Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka swiec


Gość krystiano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanik powiedzial mi ostatnio, ze zaraz po zgasnieciu kontrolki swiec powinien sie wylaczyc przekaznik odcinajac prad od swiec zarowych. Niestety u mnie dosc dlugo to trwa. Czekam ok 30 sekund. Czasem nawet na zapalonym juz silniku prad caly czas jest podawany. Co moze byc przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko u Ciebie działa w najlepszym porządku. Twój układ sterowania świecami żarowymi jest w pełni sprawny. Poszukaj o tym na forum, bo już kilka razy ta sprawa była omawiana. Najwyraźniej Twój mechanik nie jest specjalistą od Nissan-ów.

 

Pozdrawiam

Delphi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno byc tak:

Zapalasz stacyjke-kontrolka sie swieci.Nastepnie kontrolka gasnie, a swiece nadal sie grzeja, a po okolo 3-5 sekundach sie wylaczaja.

Nastepnie przy zapalaniu silnika (przy kreceniu rozrusznikiem) przekaznik znowu daje prad i swiece sie grzeja. Po odpaleniu silnika swiece tez sie grzeja dopoki az temperatura silnika nie wzrosnie do odpowiedniej temperatury (u mnie 3mm nad pierwsza biala kreske) czyli jakies 30 stopni C. To ze Ci sie swiece grzeja po odpaleniu to jest normalne i jest to tak zwane podtrzymanie cos jak w benzynowych silnikach ssanie. Gdyby tego nie bylo, to na zimnym silniku strasznie by Ci sie silnik telepał.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wez zegarek w reke i sprawdz dokladnie ile czasu swiece Ci sie grzeja.Ty przyloz probnik do swiec, a druga osoba niech zapali stacyjke, a Ty od zapalenia stacyjki mierz czas.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIERWSZY RAZ GRZEJĄ JAK TYLKO WSADZISZ KLUCZYK DO STACYJKI, DRUGI JAK PRZEKRĘCISZ I TRZECI PO ROZRUCHU JAK PISAŁ DŻODŻO

NIE MARTW SIĘ NIEKTÓRYCH MECHANIKÓW DZIWIĄ RÓŻNE RZECZY KTÓRE SĄ INACZEJ I SPRAWNIEJ NIZ W NIEMCU :lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość daron14 2.0 d 3-D

Twój mechanik to chyba gastronomik kończył. Sprawa wygląda następująco: kiedy odpalasz zimny silnik diesla świece żarowe przez kilka sekund grzeją na maksa po 3-5 sekundach sterownik świec obcina napięcie podawane na nie do połowy czyli ok 6V. W ten sposób świece nie są zbyt mocno eksploatowane a paliwo jest w dalszym ciągu podgrzewane aż do osiągnięcia granicznej temperatury ok 35 stopni. Wówczas sterownik całkowicie odcina napięcie z świec żarowych a paliwo jest podgrzewane podgrzewaczem, który znajduje się pod filtrem paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój mechanik to chyba gastronomik kończył. Sprawa wygląda następująco: kiedy odpalasz zimny silnik diesla świece żarowe przez kilka sekund grzeją na maksa po 3-5 sekundach sterownik świec obcina napięcie podawane na nie do połowy czyli ok 6V. W ten sposób świece nie są zbyt mocno eksploatowane a paliwo jest w dalszym ciągu podgrzewane aż do osiągnięcia granicznej temperatury ok 35 stopni. Wówczas sterownik całkowicie odcina napięcie z świec żarowych a paliwo jest podgrzewane podgrzewaczem, który znajduje się pod filtrem paliwa.

 

Napisales w sumie to co ja, ale z jednym sie nie zgodze.

Nie kazdy spodem filtra i akurat tan silnik tego nie posiada.Takie cos jest montowane w samochodach wyzszej klasy a najczesciej w samochodach, ktore sa eksploatowane w miejscach gdzie temperatura w zimie caly czas spada ponizej -25 -40 stopni.

Jak silnik sie juz nagrzeje do tej temperatury 35 stopni to juz ni jest potrzebne zadne ogrzewanie paliwa.

