darek70 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy przy zmianie biegów też odczuwacie pewną trudność,zwłaszcza przy wrzucaniu wstecznego. Mam wrażenie,że u mnie działa to dość ciężko (niż w ranult) a nie mam innego porównania. Olej skrzyni biegów? wymiana/uzupełnienie?Byłbym wdzięczny za jakąś uwagę bo nie chcę usłyszeć od mechanika,że mi się zdaje i że tak ma być (czytaj-wróć do niego jak coś sie pieprznie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) moja chodzi jak masełko z tym że to jest sześcio biegowa Edytowane 19 Listopada 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Widzisz wielu kierowców nie wciska do końca pedału sprzęgła i czasami problem z wrzuceniem biegu. Ja sobie sam pomogłem z tą skrzynią wymieniłem olej na Elf i wlałem 150 ml Militec-1. Pomogło bardzo ,skończyło się wycie skrzyni ,łaska synchronizatorów. Ile masz już przejechane na twojej skrzyni ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek70 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 66 000 km czytając komentarze na forum zniechęciłem się do wizyty w ASO,ale nie wiem czy to nie będzie konieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Widzisz ja zawsze wymieniałem i wymieniam olej w skrzyniach manualnych, przy tym przebiegu 60.000. Olej stracił właściwości lepkościowe . Kup 3 litry Elf TRANSELF NFJ 75W80 . Jedz do pierwszego najbliższego warsztatu i wymień olej . A jak chcesz super smarowanie to kup jeszcze 250ml Militec-1 i wlej 150ml. W aso to cię skasują za olej solidnie, i za robociznę. Ja tam sam sobie wymieniałem olej w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) Myślę że Darek ma gwarancję.Jeśli tak,to warto jechać do A.S.O. Edytowane 19 Listopada 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) Tak ja pojechałem do ASO z pytaniami o skrzynie . Na luzie usłyszeli jak furka radośnie to od razu powiedzieli że to norma. Na wyjącą podczas jazdy też powiedzieli ze to norma i tak te skrzynie mają. Na oporną prace synchronizatorów , też powiedzieli że norma. A jeśli dla nich to norma to nie wymienią oleju w ramach gwarancji Jedynie to mogą wyregulować na linkach w ramach gwarancji, o ile tu nie wkroczy norma! Edytowane 19 Listopada 2013 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Samego oleju nigdy nie wymieniają na gwarancji,chyba że jest to niezbędne by przeprowadzić naprawę,wtedy tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek70 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Jeszcze jedno pytnie,byćmoźe dotyczy ,,techniki jazdy"ale może być zwiastunem jakiegoś problemu. Ruszając na 1 mam lekkie,ale mocno wyczuwalne żabkowanie samochodu. Jaka może być przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) Żabkowanie -czyli szarpanie tak? Pedał sprzęgła pracuje ci twardo czy miętko ? Ile kilometrów masz już nabite? Sprawdzałeś poduszkę skrzyni biegów ? Szarpanie może być też od silnika równo ci pracuje ? Edytowane 16 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) Tak jak wyżej,sprawdź poduszki.Najłatwiej ruszając trzymaj dźwignię biegów i jadąc,na przemian puszczaj gwałtownie gaz i dodawaj.jeśli poczujesz i usłyszysz stuknięcia to poduchy.Może też być wadliwa praca wysprzęglika,ale wtedy pedał gazu jest wyraźnie twardszy. Edytowane 16 Kwietnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Pedał gazu czy sprzęgła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Oczywiście że sprzęgła czeski błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek70 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Żabkowanie -czyli szarpanie tak? Pedał sprzęgła pracuje ci twardo czy miętko ? Ile kilometrów masz już nabite? Sprawdzałeś poduszkę skrzyni biegów ? Szarpanie może być też od silnika równo ci pracuje ? tak szarpanie miękko czy twardo,kurcze trudno określiś ,ale raczej,,łagodnie"czyli miękko 66tys.km nie sprawdzałem tak Tak jak wyżej,sprawdź poduszki.Najłatwiej ruszając trzymaj dźwignię biegów i jadąc,na przemian puszczaj gwałtownie gaz i dodawaj.jeśli poczujesz i usłyszysz stuknięcia to poduchy.Może też być wadliwa praca wysprzęglika,ale wtedy pedał