Jump to content
Sign in to follow this  
matber1

Nissan 350Z VQ35DE

Recommended Posts

matber1

Witam kolegów.

 

W pierwszych słowach chciałbym się z Wami przywitać.

Od kilku lat bawię się samochodami i staram sie za każdym razem zrobić z nich coś ciekawego, nie standardowego.

Pierwsze auto może nie ciekawe dla wielu z was to był Passat B5 - może takie czasy były, może młody i głupi byłem..kto wie...w każdym razie auto czarne, air ride, felga na dobrym offsidzie..miało to swój klimat.

Potem wpadła Alfa 166 3,2 TI - 240km z moim zdaniem z jednym z przyjemniejszych w codziennym użytkowaniu silniku. Auto oczywiście mocno doinwesotwałem - inne hamulce, wydech z wersji turbo, inny dolot, zawieszenie gwint etc...generalnie jak na tą wielkość fajnie szło..

 

Potem dla wielu osób auto ryzykowne......Mazda RX8

Pracy w nią wsadziłem bardzo dużo....wymianie poddałem w zasadzie prawie wszystko....

Pare zdjęć jak było po kupnie i jak na końcu modzenia.

 

image.jpg
 
image.jpg
 
image.jpg
 
image.jpg
 
image.jpg
 
image.jpg
 
 
były plany na turbo, nawet już miałem kit w US wypatrzony aleeee......przyszła pora na zmianę...a nie ukrywam, że od momentu kupna Mazdy po głowie chodził mi Nissan 350z
Kolega miał w tym czasie Nissana i byłem pod wielkim wrażeniem...nie ukrywam, że strasznie mnie "bolało", że tyle siana w mazde poszło zamiast w Nissana ale cóż...człowiek się całe życie uczyc;)
 
Więc po paru miesiącach szukania wpadł Nissan 350z wersja EU rok 2005.....wydawało się wszytsko ok...kupiłem, wróciłem do domu etc...na moje szczęście w umowie był zapis o wadach ukrytych a sprzedający tego nie doczytał ;)
Innymi słowy po sprawdzeniu nowej zabawki już u mnie w terenie okazało się, że to hmmm prawie kiosk ruchu....zewnętrzenie ok, mechanicznie na 1 rzut ok też ok...okazało się, że właściciel wszytsko zapuścił, nic nie serwisował, zalewał jakimś shitem, auto brało olej bardziej od silnika Wankla etc.....oddałem auto bo nie mam cierpliwości do pracy od takich podstaw.
 
Oglądałem dalej...i znalazłem dobrze zachowaną wersję, z małym udokumentowanych i sprawdzanym przezemnie przebiegiem 65tyś km! Auto nie było modzone po kosztach....po prostu fajna seria przy której mam ochote trochę się pokręcić...jedyny problem to to, że jest to wersja US.....
Generlanie nie jest źle, szpera jest mechaniczna, całość w bardzo dobrym stanie.....
Zestaw brembo już zamówiłem więc sądze, że w nowym sezonie już będzie zamontowany.
 
Do naprawienia były od ręki hamulce - generalnie układ hamulcowy bo prawie nie działał.
Olej to była jakaś tragedia, filtry najtańsze badziewie.
Świece o ręki do wywalenia.....
Ręczny wogóle nie trzymał...
Wnętrze mega brudne.....
Olej w skrzyni i dyfrze chyba od dawna oleju nie widziały też....
 
Ok zabrałem się za podstawy.....hamulce zrobione, ręczny git....łapie jak trzeba.
Olej wymieniony zgodnie z sugestiami z forum.
Zestaw filtrów K&N
Świece wymienione
Wnętrze poddane gruntownemu czyszczeniu, skóra czyszczona, nawlilżana, zabezpieczana.
Olej w skrzyni i dyfrze wymienione.
Lampy poszły do polerki bo lewa była lekko matowa....
Tylne lampy również poszły do polerki.
Felgi Rays 18" raczej zniszczone....poddałem je regeneracji, troche zabawy i wyglądają calkiem dobrze i estetycznie.
 
 
Po kupnie:
 
 
 
Lakier poszedł też pod lekką polerkę i potem dobry wosk. Teraz wygląda znacznie lepiej, świeżo i schludnie.
 
Plany?
 
oj sporo tego jest....zawias gwint, felga min 19" oczywiście z męskim rantem, front lip, cały wydech - kolektor, downpipe, decat i catback customowy, dolot z air duct poprowadzony we wlot w zderzaku.
Kierownica omp, fotele kubły....nie wiem jeszcze jakie, podoba mi się pare modeli.
Zestaw nowych rozpórek, przód oraz 3 między kabiną a bagażnikiem, dolna....jeszcze nie wiem czas pokaże.
Zewnętrzenie bez zbędnych błyskotek, srebrny lakier zostaje, flega czarna z rantem polerowanym, czarna lotka, front lip czarny.
 
