Zigzag Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Witam, od niedawna jestem posiadaczką Micry K12 z 2009 roku (jest to mój pierwszy samochód więc proszę o wyrozumiałość, jeżeli pytania będą laickie). Jest kilka rzeczy, które chciałabym w tym samochodziku sprawdzić lub ewentualnie naprawić. Będę wdzięczna za podpowiedź, czy to są bardzo poważne sprawy, wymagające jakichś sporych nakładów, i czy wizyta u dobrego mechanika wystarczy: 1. Pokrętło nawiewu – z jakiegoś powodu nie dochodzi do ostatniej pozycji (nawiew na przednią szybę), pokrętło po prostu się cofa do poprzedniej pozycji, na siłę nie da się go dokręcić. Poza tym nawiew i klima są sprawne. O co tu chodzi, co to za dziwna usterka? 2. Kontrolka świateł – po zapaleniu świateł w aucie na desce rozdzielczej pali się jedynie kontrolka świateł postojowych (kontrolka to takie dwa zielone reflektorki skierowane w przeciwne strony , jak włączam światła mijania do jazdy w dzień, nie zapala się już nic więcej. Czy to jest OK? Czy nie powinno być osobnej kontrolki do świateł mijania? 3. Wycieraczki – w trybie przerywanym chodzą zdecydowanie za szybko jak dla mnie, czy można to jakoś wyregulować samodzielnie, czy tylko do mechanika z tym? 4. Samochód był kupiony jako używany, wiem, że miał stłuczkę z przodu po prawej, miał przez to wymieniany m.in. zbiorniczek płynu do wycieraczek. Niestety zrobili to byle jak, przewód przecieka. Mechanik mi go uszczelnił czasowo sylikonem. Sam zbiornik jest cały. Jeżeli chce wymienić sam przewód i wlew, czy muszę to zrobić razem ze zbiornikiem? Nie znalazłam przewodu i wlewu jako części którą można kupić osobno. Czy ktoś może mi podpowiedzieć w tej sprawie? 5. Jeżeli chciałabym zainstalować halogeny kupując np. używane od K12, czy jest to sprawa trudna do wykonania i kosztowna? 6. To samo dotyczy wymianu atrap – w tym momencie mam stare sprzed liftingu, bo prawdopodobnie po tej stłuczce poszła prawa atrapa wraz z migaczem i zderzak, wymienili więc na starszą wersję. Niby to pikuś i można tak jeździć bez problemu, ale mnie to drażni. Chciałabym przywrócić oryginalny wygląd autka. Będę wdzięczna jeżeli ktoś zechce odpowiedzieć przynajmniej na część moich pytań. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 1. Przypuszczam że uszkodzone jest samo pokrętło. Ale przypuszczam też, że nie da się wymienić samego pokrętła, a cały panel (nie pamiętam dokładnie jak to w K12 wygląda). 2. To normalne. Niestety, drażniące - ale normalne. Stare auta miały dwie osobne kontrolki, teraz jest jedna, albo wręcz nie ma ich w ogóle. Uważam to za głupotę. 3. Nie wiem - znów - jak jest w K12, ale niektóre auta mają regulację. Wygląda to tak, że włączasz tryb przerywany, pociągasz dźwigienkę raz do siebie, wycieraczki wycierają raz szybę i czekasz ile Ci tam trzeba - dajmy na to 5 sekund - i znów raz pociągasz dźwigienkę do siebie. Od tej pory wycieraczki pracują co 5 sekund. Jeśli pada mniej, można znów zaprogramować, np tym razem co 10 sekund. Miałem tak w Polonezie Atu Plus na przykład. A może masz wycieraczki automatyczne? Może samo sobie regulują w zależności od opadów na trybie przerywanym? 4. Co konkretnie przecieka? Połączenie wężyk zbiornik, sam przewód jest dziurawy? Określ dokładnie. 5. Halogeny możesz kupić używane. Ale niekoniecznie auto musi mieć instalację elektryczną pod nie przygotowaną. Można ją dorobić, poradzi sobie każdy elektromechanik i większość domorosłych majsterkowiczów. Schemat mogę zrobić, ale jak i gdzie poprowadzić kable i dać przełącznik to już kwestia fantazji montującego. 6. Tutaj niech się wypowie ktoś kto zna temat dokładnie. Nie zawsze atrapa po lifcie pasuje do zderzaka sprzed liftu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zigzag Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 PawelSalata, dzięki wielkie za szybką odpowiedź! Co nieco mi się rozjaśniło 3. - wypróbuję to, jak nie zadziała, będę dalej szukać sposobu. 