Alfi911 0 Posted October 12, 2013 Witam wczoraj na liczniku mojego auteczka wybiło równe 100 000 przejechanych kilometrów i z tej okazji moje pytanie czy nissan polska zaleca albo nakazuje wymiane oleju w skrzyni biegów żeby jej nie zepsuć bo coś w niej mi nie chodzi jak się wbija pierwszy czy drugi bieg. I jeszcze jedno pytanie na jaki olej najlepiej wymienić żeby skrzynia przeżyła kolejne 100 000 tysięcy kilometrów. Pozdrawiam Share this post Link to post Share on other sites
Darek_S6 0 Posted October 12, 2013 Wszystkie wieksze firmy produkujące oleje, mają swoje strony internetowe. Na tych stronach jest pozycja pt. dobierz olej do swojego samochodu. Jest tam podany rodzaj oleju tegorz producęta zalecany do Twojego auta, oraz interwał wymian. Share this post Link to post Share on other sites
ranger 1019 Posted October 12, 2013 Najbardziej zalecanym olejem do Twojej skrzyni jest produkt Elfa. Na stronie Elfa jest narzędzie do doboru środków smarnych i tam wyszuksz sobie jego nazwę. Generalnie Nissan nie mówi nic o wymianie oleju w skrzyni a jedynie o uzupełnianiu jego poziomu. Inna sprawa, że programy serwisowe są opracowywane do przebiegu 100 000 km. Z drugiej strony wielu mechaników radzi, aby po p rzekroczeniu tego przebiegu olej w skrzyni wymienić. Share this post Link to post Share on other sites
Darek_S6 0 Posted October 12, 2013 W temacie wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie zapoznałem się z instrukcją obsługi Tidy, ale w Almerach, i Primerach, Nissan zaleca wymianę oleju w skrzyni manualnej co 60 kkm. Share this post Link to post Share on other sites
ranger 1019 Posted October 12, 2013 W Almerach i Primerach faktycznie tak było. W nowszych modelach jest tak jak pisałem. Zresztą nie tylko w Nissanach. Skrzynie przynajmniej teoretycznie są lepiej spasowane i produkują mniej opiłków, do tego oleje są "wytrzymalsze". Dlatego zalecenia się zmieniły. Share this post Link to post Share on other sites
manix 441 Posted October 14, 2013 bo coś w niej mi nie chodzi jak się wbija pierwszy czy drugi bieg. Jak wygląda twój problem,co jest nie halo z tym wbijaniem 1 i 2?Haczenie , zgrzyty ,szum,opór przy wbijaniu , czy inny hałas? Share this post Link to post Share on other sites
Edek01 213 Posted October 15, 2013 U mnie natomiast, skrzynia pracowała bardzo sztywno każdy bieg trzeba było wrzucać z aptekarską precyzją ,i zapinanie i wypinanie biegu towarzyszył dzwiek . Wkurzyłem się i podjechałem do Nissana nisan jak zwykle wszystko w porządku jeszcze się dociera ;-( Podjechałem do Renault-Dacia ich mechanik powiedział ze te skrzynie nie są za dobre bo montują je częściej do budżetowej Dacii. Pytałem czy mogę zalać przekładniowym mobilem to powiedział ze nie ,ale każdym Elfem tak nie widzi problemu i polecił Elf Tranself FE 75w90 . Dwa tygodnie temu kupiłem 3litry tego oleju litr 3l po 22zł, jedną buteleczkę Militec-1 i przeprowadziłem operacje mechaniczną . Zlałem stary do przeglądu ,nie było opiłków i wtłoczyłem elfa pod kontrolny ale jeszcze nie zaczął ciec i wstrzyknąłem 150ml Militec-1 . Zawsze używałem czy to Motor-life czy Militec-1 do wszystkich samochodów i powiem wam ze skrzynia teraz pracuje bardziej miętko, nie czuć niechęci synchronizatorów już nie jest tak sztywna w swojej pracy jak przed, i co najważniejsze jak się rozgrzeje i na postoju już nie ma tego szumu łożyska . Opory stawiane podczas jazdy przez skrzynie zmalały znacząco, najbardziej to czuć przy hamowaniu silnikiem . Wiecie co powiedział mechanik z renault o tej skrzyni ze ona za żywotna to nie jest! to mnie pocieszył. Share this post Link to post Share on other sites
