Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Problem z podłączeniem instalacji BINGO S4


siergiej142

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem w trakcie podłączania instalacji Bingo S4 w miejsce mojej starej pierwszej generacji, która już była do wywalenia. Kupiłem taki zestaw: http://allegro.pl/bingo-s4-s-4-uklad-sterujacy-kme-pelne-wskazanie-i3786280089.html .

Jedyny "schemat" jaki do tego znalazłem, to ten: http://obrazki.elektroda.net/99_1231351068.png .

Samochód to Nissan Primera P11 z 97r. Silnik GA16DE, 73kW. Docelowo chcę założyć na to BLOSa.

Ale teraz mam problem z 3 rzeczami w podłączeniu Bingo S4:

 

- TPS - u mnie do TPSa dochodzą 3 przewody. Czarny, czerwony i różowy z paskiem chyba niebieskim. Do którego z tych kabelków mam się wpiąć?

 

- Cewka - ja chyba muszę podłączyć się do czujnika HALLa, tylko, że też nie wiem w który przewód się wpiąć, bo przy nim są 4. Nie pamiętam kolorów.

 

- czujnik temperatury - w moim reduktorze ( BRC at90e) nie ma miejsca na wkręcenia czujnika. Czy jest jakiś szybki i łatwy sposób poradzenia sobie z tym problemem?

 

Jeszcze jedno pytanie. Czy kolejność podłączenia wtryskiwaczy ma jakieś znaczenie?

 

Bardzo będę wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS wpinasz do sygnałowego, może to być ten różowy

cewka - sprawdź na którym jest sygnał i tam podłącz, na innych będzie masa i 12V

czujnik temperatury - sprawdź czy nie będzie pasował od STAG-a i wkręć zamiast jednej ze śrubek

w tym przypadku kolejność podłączenia wtryskiwaczy nei ma znaczenia, bo chodzi tylko o emulacje sygnału 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS wpinasz do sygnałowego, może to być ten różowy

cewka - sprawdź na którym jest sygnał i tam podłącz, na innych będzie masa i 12V

czujnik temperatury - sprawdź czy nie będzie pasował od STAG-a i wkręć zamiast jednej ze śrubek

w tym przypadku kolejność podłączenia wtryskiwaczy nei ma znaczenia, bo chodzi tylko o emulacje sygnału 

 Dzięki za odpowiedź. Co do tej cewki, to porobiłem trochę zdjęć jak u mnie wygląda aparat zapłonowy i jakie przewody do niego dochodzą.  Dodaje też schemat aparatu zapłonowego mojego silnika.Są w załącznikach. Do którego z tam widocznych kabelków mam wpiąć kabelek brązowy - zgodnie ze schematem tej instalacji? W tym schemacie jest napisane, żeby ten kabelek podłączyć do:

-minusa cewki zapłonowej
-czujnika induk. min. 10V (cewka zapłonowa)
-czujnika HALLa (cewka zapłonow)

post-57709-0-76939400-1388335313_thumb.jpg

post-57709-0-81686800-1388335363_thumb.jpg

post-57709-0-56700200-1388335483_thumb.jpg

aparat zaplonowy.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podłączyć do cewki, zielony przewód w dwupinowej wtyczce, ja tak mam podłączone. Możesz też do przewodu nr.4 czyli niebiesko biały, sygnał z czujnika położenia wałka, tylko nie wiem czy taki poziom napięcia sygnału wystarczy komputerowi gazowemu. To co podałeś w załączniku to nie jest cały aparat zapłonowy ale tylko czujnik położenia wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Właściwie, to wcześniej, tam był też wpięty jakiś kabel od starej instalacji 1gen. Dałem takie zdjęcia, żeby kolory było widać, bo tylko tutaj jakieś kable są doprowadzone do aparatu zapłonowego. Ty masz instalację na Bingo s4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Autronic AL-700 ale połączenia elektryczne są takie same w całej drugiej generacji instalacji gazowych, różnią się tylko komputery swoimi możliwościami, jak dokładnie można wszystko ustawic itp.


Do TPSa podłącz się do środkowego przewodu, czyli czerwony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Autronic AL-700 ale połączenia elektryczne są takie same w całej drugiej generacji instalacji gazowych, różnią się tylko komputery swoimi możliwościami, jak dokładnie można wszystko ustawic itp.

Do TPSa podłącz się do środkowego przewodu, czyli czerwony.

Wielkie dzięki. Miałeś rację. Wszystko działa, teraz tylko muszę to poustawiać. Przy cewce zielony przewód,a przy TPSie środkowy, czerwony. Tego TPSa, jak ktoś ma inne kolory szybko można sprawdzić. Przekręcić kluczyk i i miernikiem sprawdzić te 2 kabelki, jeden to 5V, drugi masa, a ten trzeci sygnałowy, jak pociągamy linkę gazu, zmienia się od 0 do 5V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...