4. - chyba wężyk jest pęknięty na jakimś połączeniu, czyli sam przewód - jak pierwszy raz wlewałam płyn, to mi większa część przez tę dziurę się wylała wprost na ziemię ;(( Niestety nie mogłam sprawdzić spryskiwaczy przy kupnie - tzn. nie działały bo nie było płynu. Widocznie celowo nie było Teraz mam tę rurkę zaklejoną czerwonym sylikonem by nie ciekła (o zgrozo!) Czy mam kupić takie cuś: http://allegro.pl/nissan-micra-k12-zbiorniczek-spryskiwaczy-komplet-i3731387460.html no bo w sumie potrzebuję tylko tego przewodu z korkiem...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) Co do wycieraczek,jeśli masz czujnik deszczu to jest regulacja w prawej manetce (obracany pierścień) halogeny mają instalację ale potrzebna jest też inna manetka lewa,która ma dwa symbole świateł przeciw mgielnych (tylne i tylne z przednim)montaż prosty,koszt częściowo z allegro nie duże.Najpierw należy sprawdzić czy nie masz już właściwej manetki bo skoro auto po stłuczce to może ma podmieniony cały zderzak.Co do nawiewu to prawdopodobnie masz zablokowane cięgno ,nie siłuj się,tylko niech to sprawdzi ktoś kumaty lub kazdy mechanik.atrapy to banalnie prosty montaż. Edytowane 28 Listopada 2013 przez manix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zigzag Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 manix dzięki wielkie! Tylko czy ja wiem, czy mam automatyczne wycieraczki? Chyba nie mam, same się nie włączają. Pierścienie obracane tam są, sprawdzę, a może... bo wersja jest dość bogata, może to mam, a nie wiem? Halogeny – możesz mieć rację, zderzak na bank wzięli ze szrotu, tak samo jak zbiorniczek płynu do spryskiwaczy i te nieszczęsne atrapy... Bo nie chcę mi się wierzyć by w 2009 roku jeszcze przedliftingowe fabrycznie montowali! Sprawdzę wieczorem manetkę. Ale jak zderzak stary, to czy te nowe atrapy wejdą? Muszę chyba też migacze inne kupić, takie oto - http://allegro.pl/nissan-micra-k12-05-lift-biale-migacze-nowe-i3741519966.html plus do tego ramkę chromowaną http://allegro.pl/atrapa-grill-kratka-chrom-nissan-micra-k12-07-l-wa-i3693719609.html - a co z resztą? Kompletu nie widziałam w sprzedaży, wszystko osobno. Przepraszam za te pytania, może są głupie, ale skąd kobitka ma się na samochodzie znać.. O, znalazłam jednak atrapę po liftingu, ale jest tylko lewa i droga jakoś: http://allegro.pl/nissan-micra-k12-atrapa-kierunkowskaz-2007-2010-i3687761846.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) Łatwo sprawdzisz czy masz czujnik deszczu .Na szybie pod lusterkiem jest takie spore "oczko"widoczne z zewnątrz, chyba że i szybę podmienili,a handlowa stłuczka okaże się wymianą całego przodu.Ciekawe jak airbagi,czy są,czy tylko atrapa. Edytowane 28 Listopada 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zigzag Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Nie, szyba cała była na bank, sprawdzałam po niemieckim nr rejstr. na naklejce i w breife - oryginalna była. No i nie mam takiego oczka. A z airbagami... trochę mnie nastraszyłeś! Jak to sprawdzić? Nie sądzę, by były to atrapy, ale... Skalę stłuczki znam mniej więcej - była klepana prawa przednia felga na dł. ok 15 cm, przez to nie trzymała powietrza opona i musiałam kupić nową felgę, lakierowany był zderzak i bok trochę zaciągnięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) Tak naprawdę to tylko podłączeniem do kompa,a taka podstawa to po włączeniu zapłonu zapalają się kontrolki,w tym airbagów.Powinny po ok.6-7 sek.zgasnąć. Czyżby nikt tego autka nie sprawdzał w jakimś serwisie przed kupnem? Edytowane 28 Listopada 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zigzag Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Kontrolki zapalają się i gasną, czyli powinno być OK. Autko przed kupnem było wypróbowane w jeździe, sprawdzane na diagnostyce, głównie zawieszenie, hamulce, było OK. Objrzeliśmy je od spodu też, szczególnie miejsce stłuczki. Ale na pełen serwis niestety nie było czasu, bo zakup był w innym mieście. Poza tym autko nie miało tablic i nie można było nim jechać na drugi koniec miasta... Sprzedawca się krzywił trochę, że się boi. Ale autko jest w dobrym stanie, na przeglądzie nie mieli się do czego przyczepić. To było już po wymianię felgi i opony na