Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Krzysiek Konin

Gaśnie mi silnik w Almerze n16 1.5 benzyna 2004 r.

Recommended Posts

Krzysiek Konin

Witam wszystkich, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z nissanem almerą n16 1.5 benzyna 2004 r. Czasem podczas jazdy gaśnie mi silnik i potem żeby go odpalić muszę wyciągnąć kluczyk, zablokować kierownicę i czasem tez zamknąć drzwi z centralnego zamka i wtedy odpala bez problemu.Jeśli tego nie zrobie to moge kręcić i nie odpali za cholerę. zapalił mi się check engine na kmomputerze pokazał się problem z czujnikami wału, ale mechanik wymienił czujnik temperatury i przez jakiś czas było ok, potem wszystko wróciło.mam wrażenie ze częsciej gaśnie na zimnym silniku. znajomy sprawdzil rozrzad i mowi ze nie jest rozciągnięty, poza tym podobno był wymieniany. Pomóżcie co to może być bo almerka silnik ma zdrowy, blacha również ok i chciałbym nią jeszcze ładnych kilka lat pośmigać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
buladag

Może sprawdź kostki pod kierownicą? Często tam nie ma styku i immo wariuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vincenzo92

Powiedz mi proszę, podczas gdy nie możesz odpalić jakie kontrolki ci się na blacie świecą, chodzi mi konkretnie o kontrolkę silnika?? czy przed kręceniem ona świeci ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
buladag

Kontronka silnika zawsze jest zaświecona przed rozruchem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vincenzo92

Brawo kolego wiem to, ale jak miałem przerwany kabel w wiązce pod chłodnicą od ecu to własnie mi sie czasami nie świeciła i wtedy nie odpalał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzysiek Konin

No z immobiliserem tez czasem bywało tak, że wkładałem kluczyk i zero reakcji nawet nie zakrecił raz to wtedy znów wyciagnąc kluczyk zablokowac kierownicę  i wtedy odpalał. a z kontrolek to pali mi się tylko ten check engine. Jak podłączyłem pod komputer to wskazywał błąd czujników wału i rozrządu. Kurde boje się czy to nie ten sławetny rozrząd bo wymiana uśmierci mnie finansowo:-)


A żeby nie było końca kłopotów, to po wizycie w myjni automatycznej, takiej ze szczotkami, myłem programem z myciem podwozia i zaczęła mi po tym mrugać kontrolka poduszki powietrznej. Czy możliwe jest , że od tej wody pod ciśnieniem poluzował się jakoś ten czujnik i gdzie się on właściwie znajduje? I czy jak on mruga to czy poduszka jest sprawna i w razie W wystrzeli tak jak powinna?

 Może to i bzdura , ale ja muszę mieć wszystko w 100% sprawne:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
buladag

 Może to i bzdura , ale ja muszę mieć wszystko w 100% sprawne:-)

To sorry, ale raczej nie w tym modelu, chyba, że Twój portfel za tym nadąży. :P

 

 

Co do poduszki to raczej zbieg okoliczności. Jak masz poduszki w fotelach to sprawdź pod nimi czy czasem któraś kostka się nie poluzowała (sprawdź na zgaszonym zapłonie).

 

Jeśli kontrolka świeci, oznacza to duże prawdopodobieństwo nieprawidłowego działania. Tzn cała procedura zostanie uruchomiona, ale poduszka niekoniecznie wystrzeli (np. z powodu złego połączenia)

Edited by buladag

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mirekg9

No z immobiliserem tez czasem bywało tak, że wkładałem kluczyk i zero reakcji nawet nie zakrecił raz to wtedy znów wyciagnąc kluczyk zablokowac kierownicę  i wtedy odpalał. a z kontrolek to pali mi się tylko ten check engine. Jak podłączyłem pod komputer to wskazywał błąd czujników wału i rozrządu. Kurde boje się czy to nie ten sławetny rozrząd bo wymiana uśmierci mnie finansowo:-)

A żeby nie było końca kłopotów, to po wizycie w myjni automatycznej, takiej ze szczotkami, myłem programem z myciem podwozia i zaczęła mi po tym mrugać kontrolka poduszki powietrznej. Czy możliwe jest , że od tej wody pod ciśnieniem poluzował się jakoś ten czujnik i gdzie się on właściwie znajduje? I czy jak on mruga to czy poduszka jest sprawna i w razie W wystrzeli tak jak powinna?

 Może to i bzdura , ale ja muszę mieć wszystko w 100% sprawne:-)

 

Czasami "naprawa" np. immo polega na uderzeniu pięścią w obudowę kierownicy. To nie żart, na stacyjce masz pierścień immo i może on czasami nie kontaktować jak należy.

Co do AirBag, tak jak wspomniałeś - myłeś podwozie. Na podłużnicy lub przedniej belce możesz mieć czujnik uderzeniowy. Może być 1 lub 2 zależy od modeli i rocznika. Może dostał wilgoci zgłupiał.

Tak samo często usterki występują w wiązce na przedniej belce pod chłodnicą. Jeśli masz jakieś wiązki owinięte coś wrodzaju gąbki, otuliny cieplnej, to od razu to usuń, gdyż one wchłaniają i zarazem trzymają wilgoć.

Edited by mirekg9

Share this post


Link to post
Share on other sites
buladag

Oryginalnie jest w plastikowym nierozciętym peszlu, więc jak nie nurkował samochodem to nie ma tam jak woda wpaść

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mirekg9

Ale złączka jest.

Edited by mirekg9

Share this post


Link to post
Share on other sites
buladag

Chodziło mi o wiązkę na przedniej belce

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mirekg9

Chodziło mi o wiązkę na przedniej belce

 

Oki rozumie.

Ja dałem przykład, że ktoś pisał o innym rozwiązaniu (może to już samoróbka) ale miał zabezpieczone "rurą piankową" w kolorze szarym, coś w rodzaju jak do ocieplania rur. Może mu pukało i tym sposobem chciał je wyeliminować? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luczaka
W dniu 17.10.2013 o 12:15, Krzysiek Konin napisał:

Witam wszystkich, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z nissanem almerą n16 1.5 benzyna 2004 r. Czasem podczas jazdy gaśnie mi silnik i potem żeby go odpalić muszę wyciągnąć kluczyk, zablokować kierownicę i czasem tez zamknąć drzwi z centralnego zamka i wtedy odpala bez problemu.Jeśli tego nie zrobie to moge kręcić i nie odpali za cholerę. zapalił mi się check engine na kmomputerze pokazał się problem z czujnikami wału, ale mechanik wymienił czujnik temperatury i przez jakiś czas było ok, potem wszystko wróciło.mam wrażenie ze częsciej gaśnie na zimnym silniku. znajomy sprawdzil rozrzad i mowi ze nie jest rozciągnięty, poza tym podobno był wymieniany. Pomóżcie co to może być bo almerka silnik ma zdrowy, blacha również ok i chciałbym nią jeszcze ładnych kilka lat pośmigać...

Witam, mam prawie identyczny problem jak kolega, szkoda, ze nie napisal jak go rozwiązał :) u mnie wymieniony został czujnik położenia wałka, niestety nie pomogło, check  radośnie powrócił. Dodam, ze samochod gasnie jeden raz, po zabawie z kluczami odpala bez problemu i jedzie bez problemu do nastepnego kilkugodzinnego postoju. Czasami lekko szarpie. Mechanik stawia na rozrząd, jednak tutaj pojawia się następny problem - wariator/fazator - czy trzeba również wymienić? komplet bez niego kosztuje ok. 500-700 zł.mnoej, to spora różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudixman

Jak rozwiązaliście problem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×