Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju -wycena kosztów.


Gość damiano1718
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość damiano1718

kolego DAX85 zmieniles juz olej na shella?

 

to czyli Mobil1 Super S 2000 10w-40 to to samo jak Mobil Super 2000 10W-40 to ten bez S jest nowszy?

 

bo sam już nie wiem wszedzie inne nazwy a 2000 jest! i kupoiwac nie starszy jak 2 lata?

 

Mobil Super 2000 X1 a to to nie to samo co Mobil Super 2000 10w-40?

 

kolego DAX85 podaj dokładna cała nazwe tego shell-a co niby jest lepszy od mobila? shell Helix? i co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz przeczytać na opakowaniu. Ja właśnie mam przed sobą opakowanie 1l ELF-a i jest napis;;;;; produkcja -- 22.11.2011r. Okres przydatności min.5 lat.

Więc na każdym oleju może być inaczej. Zależy od producenta lub dystrybutora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

to mobil najpierw nazywał sie Mobil Super 2000 X1 ( dawniej) - później Mobil Super S ( 2000 chyba na końcu jeszcze powinno byś ?)a na końcu - ( czyli teraz ) Mobil Super 2000 ?

 

http://motoplatforma.com/index.php?p18,olej-silnikowy-mobil-super-2000-x1-10w-40-4l-polsyntetyk

 

tylko teraz co lepsze Mobil Super 2000 CZY Shell Helix HX7 10W-40 (Benzyna )???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego DAX85 zmieniles juz olej na shella?

to czyli Mobil1 Super S 2000 10w-40 to to samo jak Mobil Super 2000 10W-40 t

bo sam już nie wiem wszedzie inne nazwy a 2000 jest! i kupoiwac nie starszy jak 2 lata?

Mobil Super 2000 X1 a to to nie to samo co Mobil Super 2000 10w-40?

kolego DAX85 podaj dokładna cała nazwe tego shell-a co niby jest lepszy od mobila? shell Helix? i co dalej?

 

Nie zmieniłem, zmienie w połowie marca najwcześniej.

Tak, to to samo.

Tak, kupować jak najświeższą partię.

Shell Helix HX7 10W40

To czy jest lepszy, gorszy czy nie ma różnicy to dopiero się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helix jak i Castrol, mają właściwości czyszczące, a zarazem płuczące. Dlatego nie nadają się do silnikow z większymi przebiegami. Wymyje nagar i silnik zacznie się pocić lub ciec. Oczywiście ważne jest aby nie schodzic z oleju gęstego na rzadszy. Więc ja nadal mam 5/30, i 229 tyś km. a zarazem alternatywę gdyby zaczął się pocić - czyli przejść na gęściejszy.

 

Do silników benzynowych w/g mnie to najlepszy jest Mobil 1 5/50. W poprzednim samochodzie 2.0l 136kM benz+gaz przejechałem 250tyś, często ciągnieta przyczepa kempingowa. Przy wymianie olej nadal jasny. Ciemniejszy bywał gdy ciągłem przyczepe po 2 tyś km. Silniczek zachowywał sie idealnie i oleju nie brał, przy przyczepie owszem 0,5l np. na 2 tys km.

Tylko że ten olejek trochę kosztuje, więc wszystko zależy od portfela, ile robimy kilometrów, i w jakim stanie jest silnik. Jeśli oleju nie bierze to śmiało lać Mobila 1 5/50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mobil najpierw nazywał sie Mobil Super 2000 X1 ( dawniej) - później Mobil Super S ( 2000 chyba na końcu jeszcze powinno byś ?)a na końcu - ( czyli teraz ) Mobil Super 2000 ?

 

Ehh, już to po raz enty piszę i wyjaśnię to obrazkowo.

 

Stara bańka, olej nie robiony od blisko 3 lat:

mobil%2010W40%20TD%204L.jpg

 

 

 

 

Nowa bańka, olej produkowany obecnie:

4507635314c7c95a909590.jpg

 

 

 

Czy Mobil, czy Shell? Ja zawsze byłem, jestem i będę za Mobilem. Moim zdaniem najlepsze oleje. Pod warunkiem, że są z pewnego źródła (a pewnym źródłem trudno nazwać oleje z polskich dystrybucji).

 

-----

edit

 

 

Helix jak i Castrol, mają właściwości czyszczące, a zarazem płuczące. Dlatego nie nadają się do silnikow z większymi przebiegami. Wymyje nagar i silnik zacznie się pocić lub ciec.

 

Totalna bzdura i mit z epoki Dużych Fiatów czy Maluchów. Dodatków czyszczących mają tyle samo, co Mobil, Valvoline czy Motul. Jeśli silnik cieknie, to się wymienia uszczelki czy simmeringi, a nie zalewa gęstym olejem, bo to nic nie da. Jedynie silnikowi ostro zaszkodzi w niższych temperaturach.

 

 

 

Oczywiście ważne jest aby nie schodzic z oleju gęstego na rzadszy. Więc ja nadal mam 5/30, i 229 tyś km. a zarazem alternatywę gdyby zaczął się pocić - czyli przejść na gęściejszy.

