benny1405 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Nissan Almera II N16 1.8 i 114KM problem z nie włączającymi się wentylatorami gdy temperatura poza połową Witam, Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Tak jak w temacie w moim autku po osiągnięciu temperatury powyżej połowy wskaźnika nie włączają się wentylatory. Samochód nagrzewa się normalnie. Nie wiem co robić. Proszę o jakieś porady i rozwiązania, gdyż nie chcę przegrzać silnika. Z góry dziękuję za wszystkie porady i uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Teraz jest taka temperatura na zewnątrz że może sie nie załączyć wentylator. Pierwsze zrób tak. -Zakryj Chłodnicę i obserwuj dokładnie temperaturę i nadsłuchuj czy się załączył wentylator. -Podłącz na krotko tz bezpośrednio od akumulatora zasilanie do wentylatora i zobacz czy działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny1405 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Wentylator na krótko działa. To wszystko dzieje sie także gdy jest cieplej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 To może czujnik? Chyba że masz termostat o wyższym zakresie pracy. Ja tez mam Almerę 1,8 N16 i powiem ci że rzadko mi się załańcza wentylator, a temperatur nigdy nie przekroczyła znacząco poziomu optymalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny1405 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Mi od dłuższego czasu się tak robi. Nawet jak dojdzie do max to się nie włącza. Jesli mógłbyś wstawić zdjęcie położenia czujników to byłbym wdzięczny bo nie wiem gdzie są a są podobno 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 a czy on w ogóle ma sie właczyć juz lekko powyżej połowy? jak jeżdżę tym autem 4 czy 5 lat, to tylko raz pamiętam jak załączył mi sie wentylator (długo długo pod ostrą górkę w wielkie upały), ale wówczas wskazówka przekraczałą 3/4 wskaźnika. także o ile auto ci sie nie zagotowało i nie wyrzuciło płynu, to mysle, ze jesteś za bardzo przeczulony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 stan płynu sprawdzałeś kiedyś? kiedy był wymieniany? tu ewidentnie widać, że termostat jest G warty i do wymiany. Kosztuje grosze, a wymiana to 20 min. wskazówka nie powinna przekroczyć więcej niż nie cała połowa, jeśli przekracza to coś jest nie halo. wiatrak działa i o ile płyn jest a układ nie jest zapowietrzony to termostat na 99,9% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny1405 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Płyn jest ok i stan także. Wentylator wcale się nie włącza nawet kiedy zagotował się do końca. Temperaturę osiąga normalne. Poza tym płyn wyrzuciło Ponawiam prośbę o fotki umieszczenia czujników temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 powinien byc obok termostatu, sprawdź kostkę do wentylatora jeszcze swoja droga zagotowac teraz auto to wyczyn, u mnie nawet na duzy obieg nie puszcza, bo sam wiatr w chłodnice studzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny1405 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 U mnie też wiatr chłodzi tyle co na postoju lub w mieście ostro się grzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 U mnie też wiatr chłodzi tyle co na postoju lub w mieście ostro się grzeje sprawdź jeszcze organoleptyczne czy dolny waz od chłodnicy jest tez gorący czy termostat puszcza na duży obieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny1405 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Zobaczę dziś jak będę po trasie i się Odzewe A jeśli termostat jest ok to czemu nic nie chłodzi samochodu aż do zagrzania:-( chyba powinien włączyć się ten wentylator kiedyś jeśli temperatura dochodzi do Maxa A jak u ciebie z klimatyzacją Słyszałem że przy załączonej muszą działać wentylatory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 wiatrak się włączy jak termostat sie otworzy, bo czujnik jest za termostatem, tzn w miejscu gdzie idzie goracy plyn puszczony przez termostat i jesli samo puszczenie duzego obiegu nie daje rady utrzymac prawidlowej temperatury i przekroczy ona iles tam, to czujnik wiatraka dostaje sygnał i włącza wentylator, ten czujnik to cos na zasadzie termometru metalowego, jak dostanie temp to daje sygnał na wiatrak, ale jak jest j**niety, to nie puszcza sygnału na wiatrak. klima tu nie ma nic do tego, to osobny układ, ze swoim zasilaniem i osobnym wiatrakiem, pewnie masz dwa wiatraki, ten od strony aku to klima, która chyba przy ujemnej temp i tak sie nie włączy a ten od strony pasażera to wiatrak chłodzenia. Jesli dotkniesz węzy i oba (dolny i gorny) beda rowno gorace a wiatrak sie nie włączy to czujnik temp, w trakcie jazdy jeszcze obroty napędzają pompę wody, która pcha płyn i on troche wtedy tez stygnie, w korku, na wolnych obrotach, ta sila z pompy wody jest za mala. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny1405 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 no własnie mam dwa:) ten od strony aku wymieniłem na nowy i przy klimie też nie chodzi. Ale to odrębny temat Sprawdzę wszystko i się odezwę dolny wąż gorący. Jesli możesz to przesli mi zdj z zaznaczonym położeniem tych czujników. Są chyba 2 jeden jednopinowy a drugi dwupinowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 generalnie to przy tych temp powinien utrzymać temp nawet bez wiatraka. Jutro w dzien popatrze i podrzuce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny1405 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Dzięki, czekam na foto Powinien ale dzis w mieście nie utrzymał bo na 3/4 skali wskazówka wyszła termostat ok, czujniki obydwa były odłączane. Po tym odłączeniu check troche dłużej się pali a potem gaśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 szukałem pod maska ale nie mogę zlokalizować tych czujników (mam Nyse 4 miechy) :/ w manuału szukałem ale on tak biedny, że też nie ma rozumiem, że znalazłeś? poka które to. wiatrak zaczął działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny1405 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Jeszcze w Miacho się nie zapuszczałem. Jak ruszę to się odezwę teraz jest gorszy problem. nie odpala. kręci i kreci i nic. jak wlałem świeżej benzyny to zapalił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Jeszcze w Miacho się nie zapuszczałem. Jak ruszę to się odezwę teraz jest gorszy problem. nie odpala. kręci i kreci i nic. jak wlałem świeżej benzyny to zapalił na sucho nie odpali przy tych temp musi być więcej paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny1405 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 dzięki za info:) zalleję i zobaczymy:) Mam dość. Nie wiem co mu jest. Odpala już normalnie (problemem był niedopięty czujnik temperatury+słaba jakość benzyny) ale jak się rozgrzeje to normalnie górny i dolny wąż są gorące a z nagrzewnicy zrobiła się klima i do tego jak się przejedzie ze 100m to zaraz sie gotuje. Pomocy, bo nie wrócę jutro do domu:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 dzięki za info:) zalleję i zobaczymy:) Mam dość. Nie wiem co mu jest. Odpala już normalnie (problemem był niedopięty czujnik temperatury+słaba jakość benzyny) ale jak się rozgrzeje to normalnie górny i dolny wąż są gorące a z nagrzewnicy zrobiła się klima i do tego jak się przejedzie ze 100m to zaraz sie gotuje. Pomocy, bo nie wrócę jutro do domu:( czekaj czekaj, skoro dolny i górny i dolny wąż jest gorący to termostat działa, czujnik dopiąłeś więc powinien teraz działać, ale skoro z kratek leci zimne powietrze, to układ może być jeszcze zapowietrzony, jutro odkręć korek chłodnicy i zobacz czy nie syknie powietrze, i zobacz czy nie trzeba dolać płynu bezpośrednio do chłodnicy. w zbiorniku wyrównawczym poziom ok? bo jak jest zapowietrzony to czujnik może nie wyłapać płynu tylko bąbel powietrza, a dwa jak układ jest zapowietrzony i wskazówka się podnosi to wcale nie musi oznaczać, że auto się gotuje tylko głupieje, bo w układzie. jest powietrze. albo chłodnica jest już tak zakamieniała, że nie wymienia ciepła. sprawdzaj jutro czy nie jest zapowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert45 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 dzięki za info:) zalleję i zobaczymy:) Mam dość. Nie wiem co mu jest. Odpala już normalnie (problemem był niedopięty czujnik temperatury+słaba jakość benzyny) ale jak się rozgrzeje to normalnie górny i dolny wąż są gorące a z nagrzewnicy zrobiła się klima i do tego jak się przejedzie ze 100m to zaraz sie gotuje. Pomocy, bo nie wrócę jutro do domu:( Przy obecnych temperaturach zagotowanie płynu w układzie chłodzenia jest niemożliwe. Jeśli płyn się gotuje, to prawdopodobnie układ jest zapowietrzony, albo powstał korek, (mam nadzieję, że płyn chłodzący ma odpowiednią temperaturę zamarzania i nie przymarzł). Zawór nagrzewnicy oczywiście otwarty na maxa, przypadkiem nie jest zablokowany?. Trzeba spróbować odpowietrzyć układ, skutecznym sposobem jest pompowanie, tzn wielokrotne uciskanie węży układu chłodzenia na wyłączonym silniku. Wcześniej odkręć korek w zbiorniku wyrównawczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny1405 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Okazało się, że płyn gdzieś przymarzł. Po wymianie jest ok. A co do grzania to wystarczyło wymienić czujnik temperatury idący na komputer i sprawdzenie bezpiecznika 30A. Był w złym slocie. Dzięki za informacje i porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.