Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła dzienne w T30 - montaż


yoozva
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zamontowałem u siebie światał dzienne philips led daylight 4. 

 

świecą na prawdę mocno i są piekielnie proste w montażu. Jesli ktoś będzie miał pytania zapraszam, aczkolwiek załączone instrukcja tłumaczy wszystko łopatologicznie. w zestawie znajdziecie wszystkie elementy niezbędne do zamocowania tych świateł. 

 

załączam zdjęcia z pewnymi rozwiązaniami. 

 

Jeśli będziecie mieli pytania, zapraszam - z chęcią podzielę się moją wiedzą z montażu. 

 

koszty: światła 260zł + 4 browarki podczas montażu

post-59786-0-75300700-1383267980_thumb.jpg

post-59786-0-01804600-1383267988_thumb.jpg

post-59786-0-94823300-1383267996_thumb.jpg

post-59786-0-35881800-1383268005_thumb.jpg

post-59786-0-07232900-1383268013_thumb.jpg

post-59786-0-87480200-1383268019_thumb.jpg

post-59786-0-97415000-1383268026_thumb.jpg

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie OT małe, jak świecą te drogowe??, jest sens zakładania jak się ma bixenon?? i zwykłe drogowe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ode mnie plusik za manual, i tak się nazywają tak? philips led daylight 4. a te drogowe się jak nazywają?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie OT małe, jak świecą te drogowe??, jest sens zakładania jak się ma bixenon?? i zwykłe drogowe??

 

Drogowe świecą bardzo dobrze ale jak masz bixenon to chyba nie warto. U mnie drogowe są zasilane przez żarówki H1, dlatego zamontowałem te dodatkowe. Dają one wąski i długi snop światła i oświetlają wszystko na wprost a nie boki. 

Model drogowych to hella FF75

Natomiast model dziennych philips led daylight 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wyglądają te światła po włączeniu. Zdjęcia i ich niska jakość mogą nie oddawać ich mocy świetlnej, jednakże barwa jaką emitują naprawdę rzuca się w oczy i bardzo dobrze je widać z daleka. 

 

Na jednym zdjęciu są włączone światła drogowe. Podrzucę później zdjęcie zrobione w nocy zza kierownicy. 

post-59786-0-23549900-1383305267_thumb.jpg

post-59786-0-28975800-1383305276_thumb.jpg

post-59786-0-46859200-1383305283_thumb.jpg

post-59786-0-34931200-1383305289_thumb.jpg

post-59786-0-58642400-1383305295_thumb.jpg

post-59786-0-86385000-1383305302_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie nurtuje pytanie - jaki jest sens instalować oświetlenie dzienne do X'a, który posiada światła ksenonowe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci powiem, sens jest taki, że żarówka ksenonowa w moim przypadku wytrzymuje około 1-2 lat. Przebieg roczny zamykam na poziomie 50-60.000km. żarówki ksenonowe wymieniałem w zeszłym roku i już widzę, że barwa światła i szybkość zapalania tych świateł pogorszyła się. Kosztowało mnie to wtedy około 350zł. Żywotność świateł dziennych na ledach z tego co wiem, jest znacznie dłuższa. więc jeśli dzięki temu zaoszczędzę na częstej wymianie ksenonów, to sens jest. Przynajmniej w moim wypadku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie nurtuje pytanie - jaki jest sens instalować oświetlenie dzienne do X'a, który posiada światła ksenonowe?

a jaki to ma związek, czy xenon, czy inne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedyś Mercedesy się nie psuły...  Jego samochód. Jego sprawa. Czy Ty wszystko robisz z sensem? Napewno komuś się przyda jak będzie chciał montować u siebie. Ludzie o prostsze sprawy pytają. Np. jak wymienić żarówkę.

Edytowane przez MALPA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja powiem, że osobiście miałem xenony na jednych żarówkach 6 lat.

najwidoczniej miałeś żarówki bardzo dobrej firmy albo robiłeś małe przebiegi. Mi jakoś nie chce się wydawać 200 - 400zł co dwa lata na nowe żarówki. 

 

Z drugiej strony powiem Ci tak, forum jest po to żeby dzielić się swoją wiedzą i pomysłami.

Uważam że należy patrzeć na każdą sprawę przez jej pryzmat, a nie ogół sytuacji i swój punkt widzenia. jeśli miałeś żarówki przez 6 lat, to chwała Ci za to że kupiłeś je dobre i wytrzymałe. w moim przypadku wygląda to zupełnie inaczej. 

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. 

 

Uważam temat za zamknięty.

 

Jeśli ktoś skorzysta z mojego doświadczenia - będę rad!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Ameryki nie odkryłeś dałem Ci przecież plusa. Poza tym przez 2 lata żarówka się nie zużyje. Nie przesadzaj. Sam będę niedługo korzystał z Twojego manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się cieszę za wyrazy uznania, ale trochę mnie zmierził twój komentarz. Odczytałem go trochę jako docinkę, ale widzę że się pomyliłem. Zwracam honor. 

