DINO Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 piszcie tu,jakich wiadomości potrzebujecie aby założyć i wystroić samodzielnie LPG w aucie, ma być sesja obrazkowa z opisem czy jakaś inna forma, co mogę to pomogę, a może tez inni się dołączą odrazu mówię, że nie wiem wszystkiego i też jestem ciekaw wiedzy NO TO ZACZYNAMY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Moja propozycja na początek to może korekty po RPM i temp. wytłumaczysz jak to się robi i co potrzebne .Mnie intersuje akurat LPG-TECh ale dla staga chyba też będzie podobnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Korekta po temperaturze - warunek to wystrojona instalacja, gdzie przełączanie nie niesie za sobą zmiany czasu wtrysków PB, z rana na zimnym aucie podłączamy lapka i odpalamy auto, przechodzimy do zakładki z korektą, na poziomej lini nanosimy sobie kropki, (ilość wg uznania, ale nie ma co przesadzać), pionowa wskazuje aktualną temperaturę, dobrze jest aby kropka, którą aktualnie regulujemy, leżała na przecięciu tych dwóch linii, obserwujemy co się dzieje z czasem PB podczas przełączania na LPG, jak jest wydłużony, to znaczy, ze mieszanka jest za uboga i ECU wydłuża czas, należy wtedy podnieść "kropę" do góry, podnosimy do czasu aż czasy PB na LPG będą takie same jak PB na PB. Korekta po obrotach - tu poza lapkiem przydał by się scaner do odczytania korekt ECU i sonda AFR do wystrojenia OL, ale jak dysponujemy tylko lapkiem, to co możemy to robimy na mapie, jak już się kończą możliwości przechodzimy do zakładki z korektami, tu jest więcej zabawy, bo zauważymy latający cały czas znacznik, w którym momencie aktualnie jest "mieszanka" jak już uchwycimy ten punkt (okolice), to zaznaczamy i jak podczas przełączania PB/LPG czasy PB się wydłuzają, to znaczy, że mieszanka za uboga i musimy podlać, czyli na +, jak się skracają to znaczy że mieszanka za bogata i dajemy korektę na -, w przypadku OL patrzymy na wskazanie sondy lambda, (dobrze by było w takim przypadku aby była podpięta do stera LPG) jak auto jedzie w OL a sonda leży to znaczy, że trzeba korektę ruszyć na + do czasu aż zacznie być na bogato, a jak jest na bogato, to lecimy korektą na -, aż zacznie leżeć i wtedy dygamy lekko do góry aby była na bogato. zawsze lepiej mieć przelane auto niż niedolane, ale też jak jest za bardzo przelane to nie chce jechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 no ale ol długo nie trwa mając z korygowane wolne obroty i tendęcję do tego ze zimny gaz jest bogatszy od gorącego automatycznei nam się przelewa na wolnych itp na zimno wiec trzeba by zubożyć Dino zauważyłem że dla mojego techa zrobienie takiej korekty na pałe po tem reduktora do 30 st po przełączeniu zubożyłem 10% i co dziwne to nie chciał się przełączyć bardzo długo jak zgasiłem i odpaliłem to zagadał na gazie wydaje mi się że winna jest min telp przełączania gazu i min tem gazu a nie reduktora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 ??? opisałem co i jak się robi, a indywidualne przypadki zależą od ustawień w programie, teraz na Optimie (honda CR-V) dałem przełaczanie przy 12st na gaz i wszytko działa OK :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzial_ Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 a napisze tutaj, zmierzam wymienić wtryskiwacze na barracudy i teraz mam pytanie na ile rozwiercić dysze na początek (żebym nie musiał 10 razy ich wyjmować), reduktor Zavoli S, pacjęt SR20DEH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 jaki ster?? na poczatek daj bez dysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzial_ Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 STAG 4+, w sumie całkiem nowa instalka ale gazownik, założył mi Hanny czarne (a niechce już mi się z nim walczyć), i teraz mam ciśnienie 1,8 bara a o mnożniku nie będe nic mówił. To jeszcze drugie pytanko do którego kabla (kolor) od sądy lambda podłączyć fioletowy od STAGA, i jak to robicie (w sensie lutujecie czy jak to wygląda?). Pytania może banalne ale dopiero co zaczołem się wgryzać w temat LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 heh, czarne no to miał chłop fantazję podpinasz sie pod czarny kabel od lambady, ale od strony silnika przed wytczką, bo za tryczką od strony lambady są stalowe i byłby kłopot, tylko lutowanie jak coś to mam barakudy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzial_ Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 szkoda,że sie nie odezwałem wcześniej, bo już kupiłem. W weekend będe działał z wymianą, chce je dać wg. twojego pomysłu na jak najkrótszych wężykach. Ale na pewno będe potrzebował pomocy przy poprawnym wyregulowaniu Czy moge w tym temacie wklejać, zapytania odnośnie regulacji, ew. pliki OSC itp. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 załóż swój oddzielny temat, będzie łatwiej i przejrzyściej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Chodzi mi po głowie pomysł założenia wariatora kąta wyprzedzenia zapłonu od AC, z opisu wynika, że nie powinno to być nis strasznego, efekty podobno bardzo ciekawe. Tylko jakoś niewiele osób to zakłada, a do zyskania jest nawet kilkanaście niutów w zakresie 1-4tys. (plus ew. spadek spalania). Ty Dino montowałeś już coś takiego może? Masz jakieś doświadczenia z tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 nie montowałem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 sporo stroisz auto pod gaz to bym pojechał na maksa i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 to zależy od klienta nie odemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gondoljerzy Opublikowano 22 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2022 W dniu 5.02.2014 o 23:30, DINO napisał: piszcie tu,jakich wiadomości potrzebujecie aby założyć i wystroić samodzielnie LPG w aucie, ma być sesja obrazkowa z opisem czy jakaś inna forma, co mogę to pomogę, a może tez inni się dołączą odrazu mówię, że nie wiem wszystkiego i też jestem ciekaw wiedzy NO TO ZACZYNAMY Może dostanę w prezencie złoty szpadel, za odkopanie wiekowego tematu, ale co tam. Tak się składa, że mam starego, gaźnikowego złomka z instalacją LPG. Po głowie chodzi swap silnika na jakiś nowszy 16V z wtryskiem. Wtedy wskazane było by zmienić przód instalacji LPG na coś współczesnego. No i fajnie było by zrobić to samemu. Sprawa nie jest na dziś, czy na jutro, więc na razie można pominąć aspekty techniczne. Jak to wygląda od strony prawnej? Mam w dowodzie wpis o LPG. Czy gdziekolwiek jest zarejestrowane, czy odnotowane, jakiej generacji mam instalację i na jakich podzespołach złożoną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2022 masz wpis to wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukasJuve Opublikowano 27 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2022 W dniu 22.09.2022 o 18:10, gondoljerzy napisał: Czy gdziekolwiek jest zarejestrowane, czy odnotowane, jakiej generacji mam instalację i na jakich podzespołach złożoną? ✔ Czy gdziekolwiek jest zarejestrowane, czy odnotowane, jakiej generacji mam instalację i na jakich podzespołach złożoną? Ewentualnie dane użytych części mogą się nie zgadzać w wyciągu z homologacji sposobu montażu instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2022 8 minut temu, LukasJuve napisał: Ewentualnie dane użytych części mogą się nie zgadzać w wyciągu z homologacji sposobu montażu instalacji. na nic to nie wpływa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.