Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Słabo zapala i nierówno pracuje silnik 1,5DCi po naprawie wtrysków


boss8
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jestem tu nowy i mam problem z moją almerą N16 FL 1.5 DCi z 2004r. Samochód stał pół roku po naprawie wtryskiwaczy i pompy wtryskowej, bardzo nierówno pracuje silnik a jak się nagrzeje jest lepiej, zaczęły sie teraz robić problemy z odpalaniem po kilkugodzinnej przerwie - trzeba bardzo długo kręcić. Mechanik stwierdził że 4 wtrysk za dużo leje a pozostałe leją ale mniej. Co robić> Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

To może wlej STP na wtryski na przeczyszczenie. 
Możesz miec zawodniony filtr paliwa,brudny powietrzny,zmień olej i filtry. 

Jak zrobisz podstawowe rzeczy to wtedy może coś ruszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wtrysk leje to będziesz miał takie problemy, miałem to samo w Clio dci (ten sam silnik) . Wysłałem dwa wtryski do regeneracji i jak ręką odjął a trudno go było odpalić po dłuższym postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej i wszystkie filtry wymieniłem 1000km wcześniej brak poprawy


boje się ze jakieś opiłki metalu dostały się do pompy, co myślicie o tym?


Jeśli wtrysk leje to będziesz miał takie problemy, miałem to samo w Clio dci (ten sam silnik) . Wysłałem dwa wtryski do regeneracji i jak ręką odjął a trudno go było odpalić po dłuższym postoju.

a gdzie regenerowałeś/czyściłeś wtryski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na necie zakład w Tucholi ale to było jakieś 6 lat temu teraz jest tych zakładów więcej,poszukaj w sieci.

Chyba ten

http://www.paul.tuchola.pl/

mam jeszcze pytanie, czy robiłeś pompe też czy tylko wtryski i ile ciebie to kosztowało, dzięki na info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O moich przejściach z 1,5 dci wolałbym zapomnieć B-)

Pompa wymieniana dwa razy wtryski też,wszystko w przeciągu pięciu lat (150 kkm, 2003-2008)

W 2003 r. pojechałem do "HOFMANA" w Rzeszowie, szpece od lat znani w okolicy i niestety dopiero się uczyli systemu common rail, serwis Renault w Sanoku też się nie popisał.

Teraz mam alergię na silniki dci B-)

Jedno mnie zdziwiło że jedna wymieniona pompa nie nosiła żadnych oznak zużycia a jednak wtryski były pozapychane a druga była totalnie zajechana, walki wytzarzające ciśnienie (2 szt. ) wypadły z prowadnic były prawie kwadratowe ale silnik jeszcze dychał. Teraz może serwisy już lepiej poznały ten system ale podstawą po takich przebojach jest płukanie całego układu. W 2003 roku Mercedes w modelu Vito zalecał wymianę całego układu zasilania za jedyne 12000 zł. B-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O moich przejściach z 1,5 dci wolałbym zapomnieć B-)

Pompa wymieniana dwa razy wtryski też,wszystko w przeciągu pięciu lat (150 kkm, 2003-2008)

W 2003 r. pojechałem do "HOFMANA" w Rzeszowie, szpece od lat znani w okolicy i niestety dopiero się uczyli systemu common rail, serwis Renault w Sanoku też się nie popisał.

Teraz mam alergię na silniki dci B-)

Jedno mnie zdziwiło że jedna wymieniona pompa nie nosiła żadnych oznak zużycia a jednak wtryski były pozapychane a druga była totalnie zajechana, walki wytzarzające ciśnienie (2 szt. ) wypadły z prowadnic były prawie kwadratowe ale silnik jeszcze dychał. Teraz może serwisy już lepiej poznały ten system ale podstawą po takich przebojach jest płukanie całego układu. W 2003 roku Mercedes w modelu Vito zalecał wymianę całego układu zasilania za jedyne 12000 zł. B-)

czyli robiłeś wtryski, pompę, filtry - wymiana, płukanie zbiorniaka, Tak?

po twoich wypowiedziach można stwierdzić że jeszcze raz czeka mnie regeneracja wtryskiwaczy i pompy i płukanie zbiornika :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przed wymianą w paliwie było dużo opiłków więc serwis powinien to wyłapać ostatnie wtryski pracowały do końca tylko dwa zaczęły lać i dlatego miałem problemy z odpalaniem ale miałem już dość tego i po regeneracji wtrysków sprzedałem Clio.

Układ był czyszczony w serwisie choć teraz mam wątpliwości bo do jakości tego czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przed wymianą w paliwie było dużo opiłków więc serwis powinien to wyłapać ostatnie wtryski pracowały do końca tylko dwa zaczęły lać i dlatego miałem problemy z odpalaniem ale miałem już dość tego i po regeneracji wtrysków sprzedałem Clio.

Układ był czyszczony w serwisie choć teraz mam wątpliwości bo do jakości tego czyszczenia.

dzięki za info, czyli zrobić i sprzedać.. jak się uda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiej odpowiedzi odemnie nie wymagaj :-) moja historia jest taka inni jeżdżą i są zadowoleni.

