Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

P12 światła przeciwmgielne z przodu BRAK


dzialus
 Share

Recommended Posts

Kupilem primerkę P12 z niedziałającymi z przodu światłami przeciwmgielnymi. Żarówki dobre. Bezpieczniki ok. Są jakieś przekaźniki ? Jak wyglądaja ? i gdzie ich szukac ? jak sprawdzic czy przekaźnik jest sprawny ?

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam, przekaźnik jest obok akumulatora, opisany jak FOG LAMP.

 

A sprawdzić można go tak, że jak przyłożysz mu napięcie do obwodu z cewką, powinien pstrykać, a jak już pstryknie to na obwodzie załączanym ma mieć przejście.

Link to comment
Share on other sites

Przekaźnik bedziesz miał dobry, a problemem jest przełącznik i wyrobione styki. Przerabiałem to musze kilka razy włączyc i wyłączyć  i zaczyna działać. takie uroki jak nissan podpisał cyrograf z renault

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam, przekaźnik jest obok akumulatora, opisany jak FOG LAMP.

 

A sprawdzić można go tak, że jak przyłożysz mu napięcie do obwodu z cewką, powinien pstrykać, a jak już pstryknie to na obwodzie załączanym ma mieć przejście.

Paweł a to p12 nie ma elektronicznych przekaźników już ? One chyba nie pstrykają tak jak te stare z tym kowadełkiem :)

Link to comment
Share on other sites

może i faktycznie styki wyrobione. Dandii240 próbowałeś rozbierac tą manetkę na której jest przełącznik by przyjżec się tym stykom i ewentualnie je naprawic ?

Edited by dzialus
Link to comment
Share on other sites

Ja nie nie ;) Nie ja wysunąłem ten pomysł tylko kolega dandii240,więc jego trzebaby pytać ;) Ja nie używam tak często przeciwmgielnych także mam nadzieję,że jeszcze długo nie będę musiał rozbierać przełącznika ;)

Link to comment
Share on other sites

dziś sprawdzalem czy dochodzi napięcie do wtyczki z przeciwmgielnych przednich. Oczywiscie brak. Z tyłu swieci. Niestety nie widze u mnie przekaźnika obok aku z napisem FOG LAMP. Zastanawiam sie czy nie przeciągnąc kabli podpiętych pod tylne przeciwmgielne do przednich . Światla przeciwmgielne  jako tako mi sa nie potrzebne ale obawiam sie kontroli policji oraz tego czy auto  przejdzie przeglad

Link to comment
Share on other sites

Samochód ma mieć lampę przeciwmgielną z tyłu. Z przodu nie musi. Żaden przegląd ani żadna kontrola nie ma prawa Ci nic zrobić. Przednie lampy przeciwmgielne możesz mieć, ale nie muszą działać. Tylna - musi, przednie - nie.

Link to comment
Share on other sites

hmm... czytam na roznych forach ,że jak auto jest w przednie przeciwmgielne wyposazone to musza dzialac i ,że podobno zabieraja dowody a na przeglądach auta nie przechodza przeglądów

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc nie spotkałem się z tym. Spotkałem się natomiast z tym, że mimo iż jest to wyposażenie dodatkowe, nie mogą być te lampy popękane (co jest naturalnie zrozumiałe). Kolega tak miał, jeden halogen pęknięty i nie dostał przeglądu. Wyjechał, zalepił czarną taśmą oba halogeny, wjechał, dostał przegląd.

