Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Jak często wymenieniać Oleje i ile się go Leje i jaki


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Hej !

Korzystając z serwisówek i instrukcji Hayensa przedstawiam przebiegi przy jakich zmienia się oleje, zastanawia mnie czemu np. w autach na rynek USA zmienia się częściej olej w silniku jak w europie - tam przecież znacznie spokojniej się jeździ i wolniej, może tak dbają o auta i kierują się zasadą im częściej zmienia się olej tym lepiej dla silnika, kiedyś kupiłem pamietam przodek z Nissana almery 1.6 VZR w nim była książka serwisowa w której były notowane wymiany oleju co mniej więcej 2800-2900km - Japończycy to już przesadni dbaluchy :D

 

Silnik:

Wymiana co: 4800km USA albo co 7500km Europa

Ilość: 4,7L DE 280 i Rev-Up 300KM a HR lejemy 4,9L*

Polecany Olej: Zdecydowanie Mobil1 5w50 gdyż idealnie sprawuje się w zimie jak i w szybkiej jeździe latem, dobrze trzyma ciśnienie oleju i doskonale zabezpiecza panewki, poza tym ma wysokoą liczbę TBN przez co bardzo dobrze czystości i utrzymuje silnik w czystość.

Na Tor jak nie dokładamy dodatkowej chłodnicy oleju tylko latamy na seryjnym wymienniku ciepła woda-olej a latamy w sesiach 20-30minutowych polecam Motula 300V 20w60 w przypadku dołożenia dużej chłodnicy oleju wystarczy 15w50, pamiętać należy o tym że oleje z serii 300V nie mają dodatków preciwstarzeniowych i należy je znacznie częściej zmieniać...

Filtr polecam Knecht-a model OC195

 

*Ja w obu przypadkach zalewam 5L oleju jest to zwłaszcza istotne w tych starszych/słabszych silnikach które mają większe problemy z odpływaniem oleju spod smoka przy szybkich zakrętach...

 

Skrzynia Manualna:

Wymiana co: 96000km więc kupa czasu choć jak się sportowo jeździ to zalecił bym tak ze 4 razy częściej coby mniej opiłków krążyło w oleju z synchronizatorów i trybów...

Ilość: 3L, otwór przez który się wlewa olej jest jednocześnie miarką przelewową... 

Polecany Olej: Do normalnej jazdy półsyntetyczny klasy GL4 np. Valvoline Durablend albo Motul Motylgear, Do upalania na torze, gdzie się skrzynia bardzo nagrzewa polecam oleje syntetyczne 75w140 klasy GL5 np. Castrol Syntrax lub "Smerf" Motul Gear competition

 

Skrzynia Automatyczna:

Wymiana co: 48000km w autach ze zwiększoną mocą albo agresywnie użytkowanych zalecam przy najmniej dwa razy częstszą wymianę

Ilość: 3,3-4L (w zależności czy tylko spuszczamy korkiem olej czy dodatkowo ściągamy miskę olejową, polecam tą drugą metodę bo przy okazji można ją wymyć wraz z oboma magnesami które są położone na jej dnie oraz warto wyczyścić po zdemontowaniu filtr oleju np. brake clinerem bądź wymienić go na nowy.

Polecany Olej: Nissan zaleca syntetycznego J-matica klasa, z racji tego że jest drogi i trudondostępny z powodzeniem zastępuje go syntetycznym czerrwonym Valvolinem Max Life

Ps. Całkowita ilość oleju w skrzyni i jej konwerterze oraz w wymienniku ciepła to ok. 10L, dlatego warto jak ktoś zrobił większy przebieg dokonać pełnej wymiany oleju, po przez ciśnieniowe spuszczenie go (odkręcenie jednego przewodu co idzie do chłodnicy wody, podstawienie wiaderka i odpalenie auta na paręnaście sekund - do momentu "prychania" z przewodu olejowego, wówczas z układu zejdzie nam ok. 8L), druga opcja na bezpiecznie i bezinwazyjnie kolejne po sobie wymiany oleju, tzn. spuszczamy 3,3L dolewamy 3,3L, po czym uruchamiamy silnik i przerzucamy odpowiednio wszystkie biegi od P N R D po czym ponawiamy szpuszczanie i nalewanie oleju i tak łącznie 3 razy.

