Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl
Piotrastorun

235/85 r 16

Rekomendowane odpowiedzi

Piotrastorun

Witam,mam taką małą "zagłostke" .Moge kupić Goodrich MT T/A KM2 używane (10mm ) rozmiar 235/85/16 

Czy bez ingerencji w drążki i plastki nie będą obcierać?.

Opona jest o jakieś 6cm większa na obwodzie.Dodam że felgi mam standartowe alu takie jak w linku:

http://allegro.pl/nissan-terrano-alu-felgi-alufelgi-16-komplet-i3675555268.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojtus

Witam,mam taką małą "zagłostke" .Moge kupić Goodrich MT T/A KM2 używane (10mm ) rozmiar 235/85/16 

Czy bez ingerencji w drążki i plastki nie będą obcierać?.

Nie. 33'' nie wchodzą bez poważnych modyfikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html

 

wychodzi, że to odpowiednik 32x9R16 ...ale mniejsza o to, ważniejsze jest to że oprócz samego montażu problem może być z mocą, dynamiką i ekonomią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotrastorun

Patrzałem na tą stronę,drugim rozwiązaniem jest kupić felgi 15" i założyć BFGoodrich 31"x10,5 KM1 albo Cooper Discoverer STT MT dwie nówki dwie trochę zjechane.

Co o tym myślicie.Cena za każde 600 pln za 4 sztuki ,sam już nie wiem co wybrać,a i jeszcze za 4 fele 200pln.,bo 15 nie mam(stalówki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

bierz coopery...bez namysłu ...robią w terenie , a na asfalcie ta sama głośność co BFG AT... tylko nie wiem jak na lodzie , ale wtedy to żadne nie robią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thespian

32 czy 33 cale w r20 to droga przez mękę...

 

u mnie przy wyciętych przednich nadkolach 33 cale weszły by na styk... przydało by się bude podnieść 4-5cm

 

31 robi... zabawa z drążkami tylko by Cię czekała.

 

no i 235/85 to raczej do LR idą... takie wąskie się wydają i tramwajowate na oko... 31/10,5  szersza jednak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotrastorun

No właśnie te 85 to z G klasy a te 31/10,5 to dość szerokie są nie wiem jak ze spalaniem.Demonem prędkości to nie jestem , mam inne auto (żony) :devil:  do takich celów,jest gwiazda jest jazda :devil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

ja mam wrażenie ze na felgi 16" jest dużo większy wybór zarówno 235, 245, 255, 265 ... w różnych profilach są a na 15" ? nie ma tak fajnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thespian

na 15 cali są 31,32,33

 

a 33 da się nawet zdobyć 10,5 i 12,5

 

czego chcieć więcej? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

wyboru, na 15 możesz wybrać sobie średnicę ....  ja nie chce 10,5" albo 12,5" tylko węższe

a na 16 średnice i szerokość sobie wybieram jak chce w zasadzie, tylko potrzebuje felgi zdobyć z odsadzeniem z -10

myślę o 235/80/16 albo 245/75/16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thespian

łe... kompromisy... :)

 

szerokość kapcia jest bardzo ważna, szczególnie w terenie...

 

między takim np 33/10,5 a 33/12,5 jest przepaść trakcyjna

 

rozumiem że to pod kątem ekonomicznego użytkowania pick upa a nie taplania w błocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

oczywiście ze pod względem ekonomi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ArielCem

Przed wszystkim chciałem się przywitać.

Forum przeglądam od jakiegoś czasu i nasuwa mi się jedno pytanie w tym momencie dotyczące opon.

Auto T2 R20 z 2000r 2,7 TDi bez modyfikacji.

Mam w tym momencie BFG AT w rozmiarze 235/70R16. Chciałbym założyć coś może bardziej agresywnego i teraz moje pytanie a właściwie dwa...

czy do standardowego auta lepsze opony w rozmarze 30/9,5/15 czy 31/10,5/15?

i drugie pytanie czy BFG MT KM2 czy Cooper Discoverer STT?

Wiem jest wiele tematów o oponach ale jakoś nie mogłem się doszukać tam konkretnej informacji.

Co do wyboru opon to wiem, że pewnie ile osób tyle opinii niemniej jednak proszę o pomoc w wyborze.

Dodam, że użytkowanie auta raczej czysto rekreacyjnie - polne drogi, troszkę lasu troszkę błota...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

witaj kolego

jak rekreacyjnie to IMO na pewno nie MT,

31 to jeżeli nic nie robiłeś z autem raczej nie wejdzie ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thespian

31 cali to maks który wchodzi bez większych przeróbek...

 

ale jednak drążki trzeba podkręcić, czasem chlapaczę odkręcic...