 

Póki ich nie uruchomisz, możesz więc zalepić je folią samoprzylepną, tak by nie było widać że tam są. Później taśmę zdejmiesz. To tak, dla świętego spokoju Twojego. Ale jakoś nie pasuje mi to co piszesz. Sprawdzę dokładnie. Zaciekawiło mnie to nieco :)

Edited by PawelSalata
Link to comment
Share on other sites

gdybyś się dowiedział cos więcej z pewnego źródła to daj znac . Ja postaram się zadzwonic do działu drogówki w Katowicach i tam zapytac. Ostatnio dzwoniłem w spr świateł LED do jazdy w dzień z zapytaniem czy muszę miec papierkowy atest na te światla czy wystarczy numer atestu wybity na obudowie światel . Policjant bez wachania odpowiedzial ,że wystarczy ten na obudowie


dzwoniłem dzis na policję do  wydziału ruchu drogowego . Odpowiedz jaka otrzymałem to: Jeżeli samochód został wyposazony w światła przeciwmgielne z przodu to  muszą byc sprawne .w przeciwnym razie przy kontroli  zostanie mi zabrany dowód rejestracyjny

Edited by dzialus
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To powiesz przy kontroli, że miałeś dzwona i dokupiłeś sobie zderzak z lampami bo Ci pasował pod kolor, a po za tym kto Ci to sprawdzi ;] U mnie to nawet nikt nie pyta czy masz gaśnicę albo apteczkę ;D

Link to comment
Share on other sites

Totalna bzdura, nawet gdy są wcale nie musza działać nie ma takich wymogów, mi na kontroli tylko i wyłącznie sprawdzali światła postwoje, mijania, długie tyle ich interesowało z przodu, no i kierunkowskazy L i P.

 

--

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Niestety - każdy element znajdujący się na wyposażeniu samochodu ma być sprawny. Koniec i kropka...

Link to comment
Share on other sites

moze jest tak że masz przód dołożony od innego auta np od takiego ktore te halogeny miało :) choc chyba kazda p12 byla wyposazona w przeciwmgielne ale nie wiem 

Link to comment
Share on other sites

Nie każda była z halogenami. Dodatkowo, ostatnio na Allegro się spotkałem z P12 która miała w tylnych drzwiach korbki, a też brałem za pewnik że zawsze były 4x elektryczne szyby w tym samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

A jeszcze mi przyszło do głowy pytanie. Na dźwigience masz włącznik najpierw przeciwmgłowych przednich, a później drugi klik na tylną przeciwmgłową, czy tylko jeden klik na lampy przeciwmgłowe. Jeśli tylko jeden klik, to zderzak nie z tego auta. I wtedy to jedynie podłączyć po przekaźniku halogeny z przodu ze stykiem od tylnej lampy przeciwmgłowej - będą się załączać jednocześnie. Chyba że Ci się chce robić kawałek instalacji elektrycznej i dołożyć osobny włącznik.

 

Ja wybrałbym opcję drugą, ale to ja. Nie każdemu musi się chcieć.

Link to comment
Share on other sites

No da się, ale (nie wiem tego) co jeśli aby zmienić dźwigienkę trzeba zdjąć kierownicę bo dźwigienka jest w tzw. przełączniku zespolonym a zdejmowanie kierownicy z (przypuszczalnie) poduszką powietrzną, to różnie się może skończyć, oj różnie. Poza tym, sama dźwigienka nic mu nie da jak nie ma fabrycznej instalacji elektrycznej pod przednie halogeny (jeśli zderzak faktycznie jest z innego modelu P12). Poza tym, dźwigienkę trzeba kupić za dużo więcej pieniądza niż przełącznik i przekaźnik i 5 metrów bieżących przewodu. Tak sobie myślę.

Edited by PawelSalata
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

wygląda na to że nie każda była wyposażona w światła przeciwmgielne, w spryskiwacze leflektorów też, moja tego nie ma, choć wiem że miała z przodu dzwon i kto wie co było wcześniej?

Link to comment
Share on other sites

zimno się zrobiło więc naprawę odloże do wiosny :) w maju przegląd

Link to comment
Share on other sites

wygląda na to że nie każda była wyposażona w światła przeciwmgielne, w spryskiwacze leflektorów też, moja tego nie ma, choć wiem że miała z przodu dzwon i kto wie co było wcześniej?

 

Nie każda miała halogeny.

Spryskiwacze lamp miała każda, która miała xenony (wymogi homologacyjne).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...