To na początek....co do silnika to będę się kontaktował z odpowiednimi osobami z forum ;)
 
Pare zdjęć:
 
image.jpg
 
image.jpg
 
 
Wraz ze zmianami będę wklejał zdjęcia..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Elo!

Jakoś te fabryczne koła na małe wyglądają w całości jakby były ciemno szare lepiej by to wyglądało moim zdaniem :P

Co do silnika to zostaw seryjny wydech jedynie kolekotry i Y-pipe zmień bo reszta to wpływa jedynie na sound a nie powera :D

Hehe ta RX8 co miałeś LO Power kurcze agresywnie wyglądała - szkoda że te auta tyle palą i tak strasznie się skradają.

Ps. Która maszyna twoim zdaniem lepiej się prowadzi i pewniej się w niej czujesz ??

Pss. Pokaż zdjęcie zegarów ze swojej zetki albo silnika bardzo mnie ciekawi czy masz DE 280KM czy może masz REV Upa ??

Edited by Coobcio

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

Spoko dzięki za rade. Patrzyłem już ile kosztuje y-pipe i kolektory. Nawet rozsądne pieniądze więc pewnie w zimie zacznie się zbieranie gratów na sezon. Koła to 18"....czy wiem czy małe...czarne wnętrzne może faktycznie je troche wizualnie zmniejsza.

 

Mazda paliła za dużo...bolało mnie, że taka mała pojemność i takie spalanie. Poza tym żeby polatać szybciej trzeba bardzo wysoko kręcić a wtedy spalanie jest bardzo wysokie. Najekonomiczniej jadać udało mi sie zejść do 12l/100 ;)

 

Co do jazdy to rx jest dosyć lekki i to czuć....dobrze się to auto prowadzi, jest przewidywalne i można się ładnie składać w zakrętach. Ciężko mi to porównać już teraz bo w nissana się jeszcze nie wjeździłem i nie czuje go tak jak czułem mazde. Jedno co czuje to duża różnica w silniku.....nissan jest zacznie elastyczniejszy. Dźwięk w nissanie jest bardzo przyjemny, w mazdzie miałem całość od kolektora wywalone na customowe więc ona nie pracowała tylko krzyczała....kuuu#$% jakie to było głośne - ale marchewy leciały z wydechów ;)


mając okazję kupiłem pare gratów :)

 

meganracing kolektor

japspeed decat

japspeed y pipe

 

image.jpg
 
image.jpg
 
image.jpg

no i dorobiłem się wreszcie tablicy na tył ;)

 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

malowałeś ręcznie tą tablicę?? :)

chyba nie kochasz swojego dowodu , no i dobrze bo długo go nie bedziesz miał ;)

 

te wszystkie uszczelki odrazu wywal bo może z 30tys. km wytrzymają

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

skoro są w zestawie to nie bede przecież pisał, żeby mi ich nie wysyłali ;)

co do tablicy to tak własna inwencja twórcza hehe. a czy mnie szybko zatrzymają?....kto wie...w rx jeździłem zupełnie bez tablicy z przodu i jakoś się udawało przez prawie 2 lata.....jak bede musiał to zamontuje ori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Z powyższego jedynie Test-pipy bym wrzucił oraz Y-pipa, kolekotry udowodnione już u mnie na hamowni że zabierają ok 10-11KM i 11-12Nm...

Tomek jest tego przykładem.

Edited by Coobcio

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

ok dzięki za rade. powiedz mi tylko czym się różnią kolektory....pisałeś mi ze polecasz np stillen...dlaczego nie maganacing?

konstrukcyjnie bardzo podobne, średnice generalnie identyczne.....na co zwracać uwagę? dlaczego na stronie stillena piszą o wzroście ok 6hp? a megan ma mi pogorszyć wynik?

pytam czysto informacyjnie....kto pytana nie błądzi...i nie popełnia tych samych błędów ;)

 

pozdro!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

megan to półka średnia niższa a stilen to wyższa

odpowiednie kąty/średnice/wykonanie robi różnice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Nie wiem dla czego tak jet jedynie wysuwam wnioski z tego co obadałem u siebie na hamowni.

Tak samo kolektory wydechowe z HR rurowe nie wpływają na pracę silnika...

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

spoko dzięki za info.

dzis auto zaczyna zime. pare zdjęć przed zmianami które zajdą gdy śnieg spadnie.

