Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drgania, wibracje po puszczeniu gazu podczas jazdy


harleydavidson88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Zaobserwowałem ostatnio coś co trochę mnie zaniepokoiło, a na pewno nie powinno się tak dziać.

Mianowicie jadąc z prędkością ponad 120km/h po puszczeniu gazu słychać głośne wibrację. Gdy samochód zwolni poniżej 120km/h wibracje od razu ustają.

Muszę dopisać że mój "paciorek" śmiga na automacie.

Tak było jakiś czas temu. Na dzień dzisiejszy jest tak samo ale też przy 70km/h do 50km/h

 

Na tyle co mi podpowiada logika, myślę że jest to coś związane z napędem.

Wyraźnie słychać drgania w centralnej części podłogi idąc w stronę tyłu.

 

Puszczam gaz - wibracje się pojawiają, ale dodając gazu od razu ustępuję

Dla lepszego zrozumienia drgania przypominają trzymanie pada z playstation z dualshock :) może trochę lipne porównanko ale trafne.

 

Pojechałem więc na podnośnik, podniosłem autko do góry i obserwuję:

  złapałem wał przedni jedną ręką i wyjście ze skrzyni drugą po czym zacząłem energicznie ruszać - odczuwalny delikatny luz na krzyżaku.

  wał wychodzący ze skrzyni biegów ma delikatny luz 

 

Pytanie moje, czy na wyjściu ze skrzyni biegów dopuszczalny jest ten luz czy powinien siedzieć wał sztywno?

Wiem że za uszczelniaczem wału w głąb skrzyni znajduje się łożysko iglicowe. Na razie nie chce tego rozbierać gdyż po wyjęciu wału możliwe jest rozsypanie się łożyska i igiełki dostaną się do skrzyni. ( znam już ten ból)

 

Krzyżak wału z delikatnym luzem kwalifikuje się do wymiany? 

 

Myślę żę te wibrację pochodzą od jednych z tych dwóch rzeczy.

 

Dodam że skrzynia jest sucha w miejscu uszczelniacza wału.

 

Po moich analizach i wyciągniętych wnioskach, drgania ustępują po wciśnięciu gazu gdyż, cały układ napędowy napina się. Puszczając gaz powstaje wibracja.

 

Podpowiedzcie drodzy kolegowie :) czy mieliście podobne przeboje i proszę ewentualnie o odrobinę wiedzy :)

Pozdrawiam i z góry dziękuję. Krzyś 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyżak nie może mieć luzu pomiędzy wałem a jego zakończeniem. Twoje przemyślenia są jak najbardziej logiczne. Przyspieszając luzu praktycznie nie ma. Wymień krzyżak i zobacz czy wibracje ustaną, jeśli nie to trzeba zdemontować wał i sprawdzić czy nie ma zbyt dużego luzu w mechanizmie tylnego mostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, mało czasu mam żeby zaglądać na nasze  forum. W poniedziałek jade zamówić krzyżaki jakiejś firmy k&N, chciałem ruville ale nie mieli.

Powiedzcie mi koledzy czy przy pierścieniach segera trzeba prasy żeby to wymienić? Wolałbym to zrobić sam gdyż nie ufam miejscowym mechanikom, a jedyną prasę jaką posiadam to tą z tamtego miesiąca.... :D.

Wymieniam wszystkie nie tylko te co mają luz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość sailor69

Witam, interesuje mnie bardzo czy wibracje ustały po wymianie krzyżaka...

U mnie jest identycznie tyle że w przedziale od 90 do 110, byłem dwa razy w serwisie ale nic nie znaleźli.

Jest to denerwujące szczególnie w czasie jazdy z włączonym cruise control, kiedy silnik hamuje zawsze słychać dziwne wibracje w centralnej części auta... Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Serwis ASO sucks!!!!!! Luz na krzyżakach jest ciężko wyczczaic. Zdecydowanie stwierdzam ze ustalo w 100% po wymianie krzyzakow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany wystarczy imadło nie trzeba prasy a w reduktoże nie ma łożyska igiełkowego więc nic się nie wysypie jedynie wyleje się olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...