz kolega gaznikowiec ma już upchane pod pokrywą zaworową wałki GT Świątek, różnica jest i to spora do poprzedniego SETUPU i to bez dostrojenia gazników.

Wieczorkiem zapodam zdjęcia z robotki - nowy rekordzik przy tym mo padł (ponizej 2 godzinki)

Link to comment
Share on other sites

Przy tej konfiguracji - kolektor & głowica obstawiam maks 150 koni.

 

Trzeba zaprojektować nowy uklad dolotowy wraz z kolektorem i do tego przefrezować przynajmniej kanały ssace, do tego rpzydało by się jeszcze splanować głowice o minumum 0,5mm i przerobić zawory.

 

Ale po pierwsze trzeba kupić 4 Wakuometry i sprewdzić czy na wszsytkich gaznikach jest takie same podcisnienie - wtedy to to znacznie równo chodzić.

 

Okey zamieszczam fotki:

 

Czysty i wygodny parking u Fryzjera - doskonałe miejsce pracy przy tak banalnym zadaniu jak wymiana wałków rozrządu

fryzjerowoz3.jpg

Zbliżenie

fryzjerowoz2.jpg

Wałek Świątek z bliska - bardzo męski...

fryzjerowoz4.jpg

Tutaj widać znaki na rozrządzie - zapewne 90% ASO w PL nie wie co to takiego :wink:

fryzjerowoz1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przy tej konfiguracji - kolektor & głowica obstawiam maks 150 koni.

 

Trzeba zaprojektować nowy uklad dolotowy wraz z kolektorem i do tego przefrezować przynajmniej kanały ssace, do tego rpzydało by się jeszcze splanować głowice o minumum 0,5mm i przerobić zawory.

 

Ale po pierwsze trzeba kupić 4 Wakuometry i sprewdzić czy na wszsytkich gaznikach jest takie same podcisnienie - wtedy to to znacznie równo chodzić.

 

180-190 to ja obstawiam moment a nie moc..........

teraz kolektor ssacy dobrze by było zrobić pionowy (jak w motocyklach) i wlot z maski, tak żeby było od razu doładowanie dynamiczne a synchronizację gaźników ja bym zrobił u jakiegoiś magika od motocykli to też może sporo dać.......

........piękny mod.......

Link to comment
Share on other sites

No chłopaki mogę podzielić się z wami pierwszymi spostrzeżeniami z jazdy po zmianie wałeczków;po 1 to teraz na gazie zbiera sie tak jak dotąd na benzynie,no może troszeczkę gorzej,po2 na benzynie jest jeszcze lepiej niż było,po 3silnik pracuje równiej niz na wałkach od primery GT,po 4 nawet na 4 biegu przy mokrym asfalcie trace przyczepnosc,oraz po 5 sound jest teraz powalający[już nie chce subaru] :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

tak nagram dzwięk na cyfrówkę i podeślę na forum,będzie czego słuchać...

COOBCIO może już coś o tym powiedzieć :lol:

ps,jakie wałeczki wrzucasz?

Link to comment
Share on other sites

wlasnie Kuba mi poslal walki z P10 GT, powinna byc duza roznica bo w P10 dzwigienki zaworowe sa bez rolek a w P11 z rolkami, jutro powinny przyjsc poczta :)

Link to comment
Share on other sites

tak nagram dzwięk na cyfrówkę i podeślę na forum,będzie czego słuchać...

COOBCIO może już coś o tym powiedzieć :lol:

ps,jakie wałeczki wrzucasz?

 

a może na spocik przyjechać, na żywo to jednak lepiej niż odsłuch z komputerka? najbliższy już w piątek

Link to comment
Share on other sites

NO dawaj Lukasz, mój intercooler poszedł w świat a nie debe sztukować rury żeby dojechac.

 

Sound jest rzeczywiscie niezły, zwlaszcza w przedziale 5000 - 7500 :twisted:

 

No stary kiedy wpadniesz do mnie na pomiary i obgadanie co by tu jeszcze poprawić ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...