właściwą - bo w klepanej była - nie śmiejcie się - dętka! - a na niej inna opona nie pasująca do reszty. Więc w sumie wiedziałam z góry że coś jest nie halo z tym kołem i trzeba wymienić. A co tym zbiorniczkiem na płyn i przewodem, ktoś coś może wie na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Atrapka kompletna droga, bo oryginalna. Części luzem do kupienia to zamienniki. Osobiście, wybieram w takim wypadku oryginalne używki, zamiast nowych zamienników (ogólnie dotyczy to wszelkich plastików, chromów itp). Co do zbiornika, jeśli masz pewność że cieknie sam ten wężyk, a samego wężyka nie ma dostępnego, to trzeba kupić komplet, a później ewentualnie sam zbiornik dać na Allegro, aby odzyskać choć część kasy. Inaczej nie widzę. Co do wycieraczek, jeśli nie masz czujnika deszczu,i jeśli nie działa mój sposób na regulację interwału, to nie ma regulacji i tyle. Producent ustalił i koniec na tym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zigzag Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Bardzo dziękuję za odpowiedź! Wobec tego wiem, co robić manix,czy mogłam prosić o spojrzenie na załączone zdjęcie - sama nie potrafię niestety ocenić czy do tej manetki będą pasowały halogeny, czy jest właściwa, czy jednak trzeba ją zmienić do halogenów? Wszystkie symbole jakie są na tej lewej manetce na zdjęciu są widoczne: http://tiny.pl/q9dfg Będę wdzięczna za odpowiedź. PS. Z wycieraczkami już sobie poradziłam - okazało się banalnie proste, znalazłam szybkości na manetce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 (edytowane) Niestety,potrzebujesz taką jak na załączonym zdjęciu.Upewnij się co do instalki bo u mnie byla ,ale jeśli to jest np.visia to nie jestem pewien na 100% Strona z właściwoą http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-kierunki-nissan-micra-k12-i3693004981.html Czy nie praktyczniej w miejsce halogenów wstawić dzienne? i manetka wtedy nie potrzebna.Te halogeny niewiele dają. Edytowane 4 Grudnia 2013 przez manix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zigzag Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Dziękuję bardzo! Tak, moja to visia po liftingu. Światła dzienne - czemu nie, po prostu zamiast czarnych kratek/zaślepek na dole chciałabym jej dać coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Te halogeny niewiele dają. Nigdy nie słyszałem większej bzdury. Halogeny przeciwmgielne we mgle nic nie dają. Nie no - spoko... Bardzo interesująca opinia. Miałem jedno auto bez halogenów - była to Honda Accord IV generacji. Nie miałem w niej pomysłu na montaż halogenów po prostu, a baaaaardzo mi ich brakowało. Każde inne auto miało fabryczne, albo montowałem samodzielnie. A dzienne światła są do bani. Pomimo dalece posuniętych opinii o oszczędności alternatora, akumulatora i żarówek - nie jest to produkt w który warto inwestować. Jeśli nie są fabryczne - nie są warte za wiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 .Po pierwsze, nie napisałem "NIC" tylko "NIEWIELE" a to zasadnicza różnica. Po drugie,mam i w K12 i W TIIDZIE halogeny i stwierdzam że ten model halogenów niewiele poprawia widoczność w stosunku do samych świateł mijania.(w szczególności jak jeździ się 90% w mieście.Owszem ,za miastem gdy mamy pecha i trafimy mgłę na kilka metrów coś tam lepiej widać i tyle.Ja przez 5 lat skorzystałem z halusków góra 5-6 razy to wsio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 One mają regulację... Może masz źle wyregulowane. Moje wrażenie było w pierwszej chwili takie samo - co za badziewie. Ale popatrzyłem na te halogeny na Allegro i one mają od dołu śrubę regulacyjną na imbus. Moje były skierowane całkiem na asfalt i dlatego efekt był mizerny. Może sprawdź czy i Twoje nie są wyregulowane maksymalnie w dół... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Nie na imbus,a pokrętło.Regulowane były w Aso . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 No tak. U Ciebie faktycznie jest pokrętło. Może nie wyregulowali jak należy. Nie próbowałeś sam "poprawić"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.