 

Aha i jeszcze jedno bagnet jak i zarazem wlew oleju do skrzyni znajduje się za silnikiem od strony pasażera - przykręcony on jest na śrubkę z łepkiem 10mm

 

Dyfry bez LSD: 

Wymiana co: 96000km

Ilość: 1,5L

Polecany Olej: Przekładniowy, syntetyczny klasy GL-5, 75w90 albo 80w90

 

Dyfry z LSD: 

Wymiana co: 96000km zalecam dwu krotnie częstrzą wymianą z racji tego iż dyfer z viskotyczna szperą znacznie bardziej się nagrzewa i wytwarza więcej stalowego "miału"

Ilość: 1,5L

Polecany Olej: Przekładniowy, syntetyczny klasy GL-5, 75w90 albo 80w90, przy sportowej jeździe zalecany bardziej lepki olej klasy 75w140, nie dość że mocniej będzie "kleić" szpera to znacznie przedłużymy jej żywotność przy zmaganiach na torze. 

Edytowane przez Coobcio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne info. Własnie kupiłem kolejny raz Mobila 5w50 :) Zrobiłem już ok 8.000km tak więc po świętach wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja do AT lalem u siebie :

RAVENOL ATF Type J2/S Fluid

Dobry olej do dostania w wiekszosci hurtwoni motoryzacyjnych - koszt ok 50zl za litr bez rabatow. Ja polecam pelna wymiane w ukladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

To są informacje z serwisówki a cholera ich wie, jeżdżą na gównianym 5w30 to częściej wymieniają...

 

Wynika to może z ich kultury motoryzacyjnej w GMC ojca z 98 roku co miał 150KM z 4,3 Litra pojemności także wymagana wymiana oleju była co 4800km...

 

Częściej to zawsze znaczy lepiej w tym przypadku :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie leje M1 5w50 od 1995r i nie ma lepszego oleju .

Super zabezpiecza i czyści silnik ,.

Aby chrońić pierścienie przed przegrzaniem trzeba pamietać o trzymaniu oleju na bagnecie na  Max !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie to przegrzewają się jak np. jest mało wody u układzie i się silnik cały przegrzewa, wtedy pierścienie zjada jakby zamiast gładzi był papier ścierny...

Dobry olej a nie Castrol to przynajmniej gwarancja że szlam nie zblokuje "sklei" pierścieni olejowych przez co nie będzie zetka hektolitrów oleju chlać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dokładnie leje M1 5w50 od 1995r i nie ma lepszego oleju .

dla ciebie zapomniałeś dodać, bo to nie jest high tech wsród olei

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla ciebie zapomniałeś dodać, bo to nie jest high tech wsród olei

Oczywiście że dla mnie w wszystkich silnikach które zalewałem i zalewam tym tak sprawdzonym olejem  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko,że to wszystko jest subiektywnym odczuciem badz przywiązaniem do marki.

jakby ktos zrobił jak US i zużyty olej poddał badaniom w katem sadzy/opiłek metalu etc. to wtedy mozna mówić o jakości oleju

a tak to każdy chwali swoje a tak naprawde sa tak zbliżone ,że pewnie i orlen platinium byłby dobry 

nie da sie sprawdzić różnicy pomiedzy olejami `na oko`

 

 

Motul z serią 300v

u mnie nie było różnicy pomiedzy motulem a mobilem 5w40 vs. 5w50

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem ze na 300v po przelocie pełnym ogniem ciśnienie nie spada poniżej 29 a jak na początku był Mobil to ciśnienie nawet do 25 potrafiło spaść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy test oleju to właśnie wskaźnik jego ciśnienia fajnie by było mieć jeszcze wskaźnik temperatury...

Dla mnie ważne jest jeszcze żeby olej utrzymywał czystość w silniku i nie pozwalal skleić się pierścienia tłokowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

No teraz testuje millersy Estrowe z serii NT i muszę przyznać że to działa, temperatura jest mniejsza jak np. na motulu i jest szansa że nie będzie pozostawiał takiego czarnego nalotu na wnętrznościach :)


Po millersie jest czysciutko - sprawdzone już przynajmniej 10ciu zetkach i w tym mojej chłostanej na torze :)

Śmieszny jest bo na zimnym trzyma ciśnienie taki millers 10w60 jak np. mobil 5w50 ale po fest rozgrzaniu do ok 120 stopni trzyma te 4-5PSI więcej :)

Moim zdaniem powinien on mieć oznaczenie 5w60...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no właśnie mam teraz oliwę do wymiany i myślałem nad tym millersem albo penritem. Mam teraz 300v ale może bym spróbował coś innego. Używa ktoś tego penrite?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak często wymieniasz 300V? Raz czy 2 razy do roku? Bo słyszałem ze nie ma on dodatków przeciwstarzeniowych i trzeba zmienić 2 razy w roku? Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zima nie jeżdżę w ogóle. Rocznie robie 5-6 tys km. Zastanawiam się czy wymieniać 300V 1 czy 2 razy w roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...