 

Olejem syntetycznym z najwyższej półki można zalać nawet 20 letni silnik z przebiegiem po 700tys. km. Tu chodzi o kwestie ekonomiczne, bo jak silnik na wykończeniu i bierze po 1l oleju na 1000km to jest ekonomicznie nieopłacalne zalewanie go drogim olejem bez uprzedniego wyremontowania.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

kupiem dzis Mobil Super 2000 (x1 nie wiem co to oznacza) 4l w sklepie za 88zł w nowej bańce! facet mi dał i patrze partia z 2010 r spytałem o świeżższa partie to mi powiedział że jestem 1 takim wymagajacym klientem :whistle: wziołem z 2011 bo tylko taki miał! narazie wymienie i na jakiś czas myśle że powienienem mieć spokój!!!!!

mobil uważam za najlepszy olej ale pod warunkiem ze jest z pewnego źródła a w naszej kochanej polsce to różnie bywa...

 

fzieki kolego Qadrat za łopatologiczne wytłumaczenie hehe! ojciec kupił stara bańke z 2010r a ja kupiłem nowa bańke z 2011r! to jak to możliwe ze stara banka nie produkowana od 3 lat jak ojciec kupił z 2010r? :whistle: hmmm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ehh, już to po raz enty piszę i wyjaśnię to obrazkowo.

 

Stara bańka, olej nie robiony od blisko 3 lat:

mobil%2010W40%20TD%204L.jpg

 

 

 

 

Nowa bańka, olej produkowany obecnie:

4507635314c7c95a909590.jpg

 

 

 

Czy Mobil, czy Shell? Ja zawsze byłem, jestem i będę za Mobilem. Moim zdaniem najlepsze oleje. Pod warunkiem, że są z pewnego źródła (a pewnym źródłem trudno nazwać oleje z polskich dystrybucji).

 

-----

edit

 

 

 

 

Totalna bzdura i mit z epoki Dużych Fiatów czy Maluchów. Dodatków czyszczących mają tyle samo, co Mobil, Valvoline czy Motul. Jeśli silnik cieknie, to się wymienia uszczelki czy simmeringi, a nie zalewa gęstym olejem, bo to nic nie da. Jedynie silnikowi ostro zaszkodzi w niższych temperaturach.

 

 

 

 

 

Olejem syntetycznym z najwyższej półki można zalać nawet 20 letni silnik z przebiegiem po 700tys. km. Tu chodzi o kwestie ekonomiczne, bo jak silnik na wykończeniu i bierze po 1l oleju na 1000km to jest ekonomicznie nieopłacalne zalewanie go drogim olejem bez uprzedniego wyremontowania.

 

 

Zapas baniek pewnie został na magazynie, a i olej z dawną produkcją można przestęplować, jak wróci do producenta. Oto Polska właśnie.

 

Ale pozwolisz, że ja i tak pozostanę przy swoim zdaniu? Jedyne w czym Ci mogę przyznać rację i dodać, to, to, że faktycznie lata płyną, technologia się zmienia i wszystkiego więcej jest na rynku, aż człek kołowaciznę ma w głowie. Lecz do samochodu z przebiegiem np 700tyś i powiedzmy 5 włascicielach, to Castrolu bym nie lał.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam udokumentowane wszystkie zakupy z ostatnich 5 lat.

 

Mobila w tej nowej bańce kupiłem dokładnie 12.05.2009r, czyli wtedy już był w sprzedaży. Zapewne już wcześniej był. Olej w tej "starszej" bańce ostatni raz kupowałem 22.10.2008r. Czyli zmiana baniek nastąpiła w przedziale październik 2008 - maj 2009. Domyślam się, że olej w starych bańkach jeszcze w niektórych sklepach da się kupić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli już go masz to wlej. ale jak nie to poszukaj w nowej.

Edytowane przez nowak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

bo nie uczestniczyłeś w temacie od początku, albo czytałeś ale nie ze zrozumieniem hehe :whistle: w moim innym temacie jak by ktoś zajrzał to rozkminiamy ile wejdzie oleju!

 

olej zmieniony :wave: na Mobil Super 2000 ( 10w-40) stary olej sciekął od 7 rano do 16 :whistle: nigdzie mi sie nie spieczylo wiec na spokojnie ściekł! wlałem 3l z filtrem później zobaczymy na bagnecie jak sie ma stan bo mam wrażenie że troche przy dużo ale może sie rozejdzie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do silnika 1600 ccm wchodzi 2,8l + filtr 0,4l = 3,2l.

tak jak Ci już pisaliśmy w tym temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81974-filtr-oleju/page__st__20

Edytowane przez nowak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

pisze ze 3.5dm szesciennego z filtrem w silnikach 1.6! czyli 3.5dm(szesciennego) - to 3.5 litra!!! ( z filtrem) a bez filtra 3.1 dm czyli 3.1litra

 

ja narazie wlałem 3 litry ale ja mam i tak mniejszy filtr niż u mnie siedział jakis ( tylko pisało MADE IN KOREA ( NIEBIESKI CAŁY) WIEC ZROBIE SIE PRZEJADE I PEWNIE TRZEBA BEDZIE JESZCE DOLAC Z ok 200ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nalałeś i odpaliłeś że wszędzie się dostał, to jutro rano jak ścieknie na dół to sprawdź i ewentualnie dolej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...