gazu jest wyraźnie twardszy. wysprzęglik miałem wymieniany,ale sprawdzę to co opisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) Jeszcze jedno zobacz.Po jeździe,nie zaciągnij hamulca ręcznego i sprawdź czy na drugi dzień auto też ruszy skokowo,czy może już normalnie.Tiidy miewają problemy z blokującymi się hamulcami tylnymi po postoju(zwłaszcza po wilgotnych dniach) Edytowane 16 Kwietnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Dziś stuknęło mi 6000 przejechanych kilometrów po wymianie oleju w skrzyni. Skrzynia pracuje miętko synchronizatory nie robią łaski jak przed zmianą. Co jeszcze zauważyłem to że z nabijanymi kilometrami, praca na luzie skrzynia cichnie jak by się dotarła. Po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie słychać tego szurania jaki słyszałem przed wymianą. Nie stawia już tak dużych oporów podczas jazdy. Naprawdę warto wymienić w tych Francuskich skrzyniach olej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Dziś stuknęło mi 6000 przejechanych kilometrów po wymianie oleju w skrzyni. Skrzynia pracuje miętko synchronizatory nie robią łaski jak przed zmianą. Co jeszcze zauważyłem to że z nabijanymi kilometrami, praca na luzie skrzynia cichnie jak by się dotarła. Po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie słychać tego szurania jaki słyszałem przed wymianą. Nie stawia już tak dużych oporów podczas jazdy. Naprawdę warto wymienić w tych Francuskich skrzyniach olej . Edek01 faktycznie coś się działo bo nie mogłem nic napisać nawet na priva nawet nie wiem czy dotarła do ciebie moja odpowiedź? A co do wymiany to się przymierzam bo mam 83 tyś przejechane a skrzynia chodzi ok. jeszcze i oby tak dalej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Krawiec kup 3l Elf tranself 75w80 NFJ GL-4+ ,wchodzi 2.6l, resztę będziesz miał na dolewki . O 23.000 km zwlekałeś z wymianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Tak tylko nikt nie mówił o wymianie ani w ASO ani mój mechanik nic nie wspomniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 (edytowane) A kto ci powie oni tylko czekają, aby się skrzynia zesrała wtedy ręce będą zacierać i kasiorę liczyć. Aso po co ma mówić, dla nich samochód ma przejechać 100.000 km i następny samochód a stary do komisu niech następny się zamartwia. Każdy płyn,olej traci swoje właściwości z biegiem czasu . Mistrzem jest mój teść nie wymieniał płynu hamulcowego w swoim samochodzie 9 lat Jakie było zdziwienie jak mu pedał hamulca wpadł w podłogę miał szczęście ze nie był w ruchu ulicznym. Serwo nie dało już rady wody pompować ..... Edytowane 6 Maja 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 A u mnie jedynym autem w którym padła skrzynia ,była Almera ,w której wymieniłem olej po 60kkm.Od tej chwili nie wymieniam i zero problemów.Hej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Ja zawsze wymieniałem olej w skrzyniach biegów przy 60kkm, też w mojej w Almerze N16 2002 r i żadna skrzynia się nie popsuła. Hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Różnie to bywa. Mój Ojciec kiedyś też wymienił olej w skrzyni w Polonezie i skrzynia a konkretnie łożyska podła praktycznie od razu po wymianie. Wiem, wiem, to nie argument . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 (edytowane) Fiat 125p ile człowiek się silników i skrzyń na wyjmował Polonez to samo i dziś krzyż strzyka . Tam szły oleje mineralne a i często trociny No ja nie wiem co twój stary zalał ale na CPNe zawsze ten sam olej Hipol 15F sprzedawali do skrzyń i mostów. To były czasy człowiek znał samochód jak własną kieszeń. A dzisiaj boje się umyć silnik w Tidzie koniec świata. Edytowane 6 Maja 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 (edytowane) Dałem zapytanie do firmy, która handluje olejami do skrzyń i polecili mi to: Z naszej oferty mogę Panu zaproponować olej, który doskonale sprawdza się w skrzyni, którą ma Pan zamontowaną - Olej FUCHS Sintofluid 75W80 (syntetyk). Napiszcie co o tym sądzicie? A cha zapomniałem napisać, że litr kosztuje 46 zeta. Edytowane 6 Maja 2014 przez krawiec1974 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.