Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

CD20T prośba o poradę


gavron06
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Borykam się z palącą ogromne ilości paliwa Primerą P11 1997 rok.

Jak 10 L/ 100 km wyjdzie to i jest dobrze, przy nodze teścia.

Tak po krótce:

* silnik pracuje równo, nie kopci, odpala nawet w mróz od strzała.

* napięcie na przepływce 2.10V

* ciśnienie doładowanie mierzone manometrem w trasie 1.0 MPa

  (trzeci bieg i obroty powyżej 3,5 tys.)

* błędów jak i palacego się checka brak (kod 55)

* zaślepiany był EGR, ale bezskutecznie

* rozrząd zapobiegawczo wymieniony

 

Doradźcie coś, bo nie specjalnie chce mi sie wtryski wyciągac do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Jesli jest muł to przepływka.

Cieżko rozpędza się do 100km/h?
Pali jak smok,brak mocy.

Często jest że błędu nie ma i wartości w normie a jednak nie.

Dawka paliwa jest ustawiana na pompie paliwowej tzw. nastawnikiem HDK.
To mus robic ktoś kto podłączy Ci auto pod kompa i będzie sprawdzał wartości i zmniejszał dawkę.
Samemu raczej nie zrobisz tego.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę mierzyłem. To było pierwsze na co wpadłem. i wyszło mi 2.10V

Fakt, było to dobre 4 miechy temu, ale raczej nie powinna być teraz uszkodzona.

Pójdę jeszcze rozgrzać silnik i przemierzę znowu.

Dla przepływki jest jakiś błąd czy nie wywali nic, a np może być wiązka uszkodzona?

 

Dokładnie 2.12V na jałowym

Mogłaby podejść od SR20DE? Taki mam akurat w P11, z tym że 3-pinowy Hitachi,a w dieselu jest Bosh

Edytowane przez gavron06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. dzięki wielkie. Podziękowania poszły. Poszukam od kogoś przepływkę do przełożenia. Nie będę kupował.

Mierzyłem z ciekawości przy swoim SR20, wyszło 1,21V
Czyli złom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* ciśnienie doładowanie mierzone manometrem w trasie 1.0 MPa

  (trzeci bieg i obroty powyżej 3,5 tys.)

 

tyle to na pewno turbina Ci nie pompuje bo to jest 10bar, jak już to 1bar i to też coś sporo ale w granicach podawanych w książce.

druga kwestia to na każdym biegu i powyżej 2,5tys obrotów powinno być maksymalne doładowanie

a jakie są obroty na biegu jałowym?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Czyli już wiem dlaczego pali Ci 10 litrow.
Masz ustawiona zbyt wysoką dawke paliwa.

Jedź do serwisu żeby Ci ja obniżyl na 3.4 mg i będzie Ci palić jak moja czyli granice 6 litrów.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Mateusz_P11_144 radziłem się znajomego to kazał mi szukać na pompie śruby regulacji

i kręcić, ale obejrzałem i zobaczyłem że tam tylko nastawnik elektroniczny jest.

A więc dwie strony juz mi to samo radzą, podziekowania poszły i masz u mnie porządny browar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie diesel jest teścia, ja jakos wolę gazidło, a nie mam przekonania do tych naszych specjalistów.

Kupiłem interfejs i sam sobie i znajomym serwisuję.

Z tym też bym wolał sam sobie poradzić, zrobiłbym przejściówkę z mojego interfejsu do LPG.

Opis pinów w złączu jest w szukajce, potrzebne mi tylko wyprowadzenia GND, L i K

No i nie wiem jakim programem się połączyć.

Swoją drogą zauważyłem że jesteś o 12 dni ode mnie młodszy xD

Edytowane przez gavron06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

ELM'em raczej tego samochodu nie zdiagnozujesz bo nie odpali Ci :)

Do tego potrzebny jest KTS i to nie zawsze złapie.

Ogólnie można samemu nastawić dawke paliwa "na oko"
Odkrecasz nastawnik ale delikatnie żeby tylko śrubki popuścić i przesuwasz w stronę kabiny jeśli ma byc mniejsza a w strone zderzaka jesli większa.
Ja swój sciągałem 2 razy ale tak jak mam teraz nigdy na oko nie ustawiłem i musiałem do kumpla do Stacji obsługi podjechac żeby mi to z komputerowym odczytem zrobił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTSa mają u mnie tylko w jednym miejscu, ale tam bym musiał zabulić parę stówek.

Jest tu paru elektroników, zobaczę co mają.

A jakbym odkręcił nastawnik to później w ECU będzie zmieniona dawka?

Pytam dlatego, żeby elektronik się nie wku****ł że nie może później dojść do ładu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Nie. To jest elektroniczny nastawnik.
Kiedys w samochodach byl gaz na linke, który mogłes popuścić lub naciągnąć. Tu tą samą role pełni nastawnik tyle że elektroniczny.
Za to max 50 zł powinni skasowac bo to nic innego jak podłączenie pod kompa.
żadna wielka usługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Jutro napiszę jak poszło


A więc tak, znalazłem tylko w jednym miejscu elektronika który posiada wtyczkę, ma podgląd ale sam nie jest pewien czy może zmieniać nim nastawy.
No cóż... jaka okolica tacy elektronicy. Wizyta, poniedziałek 13-ta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą przepływką dodam jeszcze od siebie że warto zmierzyć napięcie przy dodaniu gazu.

To że na jałowych jest poprawna wartość nie znaczy że przy podniesieniu obrotów będzie ok.

Czasami tu jest problem.

Co do dawki to ciekaw jestem czy dadzą radę się podpiąć KTS'em.

Chociaż to jest 97 rok ze starą wtyczką to może pójdzie.

Z moim tak wesoło nie jest. Na razie nikomu się nie udało połączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka niby OBD II ale bez przewodu na 7 pinie.

Układ przewodów taki jak w serwisówce z Sereny.

Tutaj jest temat:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49973-p11144w11144-diagnostyka-silnika-primera-td-cd20t/

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83143-gniazdo-diagnostyczne-primera-p11-20-td-cd20t/

Edytowane przez Bart-qlka2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten lifting przed liftingiem w 2000 roku :)

 Wtyczka samego komputera wygląda jak w P11.

Sama radość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...