Coobcio Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 (edytowane) Hej Hej ! Korzystając z serwisówek i instrukcji Hayensa przedstawiam przebiegi przy jakich zmienia się oleje, zastanawia mnie czemu np. w autach na rynek USA zmienia się częściej olej w silniku jak w europie - tam przecież znacznie spokojniej się jeździ i wolniej, może tak dbają o auta i kierują się zasadą im częściej zmienia się olej tym lepiej dla silnika, kiedyś kupiłem pamietam przodek z Nissana almery 1.6 VZR w nim była książka serwisowa w której były notowane wymiany oleju co mniej więcej 2800-2900km - Japończycy to już przesadni dbaluchy Silnik: Wymiana co: 4800km USA albo co 7500km Europa Ilość: 4,7L DE 280 i Rev-Up 300KM a HR lejemy 4,9L* Polecany Olej: Zdecydowanie Mobil1 5w50 gdyż idealnie sprawuje się w zimie jak i w szybkiej jeździe latem, dobrze trzyma ciśnienie oleju i doskonale zabezpiecza panewki, poza tym ma wysokoą liczbę TBN przez co bardzo dobrze czystości i utrzymuje silnik w czystość. Na Tor jak nie dokładamy dodatkowej chłodnicy oleju tylko latamy na seryjnym wymienniku ciepła woda-olej a latamy w sesiach 20-30minutowych polecam Motula 300V 20w60 w przypadku dołożenia dużej chłodnicy oleju wystarczy 15w50, pamiętać należy o tym że oleje z serii 300V nie mają dodatków preciwstarzeniowych i należy je znacznie częściej zmieniać... Filtr polecam Knecht-a model OC195 *Ja w obu przypadkach zalewam 5L oleju jest to zwłaszcza istotne w tych starszych/słabszych silnikach które mają większe problemy z odpływaniem oleju spod smoka przy szybkich zakrętach... Skrzynia Manualna: Wymiana co: 96000km więc kupa czasu choć jak się sportowo jeździ to zalecił bym tak ze 4 razy częściej coby mniej opiłków krążyło w oleju z synchronizatorów i trybów... Ilość: 3L, otwór przez który się wlewa olej jest jednocześnie miarką przelewową... Polecany Olej: Do normalnej jazdy półsyntetyczny klasy GL4 np. Valvoline Durablend albo Motul Motylgear, Do upalania na torze, gdzie się skrzynia bardzo nagrzewa polecam oleje syntetyczne 75w140 klasy GL5 np. Castrol Syntrax lub "Smerf" Motul Gear competition Skrzynia Automatyczna: Wymiana co: 48000km w autach ze zwiększoną mocą albo agresywnie użytkowanych zalecam przy najmniej dwa razy częstszą wymianę Ilość: 3,3-4L (w zależności czy tylko spuszczamy korkiem olej czy dodatkowo ściągamy miskę olejową, polecam tą drugą metodę bo przy okazji można ją wymyć wraz z oboma magnesami które są położone na jej dnie oraz warto wyczyścić po zdemontowaniu filtr oleju np. brake clinerem bądź wymienić go na nowy. Polecany Olej: Nissan zaleca syntetycznego J-matica klasa, z racji tego że jest drogi i trudondostępny z powodzeniem zastępuje go syntetycznym czerrwonym Valvolinem Max LifePs. Całkowita ilość oleju w skrzyni i jej konwerterze oraz w wymienniku ciepła to ok. 10L, dlatego warto jak ktoś zrobił większy przebieg dokonać pełnej wymiany oleju, po przez ciśnieniowe spuszczenie go (odkręcenie jednego przewodu co idzie do chłodnicy wody, podstawienie wiaderka i odpalenie auta na paręnaście sekund - do momentu "prychania" z przewodu olejowego, wówczas z układu zejdzie nam ok. 8L), druga opcja na bezpiecznie i bezinwazyjnie kolejne po sobie wymiany oleju, tzn. spuszczamy 3,3L dolewamy 3,3L, po czym uruchamiamy silnik i przerzucamy odpowiednio wszystkie biegi od P N R D po czym ponawiamy szpuszczanie i nalewanie oleju i tak łącznie 3 razy. Aha i jeszcze jedno bagnet jak i zarazem wlew oleju do skrzyni znajduje się za silnikiem od strony pasażera - przykręcony on jest na śrubkę z łepkiem 10mm Dyfry bez LSD: Wymiana co: 96000km Ilość: 1,5L Polecany Olej: Przekładniowy, syntetyczny klasy GL-5, 75w90 albo 80w90 Dyfry z LSD: Wymiana co: 96000km zalecam dwu krotnie częstrzą wymianą z racji tego iż dyfer z viskotyczna szperą znacznie bardziej się nagrzewa i wytwarza więcej stalowego "miału" Ilość: 1,5L Polecany Olej: Przekładniowy, syntetyczny klasy GL-5, 75w90 albo 80w90, przy sportowej jeździe zalecany bardziej lepki olej klasy 75w140, nie dość że mocniej będzie "kleić" szpera to znacznie przedłużymy jej żywotność przy zmaganiach na torze. Edytowane 24 Grudnia 2013 przez Coobcio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Świetne info. Własnie kupiłem kolejny raz Mobila 5w50 Zrobiłem już ok 8.000km tak więc po świętach wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Ja do AT lalem u siebie : RAVENOL ATF Type J2/S FluidDobry olej do dostania w wiekszosci hurtwoni motoryzacyjnych - koszt ok 50zl za litr bez rabatow. Ja polecam pelna wymiane w ukladzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Dodać informację mogę że do 350tek z silnikami HR wchodzi o 0,3L oleju więcej do skrzyni biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Pytanie: dlaczego w wersjach US wymiana jest co 4800 a w EU 7500? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) To są informacje z serwisówki a cholera ich wie, jeżdżą na gównianym 5w30 to częściej wymieniają... Wynika to może z ich kultury motoryzacyjnej w GMC ojca z 98 roku co miał 150KM z 4,3 Litra pojemności także wymagana wymiana oleju była co 4800km... Częściej to zawsze znaczy lepiej w tym przypadku Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Dokładnie leje M1 5w50 od 1995r i nie ma lepszego oleju . Super zabezpiecza i czyści silnik ,. Aby chrońić pierścienie przed przegrzaniem trzeba pamietać o trzymaniu oleju na bagnecie na Max ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Pierścienie to przegrzewają się jak np. jest mało wody u układzie i się silnik cały przegrzewa, wtedy pierścienie zjada jakby zamiast gładzi był papier ścierny... Dobry olej a nie Castrol to przynajmniej gwarancja że szlam nie zblokuje "sklei" pierścieni olejowych przez co nie będzie zetka hektolitrów oleju chlać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Dokładnie leje M1 5w50 od 1995r i nie ma lepszego oleju . dla ciebie zapomniałeś dodać, bo to nie jest high tech wsród olei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Wymiana co 4800 owszem ale mil a nie kilometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Najlepsze oleje wedlug mnie ma Millers. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 dla ciebie zapomniałeś dodać, bo to nie jest high tech wsród olei Oczywiście że dla mnie w wszystkich silnikach które zalewałem i zalewam tym tak sprawdzonym olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel.tymek Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Millers,Amsoil, LIqui Moly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Motul z serią 300v. Największe ciśnienie na nim trzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) tak tylko,że to wszystko jest subiektywnym odczuciem badz przywiązaniem do marki. jakby ktos zrobił jak US i zużyty olej poddał badaniom w katem sadzy/opiłek metalu etc. to wtedy mozna mówić o jakości oleju a tak to każdy chwali swoje a tak naprawde sa tak zbliżone ,że pewnie i orlen platinium byłby dobry nie da sie sprawdzić różnicy pomiedzy olejami `na oko` Motul z serią 300v u mnie nie było różnicy pomiedzy motulem a mobilem 5w40 vs. 5w50 Edytowane 4 Stycznia 2015 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Ja zauważyłem ze na 300v po przelocie pełnym ogniem ciśnienie nie spada poniżej 29 a jak na początku był Mobil to ciśnienie nawet do 25 potrafiło spaść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Najlepszy test oleju to właśnie wskaźnik jego ciśnienia fajnie by było mieć jeszcze wskaźnik temperatury... Dla mnie ważne jest jeszcze żeby olej utrzymywał czystość w silniku i nie pozwalal skleić się pierścienia tłokowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 aby film olejowy sie nie zrywał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) No teraz testuje millersy Estrowe z serii NT i muszę przyznać że to działa, temperatura jest mniejsza jak np. na motulu i jest szansa że nie będzie pozostawiał takiego czarnego nalotu na wnętrznościach Po millersie jest czysciutko - sprawdzone już przynajmniej 10ciu zetkach i w tym mojej chłostanej na torze Śmieszny jest bo na zimnym trzyma ciśnienie taki millers 10w60 jak np. mobil 5w50 ale po fest rozgrzaniu do ok 120 stopni trzyma te 4-5PSI więcej Moim zdaniem powinien on mieć oznaczenie 5w60... Edytowane 27 Września 2015 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Hmm no właśnie mam teraz oliwę do wymiany i myślałem nad tym millersem albo penritem. Mam teraz 300v ale może bym spróbował coś innego. Używa ktoś tego penrite? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Jak często wymieniasz 300V? Raz czy 2 razy do roku? Bo słyszałem ze nie ma on dodatków przeciwstarzeniowych i trzeba zmienić 2 razy w roku? Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Ja zmieniam co 5 tys bo potem czarnieje i najczęściej 2 razy do roku bo na lato 15w50 a zimą 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Ja zima nie jeżdżę w ogóle. Rocznie robie 5-6 tys km. Zastanawiam się czy wymieniać 300V 1 czy 2 razy w roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Ja tak czy inaczej 5 k przebiegu i wymiana oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Tez teraz mam zamiar isc w Millersa zamiast Mobila, zobaczymy czy taki dobry jak o nim pisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.