 

image.jpg
 
image.jpg
 
image.jpg

udałi mi się wylicytować felgi. wolfracing spyder. 19" cali i niezły rant :)

tylna guma 255/35/19 ; przód 235/35/19.

 

image.jpg
 
image.jpg

springi zamówione:

http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-eibach-nissan-350z-350-z-i3750359713.html

 

kierownica zamówiona:

http://allegro.pl/kierownica-rajdowa-zamszowa-omp-corsica-330-i3744263405.html

 

 

będzie git :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Nabę musisz zamówić dedykowaną do 350Z, ta z 200SX S14 pasuje ale by ją zamontować trzeba usunąć przełączniki i taśmę całą a to już zbyt wiele wyrzeczeń...

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

dziś wymieniony olej w skrzyni biegów, świece irydowe.

 

wpadł też nowy Y pipe oraz decaty - powiem jedno, jest znacznie głośniej i słychać lekkie brzęczenie - nie jestem w stanie stwierdzić czy wymiana da jakąś odczuwalną zmianę bo jest za duży ruch i nie mam gdzie przycisnąć....a i jeszcze jedno, znacznie więcej "pryka" po odpuszczeniu gazu :) dzwięk jest bardzo agresywny, znacznie mniej basowy - czy mi się to spodoba to czas pokaże, na ten moment dzwięk jest agresywniejszy od auta....hehe tylko tak moge to zobrazować.

 

ze spraw smutnych - oczywiście dla mnie - to poddała się przepływka, kupiłem nową denso - nie planowany wydatek...cóż nic nie poradzę.


dziś doszły springi :)

zaczyna coś się dziać...

 

troche dzią polatałem i dzwięk jest ok. może się podobać....wewnątrz jest znacznie znacznie głośniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Środkowy tłumik pozostawiłeś :P ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

zostawiłem.....ale zastanawiam sie nad wymiana tez tej czesci wydechu. Fajnie gra ale boje sie ze niebiescy sie do mnie przyczepia szybko. szczegolnie od 3tys rpm jest burza!!

jak bys radził??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Najlepiej by było małe tłumiczki dołożyć w miejscu katów...

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

no tak teraz to już troche za późno hehe.

spoko bedzie dobrze, auto na dniach poleci troche w dół, wpadnie inny felunek, pobawie się troche ze stylistyką i zagra jak ta lala :)


spoiler i klamki zrobione dipem.

 

efekt jest ok.

jestem zadowolony.

 

IMG_20140103_00641.jpg
 
IMG_20140103_00642.jpg
 
IMG_20140103_00643.jpg
 
IMG_20140103_00644.jpg
 
IMG_20140103_00645.jpg
 
IMG_20140103_00646.jpg
 
IMG_20140103_00647.jpg
 
IMG_20140103_00648.jpg
 
 
 

doszledl dzis zestaw płynów do skóry :)

Edited by matber1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sajmon_LP

klamki od wewnątrz się wytrą z czasem, wiem bo mam u siebie, jednak to zawsze można zerwać i dać na nowo albo zostawić ori i to jest fajne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

no zobaczymy, sam jestem ciekawy, bo wyglada to calkiem solidnie.


zamówiony front lip:

 

0305_350z_N1_FLIP_zps340f6ee6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Z tyłu jeszcze dyfuzorka brakuje i będzie kozak :)

Ps. jaki kolor dokladek planujesz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

będzie oczywiście czarna.

 

felgi dzią doszły - odrazu ida do lakierowania na czarno.,

już mi się podoba :)

 

image.jpg
 
image.jpg
 
image.jpg
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

całkiem ok,  zostawilbym w tym kolorze co są

jakie parametry? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

et35 9" przod, 9,5" tyl.


dolot zamówiony, już leci z US.

 

69_7070_TP.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

nie wierze w sracz rury ...poprzednio jak mialem hondę nawet najlepsze injen badz aem potrafiły zabrać kilka koni

Share this post


Link to post
Share on other sites
matber1

róznica w cenie między używką oem a tym to 100$. mialem w rx tez k&n i zlego slowa nie powiem, no moze wlasnie brakowało mi air duct zeby ładnie leciało powietrze spod zderzaka. zobaczymy jaki bedzie efekt jak wsadze dolot, już zamontowany downpipe i y pipe oraz spacerem. pojade po zimie na strojenie i wyjdzie czy straciłem czy nie....

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

  juz nie zobaczysz czy stracił bo nie zrobiłeś pomiaru przed modami...a zakladac ze ma 280KM to pobożne zyczenia raczej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×