 

U mnie naprawdę te żarówki szybciej się zużywają.

 

spokojnego weekendu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem się nad sensem montażu, bo sam się kiedyś nad takim montażem u siebie zastanawiałem. Posiadam samochód z 2006 roku, jeżdżę na oryginalnych żarnikach ksenonowych i po 7 latach używania w żaden sposób nie widzę, aby cokolwiek źle działały (gorzej świeciły). Jeśli by teraz padły to raczej wolałbym kupić nowe za 350 zł niż wydawać na światła dzienne za 260 zł. W moim przypadku drugi komplet żarników ksenonowych, raczej będzie używany do końca życia tego samochodu. Tak więc z mojego punktu widzenia (siedzenia), rachunek ekonomiczny do mnie nie przemawia. No, ale jeśli by padały tak często jak u kolegi yoozwa (co dwa lata), to pewnie też bym się zastanawiał nad światłami dziennymi.
 

Yoozwa żeby nie było żadnych wątpliwości, nie chodziło mi o żadną docinkę pod twoim adresem i sam daję Ci plusa za opis instalacji, a przy okazji podyskutowaliśmy na temat żywotności palników ksenonowych.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tylko nadmienić, że jest masa żarówek podrobionych. Nie da się ich normalnie odróżnić. Kupowałem takie w hurtowni jako oryginalne z dużym rabatem za 70 za szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne te dalekosiężne! Zrobisz fotkę na to świeci w nocy? Odpalasz je razem z długimi czy osobny przycisk?

postaram się zrobić dziś fotkę do podeślę jak to świeci. One są podłączone pod instalację oryginalnych drogowych i włączają się wszystkie 4 razem. 

tu masz link do is dokładnego opisu: http://www.myhellalights.com/index.php/default/auxiliary-lamps/halogen-lamps/ff75-series/ff75/ jest tam też do pobrania pdf z instrukcją montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tylko jedna wada tego rozwiązania. X znacznie lepiej wypada z okrągłym hellami. Dla mnie różnica jest znaczna. Bardzo proszę o nie uznawanie tego za żaden przytyk. Jestem tu żeby pomagać. Ale nie mogę wciąż się łasić i przepraszać każdego za nieporozumienia. W realu można odczytywać mowę ciała i mniej się obrażać, kiedyś robiłem o tym badania i wyszło, że ta sama osoba może w rożny sposób interpretować zdania wypowiedziane i przekazane za pomocą kartki lub komunikatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, na waszą prośbę załączam zdjęcia z porównaniem jak to jest z światłami hella i bez nich. Zaznaczam że pogoda była zła - mocno padało. Sami oceńcie czy warto. Od siebie dodam, że mnie one zadowalają.

post-59786-0-85228100-1383558942_thumb.jpg

post-59786-0-88042300-1383558943_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć ciężko coś powiedzieć. Na pierwszy rzut oka to te przed sa lepsze. To widać dopiero na żywo. Jak zamontuje swoje to powiem jak u mnie widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę jak jest doświetlone pobocze, jest jaśniej oraz jak jest roźświetlony punkt na wprost a dokładniej centralny punkt pod drzewem (zaorane pole). Wg. mnie dają więcej światła i po bokach oraz na wprost. Ja tam polecam. wg. mnie jest z nimi po prostu więcej światła.

Jak będziesz potrzebował jakieś info dotyczące montażu to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Xenonów. Moje spaliły się w zeszłym roku(czyli po 7 latach). Na początku kupiłem niby oryginalne Philipsy D2R (internetowy sklep motoryzacyjny).

W międzyczasie na szczęście odnalazłem materiał na którym pokazano jak odróżnić oryginał Philipsa od podróbki.

Zachęcam do zapoznania się z tym materiałem: "Philips D2R - jak rozpoznać oryginalną żarówkę" www.youtube.com/watch?v=vdg57k6niIA

 

Włączyłem na chwilę moje niby Philipsy i faktycznie pojawił się dymek, następnie kupiłem żarówki D2R w sklepie Intercars i już obyło się bez dymnych efektów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno bym zamontował światła do jazdy dziennej w tym miejscu gdyby nie maksymalna odległość od bocznego obrysu auta - 40 cm. Jest spełniony?

Mówiąc szczerze to nie mierzyłem odległości, ale na moje oko :) wszystko powinno się zgadzać. Zostałem ostatnio zatrzymany przez Policję i nic nie mówili...z miarką tez się na mnie nie czaili tylko z radarem. niestety.

Dawno bym zamontował światła do jazdy dziennej w tym miejscu gdyby nie maksymalna odległość od bocznego obrysu auta - 40 cm. Jest spełniony?

hmm zmierzyłem dziś i światła nie są dobrze umieszczone. Będę ryzykował, bo żeby je teraz wyjąć musiałbym zdjąć zderzak…cóż trzymajcie kciuki żeby się wszystko dobrze kończyło przy ewentualnych kontrolach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...