ranger 1019 Posted October 15, 2013 Skrzynia pracuje ciszej, bo wlałeś olej bardziej gęsty od zalecanego. Zalecany olej do tej skrzyni to oczywiście Elf tyle tylko, że TRANSELF NFJ 75w80. Share this post Link to post Share on other sites
Edek01 213 Posted October 16, 2013 (edited) Własnie wlałem rzadszy ;-) Bo specyfikacja lepkości ELF to. Elf TRANSELF NFJ 75W80 lepkość -175. Elf TRANSELF SYNTHESE FE 75w90 - 154. Stary fabryczny olej który zlałem był gęstszy od tego co wlałem ;-) Teraz skrzynia pracuje dużo lepiej ale każdy decyduje indywidualnie co wleje do swoje skrzyni Ale są też tacy co oddają samochód do serwisu i wleją im nie wiadomo co i nawet się tym nie zainteresują. Ja oleje zmieniam sam bo lubię. Edited October 16, 2013 by Edek01 Share this post Link to post Share on other sites
JacekJQ 16 Posted October 16, 2013 Własnie wlałem rzadszy ;-) Bo specyfikacja lepkości ELF to. Elf TRANSELF NFJ 75W80 lepkość -175. Elf TRANSELF SYNTHESE FE 75w90 - 154. Stary fabryczny olej który zlałem był gęstszy od tego co wlałem ;-) Teraz skrzynia pracuje dużo lepiej ale każdy decyduje indywidualnie co wleje do swoje skrzyni Ale są też tacy co oddają samochód do serwisu i wleją im nie wiadomo co i nawet się tym nie zainteresują. Ja oleje zmieniam sam bo lubię. A co robisz ze zużytym olejem? Share this post Link to post Share on other sites
Edek01 213 Posted October 16, 2013 Dobre pytanie ;-) Zawsze oddaje do pieca na zużyty olej, kumplowi mechanikowi . Większość warsztatów ma piece na zużyty olej oni bardzo chętnie przyjmą i przyjmują ;-). Share this post Link to post Share on other sites
ranger 1019 Posted October 16, 2013 Ciężko nad tym polemizować. Elf TRANSELF SYNTHESE FE 75w90 - to olej uniewersalny. ELF Tranself NFJ 75W80 to natomiast olej dedykowany do skrzyń Renault które są min. w Nissanach: http://www.skrzynie.com.pl/elf-tranself-nfj-sae-75w-80.html.html Ale możliwe, że na tym co masz teraz skrzynia działa lepiej. Share this post Link to post Share on other sites
manix 441 Posted October 16, 2013 (edited) Nissan zaleca i stosuje MT-XZ Gear Oil Passenger vehicles SAE 75W-80 , do skrzyń ręcznych-oczywiście Edited October 16, 2013 by manix Share this post Link to post Share on other sites
Edek01 213 Posted December 13, 2013 (edited) Skrzynia działa lepiej bo poprawiła się płynność oleju i czuć że szybciej pracuje ,szybciej się nagrzewa. Natomiast synchronizatory teraz łaski nie robią ,a wcześniej było czuć opór jaki stawiały jak zmieniałem biegi. Co do nissana to mi proponowali olej 75w85 MTX GEAR OIL 94ZŁ 1L w książce obsługi tiidy też jest ta sama lepkość do tej skrzyni , i taki by zalewali tak powiedzieli ale oczywiście nie widzieli powodu do zmiany. Ja widziałem powód do zmiany i posłuchałem się mechanika z Renault i zmieniłem na 75w90 nie żałuje . W almerze miałem to samo z fabrycznego oleju, po 60.000tyś przeszedłem na 75w90 i skrzynia pracowała lepiej do 185.000 jak ją sprzedałem. Ten Pan ładnie tłumaczy, dlaczego trzeba wymieniać olej w skrzyni biegów manualnych i automatycznych. http://www.auto-swiat.pl/1-co-sie-psuje-manualach-awarie-skrzyn-biegow Edited October 17, 2013 by Edek01 Share this post Link to post Share on other sites
bakus_44 0 Posted June 18, 2020 właśnie, ja zmieniam na 75w85 jak w instrukcji obsługi, zastanawiam się tylko jaki... Share this post Link to post Share on other sites
jugo1 2 Posted July 11, 2020 Nie ma się co zastanawiać tylko lać ELF. Jeżdżę od września (sam wymieniłem olej), głównie po mieście. Ani lepiej, ani gorzej. Pozdrawiam. Share this post Link to post Share on other sites
Sitek010 0 Posted Wednesday at 07:51 PM Cześć, A czy Motul Gear 300 75W90 też będzie odpowiedni? I ile litrów mieści się w skrzyni tiidy 1.6 benzyna? Share this post Link to post Share on other sites