 

warunkiem jest seryjna felga... przy minusowych ET trzeba podciąć zderzak 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qubuś

Ja bym ci polecił BFG KM2 kilku znajomych ma STT i szybko się zużywają, a BFG jest bardziej komfortowe jak na MT. Jak nie potrzebujesz aż tak agresywnie fajny jest wrangler duratrac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
clinic112

Czołem Panowie!

Widzę, że pojawił się temat dla mnie  bardzo na czasie! Wczoraj w nocy po razi pierwszy od 3,5 miesiaca odpaliłem tyranka po kapitalce. W tak zwanym międzyczasie udało mi się nabyć droga kupna oponki Kumho kl71 w rozmiarze 235/85/16. Dzisiaj, najpóźniej jutro zamierzam wrzucić je na oryginalne felgi i zobaczymy jak będzie. Tyranek zyskał 2" bodyliftu oraz 2" drażki/podkładki wiec nie powinno być problemów z miejscem. Naocznie mogę stwierdzić, że 235 a 265 to nie jest powalajaca różnica w wygladzie, a co do tego czy robia i które lepiej, jak zawsze zależy od podłoża. W weekend troszkę potestujemy jak zachowuje sie auto po modyfikacjach. Relacja foto obowizkowa!

 

Tymczasem pozdrawiam!

Michał

 

PS: hugh_h jak tam moje podkładki pod wahacze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

PS: hugh_h jak tam moje podkładki pod wahacze?

mam mały problem warsztat mi się zwinał jeden, w innym problem z materiałem, trochę zajmie zanim będą ... ups ale będą mi na tym też zależy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gieniu

Witam, kolego Piotrastorun nie wiem czy aktualnie dalej masz ten dylemat, mało siędzę na forum, ale powiem tak. Poprzedni właściciel terrana jezdzil wlasnie na takich gumkach 235/85/16 w terenie, a wiec wykrzyze itp itd. Efekt taki, że są pozrywane plastiki nadkola troche tez, fartuchy pourywane, wiec na nowo to kupowalem i robie teraz, myslę wlasnie czego jeszcze brakuje. Podsumowujac, pewnie po czarnym spoko, ale w terenie gdzie są wykrzyze i inne wygibasy nie, bo pourywasz pare plastików. Trzeba by budę dzwignąć raczej. Fotka podglądowa w mojej miniaturce na tych oponkach. Pozdrawiam Gieniu
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
artur'k

To jeszcze ja podczepię się z pytaniem. Kupuję opony, celuję w zimówki z zamiarem użytkowania całorocznego. Chciałem większy rozmiar niż fabryczny. Felga oryginalne alu. Zawieszenie nie ruszane, chociaż wygląda całkiem zdrowo i wysoko. Co widać na fotce.

 

http://img21.otofotki.pl/obrazki/ot688__SAM2748.JPG

 

Poprzedni właściciel upiera się, że mu mechanik podnosił, ale sprężyny z tyłu bez żadnych podkładek, może ewentualnie wyrównał przód.

Wracając do opony to myślę o 245/75/16. Czytam pół dnia i już zwątpiłem czy się zmieszczą. Co sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

a co masz teraz ? 235/70/16 ?

 

tak z matematyki ....

235/70/16 to około 30" = Φ 735mm

245/75/16 to tak jakby około 30,5" = Φ774mm

235/85/16 to 31,7" = Φ806mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
artur'k

Aktualnie mam 235/70/16, już się doliczyłem że opona którą bym chciał jest wyższa o ok 39mm, w nadkolu miejsca jest dosyć tylko czy podczas jazdy nie będzie gdzieś obcierało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thespian

wysokość to mało Ci powie... bardziej różnica średnic...

 

i to że miejsca wydaje się dość, to często złudne wrażenie, dodaj sobie zakres pracy zawieszenia i zakres pracy układu kierowniczego

 

prawda jest taka że jak nie założysz i nie sprawdzisz, to wiedzieć do końca nie będziesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

wysokość koła ... hmm brzmi ciekawie :)

 

ja bym powiedział że nawet różnica na promieniu bardziej oddaje to czy się zmieści

 

skręć koła do pozycji w której jest najbliżej do błotnika, chlapacza co tam najmocniej wystaje, potem podnieś samochód za dolny wahacz żeby jak najbardziej doszło jedno do góry ... i tak nie dojdziesz do odboju pewnie, wtedy sobie zmierzysz odległości da ci to jako takie pojecie czy wejdzie,

 

nikt nie da głowy że akurat będzie pasowało, nie sprawdzisz to się nie dowiesz,

w razie co będzie taniej podnieść zawieszenie trochę niż kupić nowy komplet opon :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thespian

promień od średnicy bardzo się nie różni... mniej więcej dwukrotnie :) :) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×