ardento Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Witam kolegów, moja Almera 1.8benz scina mi krawędzie wewnętrzne opon na tylnej osi. Opony letnie musiałem wyrzucić po zmianie na zimowe, natomiast chcę coś z tym zrobic. Szkoda by było wyrzucać za kilka miesięcy i te zimowe. Ścina mi bieżnik na krawędzi wewnętrznej obydwu opon z tyłu. Mechanik chce zrobić geometrię i juz straszy, że te auto czeka rozebranie całej osi i generalnie masa roboty. Czytam na forum, że tylna oś jest nieustawialna. Zatem czy jest w ogólne możliwe poprawić geometrię w tym samochodzie na tylnej osi? Czy może mechanik chce mnie naciągnąć na kasę.. jeśli nic juz nie można z tym zrobić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Proponuje zacząć od sprawdzenia punktów kontrolnych budy i montażowych zawiasu bo jest spora szansa na to, że miała solidnego strzała. Jak wsio OK to zacząłbym od wymiany kompletu tulei belki tylnej. Może coś jest pokrzywione? Jedyne co z tyłu można zrobić to w zasadzie nic nie wnoszącą "regulację" na otworach montażowych - to tyle. Oczywiście wszystko sprawdzasz na ramie z laserowym ustawianiem a nie na płytach w podłodze, to już nie te czasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 a amortyzatory i sprężyny oczywiście są seryjne czy samochód jest obniżony? jeśli wyjdzie że belka krzywa to taniej kupisz drugą i przekładka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ardento Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Jeżdzę tą Almerką od 5 lat już i kupiłem ją w idealnym stanie (rocznik 2003). Przez 5 lat nie było żadnego uderzenia. Wcześniej co było to nie dam głowy bo kupowanie od dziadka Hansa mogło być naciągane, ale nie skarżyłem się na ten samochód przez pierwsze 4 lata użytkowania. Ostatnio wymieniłem amortyzatory wszystkie, sprężyny są oryginalne i co chwilę coś do naprawy. Nie jest obniżany ani nic nie było cudowane z zawieszeniem. Po prostu jeździł długo bez problemów i nagle zauważyłem to niszczenie się opon tylnych. Dodam, że często mam kiepską drogę dojazdową. Wiele razy przywaliłem o jakąś polską dziurę czy krawężnik itp itd. Z tego co piszecie to rzeczywiście mechanik może mieć zamiar rozbierać to zawieszenie. Tuleje na tył do N16 stoją ok 50zł, więc jeśli nie będzie zmieniał całej belki to koszt nie bedzie duży. Macie może namiary na całą belkę do odbioru jutro okolice Raszyna ew. zachód Warszawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Z tego co piszecie to rzeczywiście mechanik może mieć zamiar rozbierać to zawieszenie. Tuleje na tył do N16 stoją ok 50zł, więc jeśli nie będzie zmieniał całej belki to koszt nie bedzie duży. Macie może namiary na całą belkę do odbioru jutro okolice Raszyna ew. zachód Warszawy? Za 50 zł? Długo to się tym nie nacieszysz. Mnie cieszyły takie tuleje niecałe 2 miesiące, a na twardym zawiasie max 3 tygodnie mimo że auto w 90% używane w trasie, a w dziury nie wpadam z uwagi niski profil i omijanie ich. Albo się rozlatywały nagle, albo łapały luz i skakał tył. Trzeci komplet badziewia wytrzymał też 2 miechy ale auto praktycznie stało. Problem z oponami miałem ten sam mimo że na laserówce geometria miała wartości zakresu fabryki. Budę sprawdziłem i też była ok. Problem ustawał po wymianie tulei i wracał gdy miały paść. Ostatecznie już pod twardy zawias kupiłem tuleje + sworznie, TRW + Mogg? (albo 555, skleroza męczy ). Problem ścierania opon ustał, nawet przy obniżonym zawiasie i 215 z tyłu. Zrobiłem 15k w 10 miesięcy na nich, wszystko jest sztywne jak trzeba i żadnych problemów. Edytowane 4 Lutego 2014 przez bartek9108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) co chwilę coś do naprawy. To akurat norma w tym modelu. Belki w ciemno nie wymieniaj do czasu, aż nie sprawdzisz geometrii czy jest zgięta. Może opony były stare i zaczęły "ząbkować"? Podobno może się tak dziać ze