A i ten podgrzewacz pod filtrem, to jest on tylko tez uruchamiany podczas odpalania, poniewaz przy dosc niskich temperaturach paliwo w filtrze zamarza bo jest w mniejszej objetosci.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość pietia_pk

Krystiano ja nie rozumiem twego problemu ?? co ci samochód nie odpala żę świece dłuzej grzeją ?? dłużej się nagrzewa?? przegrzewa się ?? akumulator ci się rozładowuje ?? czy tylko ci ktoś powiedział że nie powinny się grzać ?? jak nie ma tego na piśmie to nie ważne wsadz łapy poprzestawiaj to swego nisanka wogóle nie odpalisz i wtedy będziesz miał dopiero problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...

mam troche inny problem ze swiecami ale moze pomozecie :)

Mianowicie po przekreceniu kluiczyka nie grzeje mi swiec wcale! Nie wiem co jest grane. Swiece byly sprawdzane i sa ok. Poza tym jak odepne kleme od akumulatora i po chwili ja podlacze to jest ok i dopiero wtedy moge odpalic. Zima coraz blizej i boje sie ze bede mial nie lada klopot, a za kazdym razem odlaczak aku? Co robic?

 

HELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 3-5 sekundach sterownik świec obcina napięcie podawane na nie do połowy czyli ok 6V.
Nie prawda!! Zrobiłem sobie kontrolę działania świec żarowych i widzę co się dzieje. One są zasilane po przez przekaźnik. Jak sobie wyobrażasz obniżenie napięcia do połowy na stykach przekaźnika??

 

Wszystko ok. koledzy-ale Pierwszy raz świece żarowe grzeją w momencie otwarcia drzwi kierowcy!
Nie no pierwszy raz grzeją jak wstajesz rano i zapalasz światło w kiblu. Potem grzeją ponownie jak spuszczasz wodę.

 

Panowie przestańcie wymyślać teorie na tematy o których nie macie pojęcia :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrekfire napisał/a:

Wszystko ok. koledzy-ale Pierwszy raz świece żarowe grzeją w momencie otwarcia drzwi kierowcy!

 

Nie no pierwszy raz grzeją jak wstajesz rano i zapalasz światło w kiblu. Potem grzeją ponownie jak spuszczasz wodę.

Poprostu leżę :one: :D:D:D:D:D

Super teoria, świece i drzwi kierowcy :) sorka ale nie mogę się powstrzymać z pytaniem czy rozrusznik zaczyna kręcić jak otwiera się bagażnik :)

A może to lampka od oświetlenia wnętrza wszystko rozgrzewa :) :diabel: :diabel: :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Japońskie silniki mają prawo grzać od zimnego silnika nawet do 20 minut- tak twierdzi nie tylko mechanik ale i elektryk- i ja (dwadzieścia minut)!! - co jest potwierdzone przeze mnie- u mnie jest tak- przekręcam na grzanie.... po jakimś czasie lampka gaśnie..(wtedy należy odpalić lecz jak ja to sprawdzam raz na jakiś czas to nie odpalam)- słychać cichutkie cyknięcie spod sterownika pod fotelem pasażera.... dłuższa chwila.... słychać wyraźniejszy stuk spod maski i w tym momencie świece przestają grzać... potem jak odpalę to po jakimś czasie znów zaczną grzać przez chwile(ale lampka sie nie świeci)... wrazie czego zawsze można sprawdzić próbnikiem lub śruboktętem z żarówką jak jest podawany prąd na świece...

 

jak kiedyś mi szwankowało to myślałem że poszedł mi ten automat pod maską bo podczas jazdy nawet na dobrze rozgrzanym silniku zapalała sie lampka świec a w rzeczywistości nie grzały...- winny był lekko zaśniedziały czujnik temperatury silnika pod termostatem- oczyściłem go i problem nie powrócił.. przy okazji polecam przeczyścic wszystkie kostki i złączki pod maską ze śniedzi i popryskac sprejem ułatwiającym kontakt..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...