Takiej odpowiedzi odemnie nie wymagaj :-) moja historia jest taka inni jeżdżą i są zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 65KM nie miało to znaczenia i nie było potrzeby programować wtrysków do poszczególnych cylindrów jedynie jednostki mocniejsze czyli 82 i 101 KM tego wymagały.

Raz miałem nawet ubaw w serwisie jak zakładali mi wtryski bo mechanik pozakładał wszystko i wtedy chciał odczytać numery wtrysków,mało się nie udusiłem ze śmiechu. Podszedłem wreszcie bo nie mogłem już patrzeć jak kombinuje żebym się nie zorientował o co chodzi bo bym nie wyjechał w tego serwisu,ręce mi często opadały w takich sytuacjach.

Spotkałem tylko raz faceta który miał jakieś pojęcie o tych silnikach ale mieszkał koło Lublina a to kawał drogi od Sanoka więc nie było nowy żeby mu podstawić auto. Leszek Mokijewski pracował chyba kiedyś w serwisie Renault a potem otworzył swój warsztat,jakiś czas temu kontakt w nim się trwał a szkoda.

Przepraszam za literówki piszę z fona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę się cały czas do silnika o mocy 65 KM i ten nie wymagał programowania wtrysków do cylindrów jeśli by tak było jak piszesz to te po regeneracji też by lały. Nigdy nie programowałem wtrysków i auto śmigało jak należy, tak oszczędnego silnika nigdy nie miałem. Na zbiorniku 1100km. można było zrobić bez problemu a przy delikatnej jeździe jeszcze 100 by dołożył, to mi się w Clio podobało najbardziej. Gdyby nie te awarie dalej szukał bym coś z dci.

Renault coś poprawił chyba z wtryskami dopiero w 2005 r. ale to trzeba by sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależny od producenta wtrysków ja miałem problem z wtryskami Delphi padły zaworki przelewowe ,regeneracja płukanie zbiornika ,przewodów itp. Nastąpiła poprawa ale nie na długo znowu zaczął kopcić błąd silnika okazało się że padła pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia .Zakupiłem używkę z angola po zamontowaniu byłem w serwisie boscha ustawili mi wszystko na kts wtryski dawkę paliwa i od 1,5 roku wszystko śmiga jedyny minus to że pali 1l więcej .

W silnikach dci i tym podobnych trzeba programować jeżeli zmieni się numer wtrysku.

Edytowane przez Łukasz Wwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależny od producenta wtrysków ja miałem problem z wtryskami Delphi padły zaworki przelewowe ,regeneracja płukanie zbiornika ,przewodów itp. Nastąpiła poprawa ale nie na długo znowu zaczął kopcić błąd silnika okazało się że padła pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia .Zakupiłem używkę z angola po zamontowaniu byłem w serwisie boscha ustawili mi wszystko na kts wtryski dawkę paliwa i od 1,5 roku wszystko śmiga jedyny minus to że pali 1l więcej .

W silnikach dci i tym podobnych trzeba programować jeżeli zmieni się numer wtrysku.

a nr wtrysków są na zaworkach przelewowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem jak to wygląda w benzyniakach, ale w dci, jeśli bedzie coś nie tak, to pompa automatycznie zmieni parametry ciśnienia aby zwiększyć lub zmniejszyć wydatność paliwa na wtryskach.

Wystarczyło, że np. był paproch i w układzie i to już wystarczyło. "Mądrzy mechanicy" od razu stawiają na pompe lub wtryski-regeneracja. 

Ja miałem podobnie ponad 3 lata temu. Też "mądrzy mechanicy" stawiali na pompę z wyciąganiem silnika włącznie.

Podjechałem do Centrum Boscha i zrobili mi to w ciągu jednego dnia. Okazało się że było tak jak napisałem wyżej. W Boschu przeprowadzili kalibrację pompy - program Consult II, następnie specjalnym płynem z firmy LM przepłukano układ. Potem wlany do zbiornika LM nr.5156 na 40l paliwa.

Po tej naprawie w LUX zakładzie jeżdżę już 3lata i 5m-cy bez żadnych sensacji z układem paliwa. Co jakiś czas wlewam preparat do czyszczenia wtrysków,  LM nr. 2666 lub STP.

Więc może warto podjechać do takiego zakładu co mają trochę pojęcia i wiedzą co to jest kalibracja-adaptacja pompy oraz regulacja wydatku paliwa na wtryskach - ale program Consult o tym przypomina.

Stare samochody też miały regulacje paliwa ale w gaźniku, więc niech nikt nie mówi że tutaj się nic nie nastawi i nie reguluje.

Nie wszystko i nie zawsze wróci do fabrycznych ustawień pomimo iż mamy komputer w samochodzie.

Tak miałem ja.!!! Zaryzykowałem i zaoszczędziłem na wymianie wtrysków, pompy, wyjmowaniu silnika tzn. na kasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...