starymi gumami, aczkolwiek osobiście nigdy tego nie zaobserwowałem. Może długo nie przekładałeś opon przód/tył? Edytowane 4 Lutego 2014 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Jeżdzę tą Almerką od 5 lat już i kupiłem ją w idealnym stanie (rocznik 2003). Przez 5 lat nie było żadnego uderzenia. Wcześniej co było to nie dam głowy bo kupowanie od dziadka Hansa mogło być naciągane, ale nie skarżyłem się na ten samochód przez pierwsze 4 lata użytkowania. Ostatnio wymieniłem amortyzatory wszystkie, sprężyny są oryginalne i co chwilę coś do naprawy. Nie jest obniżany ani nic nie było cudowane z zawieszeniem. Po prostu jeździł długo bez problemów i nagle zauważyłem to niszczenie się opon tylnych. Dodam, że często mam kiepską drogę dojazdową. Wiele razy przywaliłem o jakąś polską dziurę czy krawężnik itp itd. Z tego co piszecie to rzeczywiście mechanik może mieć zamiar rozbierać to zawieszenie. Tuleje na tył do N16 stoją ok 50zł, więc jeśli nie będzie zmieniał całej belki to koszt nie bedzie duży. Macie może namiary na całą belkę do odbioru jutro okolice Raszyna ew. zachód Warszawy? a ustawiałeś zbieżność po wymianie i sprężyn i amortyzatorów? bo to jest warunek konieczny. Nie robi sie tego od razu, tylko po 2-3 tygodniach, zależy ile kto jeździ, bo springi i amory sie muszą ułożyć i wtedy na nowe trzeba ustawiac całą zbieżność, albo choć sprawdzić czy jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Nie mylcie zbieżności z geometrią. Przy wymianie spręzyn i amortyzatorów na dobrą sprawę nawet nie trzeba odpinać końcówek drążków od zwrotnicy, więc zbieżność się nie zmienia. I nic nie musi się układać. Amortyzator jest przykręcony do zwrotnicy więc jego położenie nie zmienia się. Po wymianie amortyzatorów można sprawdzić geometrię bo na otworach jest pewien luz co po wymianie może zmienić kąty. To wszystko. Edytowane 4 Lutego 2014 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Nie mylcie zbieżności z geometrią. Przy wymianie spręzyn i amortyzatorów na dobrą sprawę nawet nie trzeba odpinać końcówek drążków od zwrotnicy, więc zbieżność się nie zmienia. I nic nie musi się układać. Amortyzator jest przykręcony do zwrotnicy więc jego położenie nie zmienia się. Po wymianie amortyzatorów można sprawdzić geometrię bo na otworach jest pewien luz co po wymianie może zmienić kąty. To wszystko. ja nic nie mylę, w n16 nie ma geometri wiem o tym, ale sprezyna sie układa, zadna sprezyna w dniu wymiany nie siadzie do zakładanej wysokości. sprawdzić nie zaszkodzi Edytowane 4 Lutego 2014 przez mlodyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Geometria jest nastawialna w każdym samochodzie, nawet takim jak N16 w który nie ma regulacji kątów pochylenia. Co ma wysokość sprężyny do zbieżności. W sumie po wyjęciu McP nie zaszkodzi sprawdzić stanu akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Geometria jest nastawialna w każdym samochodzie, nawet takim jak N16 w który nie ma regulacji kątów pochylenia. Co ma wysokość sprężyny do zbieżności. W sumie po wyjęciu McP nie zaszkodzi sprawdzić stanu akumulatora. no tak ustaw geometrie w N16, ciekawe czym to zrobisz. Ciekawe jak ustawisz geometrie belka z tyłu w N16. zbieżność ustawisz w każdym samochodzie, geometrie już nie.. ustawianie zbieżności na dojebanych tulejach tez można zrobić, tylko po co i co to da. ta docinka z Twojej strony jest do niczego nie potrzebna. Jedyne co z tyłu można zrobić to w zasadzie nic nie wnoszącą "regulację" na otworach montażowych - to tyle. "regulacja" na otworach to nie geometria. Sam to ładnie wczesnej napisałes aredento, jaki masz rozmir kół na lato. Sprawdz tuleje belki, czy w ogóle jeszcze mają gumę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 https://imageshack.com/i/mu20120922230216aj Tu masz nastawy osi przedniej i tylnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.