Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przegrzany silnik ? Diesel 2.2 dCi


Andrewko

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie mam primerkę z 2004r. Silnik 2.2 dCi. Właśnie wróciłem z trasy Elbląg - Dusseldorf. W Pl miał wymieniany rozrząd bo chałasował. Około 100 km przed celem. Sygnalł na wyświetlaczu że silnik ma za wysoką temp Wskazówka dosżła do czerwonego pola ale nie przekrczyła go. Zjechałem po 1km na bok. Otwieram maskę, płyn w zbiorniczku wyrównawczym zimny i jak by go było za dużo ?, wentylatory chodzą, brak masła pod korkiem oleju. Zgasiłem, odpalam po 5 min, temp spadła troszkę, ruszyłem po 3 min tem spadła nagle do poziomu ok, i tak dojechałem do Dusseldorfu. W korkach tem nie skacze, płyn chyba w normie.

 

Poradzcie coś. Proszę i pozdrawiam Adr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiesił się termostat.

Wymień go.


Jakby miał źle odpowietrzony, to zaraz po odbiorze z naprawy by mu wywaliło płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak znalazłem taki. Będzi się nadawał ?

 

http://www.ebay.de/itm/T8379S-Thermostat-NISSAN-PRIMERA-P12-WP12-2-2-dCi-Di-/380297152529?pt=DE_Autoteile&hash=item588b7a0811

 

Druga sprawa, zauważyłem że przy dużej prekości albo jak jest zimno, silnik ma bardzą niską temp, nawet jak pojeżdżę godzinę, czy to normalne czy objaw zużytego termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik jest niedogrzany, to termostat się nie zamyka, cały czas jest otwarty.

Ale jak jest uszkodzony, to może się wieszać raz tak, a raz inaczej. I możesz raz zagotować silnik, a drugiego dnia może być niedogrzany. Uszkodzony termostat do wymiany i powinno być znów OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie jest tak kolorowo. Płyn troszke uciekł. Odpala rano normalnie ale. Jak odkręce wyruwnawczy co 2 sek bombelek się pojawia. Na razie jestem na etapie szukania miechanika w DE, ale dla pewności i tak wymienię termostat. Czy ten z pierwszego linku sie nadaje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombelek się może czasem pojawiać. Nie rób od razu afery. Płyn krąży w układzie, czasem zassie jakąś odrobinę powietrza.

Jeśli po przejechaniu większej ilości kilometrów nie będzie wywalało płynu, nie będzie płynu ubywało w tajemniczych okolicznościach to nie ma co dramatyzować.

 

Co do termostatu, to się przejdź do sklepu z numerem VIN, albo tam do tych z linku napisz i się upewnij. Oni powinni wiedzieć najlepiej jako sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pejeździłem rok po wumianie termostatu i było ok. Dzisiaj znów problem się pojawił. Zjechałem z trasy, włączył się wentylator a po chwili zaczęła falować temeratura. Otwieram maskę, koło zbiornika wyruwnawczego mokro, zgasiłem auto i przez kilka mitnut jeszcze bomblowało ze zbiorniczka i to pożądnie. Co się dzieje :( ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...