Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

DIY LPG w aucie


DINO
 Share

Recommended Posts

piszcie tu,jakich wiadomości potrzebujecie aby założyć i wystroić  samodzielnie LPG w aucie, ma być sesja obrazkowa z opisem czy jakaś inna forma, co mogę to pomogę, :D a może tez inni się dołączą :D

odrazu mówię, że nie wiem wszystkiego :D i też jestem ciekaw wiedzy :D 

 

 

NO TO ZACZYNAMY 

Link to comment
Share on other sites

Moja propozycja na początek to może korekty po RPM i temp.  wytłumaczysz jak to się robi i co potrzebne .
Mnie intersuje akurat LPG-TECh ale dla staga chyba też będzie podobnie .
 

Link to comment
Share on other sites

Korekta po temperaturze - warunek to wystrojona instalacja, gdzie przełączanie nie niesie za sobą zmiany czasu wtrysków PB, z rana na zimnym aucie podłączamy lapka i odpalamy auto, przechodzimy do zakładki z korektą, na poziomej lini nanosimy sobie kropki,  (ilość wg uznania, ale nie ma co przesadzać), pionowa wskazuje aktualną temperaturę,  dobrze jest aby kropka, którą aktualnie regulujemy, leżała na przecięciu tych dwóch linii, obserwujemy co się dzieje z czasem PB podczas przełączania na LPG, jak jest wydłużony, to znaczy, ze mieszanka jest za uboga i ECU wydłuża czas, należy wtedy podnieść "kropę" do góry, podnosimy do czasu aż czasy PB na LPG będą takie same jak PB na PB.

 

Korekta po obrotach - tu poza lapkiem przydał by się scaner do odczytania korekt ECU i sonda AFR do wystrojenia OL, ale jak dysponujemy tylko lapkiem, to co możemy to robimy na mapie, jak już się kończą możliwości przechodzimy do zakładki z korektami, tu jest więcej zabawy, bo zauważymy latający cały czas znacznik, w którym momencie aktualnie jest "mieszanka" jak już uchwycimy ten punkt (okolice), to zaznaczamy i jak podczas przełączania PB/LPG czasy PB się wydłuzają, to znaczy, że mieszanka za uboga i musimy podlać, czyli na +, jak się skracają to znaczy że mieszanka za bogata i dajemy korektę na -, w przypadku OL patrzymy na wskazanie sondy lambda, (dobrze by było w takim przypadku aby była podpięta do stera LPG) jak auto jedzie w OL a sonda leży to znaczy, że trzeba korektę ruszyć na + do czasu aż zacznie być na bogato, a jak jest na bogato, to lecimy korektą na -, aż zacznie leżeć i wtedy dygamy lekko do góry aby była na bogato. 

zawsze lepiej mieć przelane auto niż niedolane, ale też jak jest za bardzo przelane to nie chce jechać 

Link to comment
Share on other sites

no ale ol długo nie trwa mając z korygowane wolne obroty i tendęcję do tego ze zimny gaz jest bogatszy od gorącego automatycznei nam się przelewa na wolnych itp na zimno

 

wiec trzeba by zubożyć

 

Dino zauważyłem że dla mojego techa zrobienie takiej korekty na pałe po tem reduktora do 30 st po przełączeniu zubożyłem 10% i co dziwne to nie chciał się przełączyć bardzo długo jak zgasiłem i odpaliłem to zagadał na gazie :dribble:


wydaje mi się że winna jest min telp przełączania gazu i min tem gazu a nie reduktora

Link to comment
Share on other sites

??? opisałem co i jak się robi, a indywidualne przypadki zależą od ustawień w programie, teraz na Optimie (honda CR-V) dałem przełaczanie przy 12st na gaz i wszytko działa OK :D :D 

Link to comment
Share on other sites

a napisze tutaj, zmierzam wymienić wtryskiwacze na barracudy i teraz mam pytanie na ile rozwiercić dysze na początek (żebym nie musiał 10 razy ich wyjmować), reduktor Zavoli S, pacjęt SR20DEH

Link to comment
Share on other sites

STAG 4+, w sumie całkiem nowa instalka ale gazownik, założył mi Hanny czarne  (a niechce już mi się z nim walczyć), i teraz mam ciśnienie 1,8 bara a o mnożniku nie będe nic mówił.

To jeszcze drugie pytanko do którego kabla (kolor) od sądy lambda podłączyć fioletowy od STAGA, i jak to robicie (w sensie lutujecie czy jak to wygląda?).

 

Pytania może banalne ale dopiero co zaczołem się wgryzać w temat LPG :rolleyes2:

Link to comment
Share on other sites

heh, czarne no to miał chłop fantazję :D

podpinasz sie pod czarny kabel od lambady, ale od strony silnika przed wytczką, bo za tryczką od strony lambady są stalowe i byłby kłopot, tylko lutowanie 


jak coś to mam barakudy :D 

Link to comment
Share on other sites

szkoda,że sie nie odezwałem wcześniej, bo już kupiłem.

 W weekend będe działał z wymianą, chce je dać wg. twojego pomysłu na jak najkrótszych wężykach. Ale na pewno będe potrzebował pomocy przy poprawnym wyregulowaniu  :devil:

Czy moge w tym temacie wklejać, zapytania odnośnie regulacji, ew. pliki OSC itp. ?

Link to comment
Share on other sites

załóż swój oddzielny temat, będzie łatwiej i przejrzyściej 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Chodzi mi po głowie pomysł założenia wariatora kąta wyprzedzenia zapłonu od AC, z opisu wynika, że nie powinno to być nis strasznego, efekty podobno bardzo ciekawe. Tylko jakoś niewiele osób to zakłada, a do zyskania jest nawet kilkanaście niutów w zakresie 1-4tys. (plus ew. spadek spalania).

Ty Dino montowałeś już coś takiego może? Masz jakieś doświadczenia z tym?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
W dniu 5.02.2014 o 23:30, DINO napisał:

piszcie tu,jakich wiadomości potrzebujecie aby założyć i wystroić  samodzielnie LPG w aucie, ma być sesja obrazkowa z opisem czy jakaś inna forma, co mogę to pomogę, :D a może tez inni się dołączą :D

odrazu mówię, że nie wiem wszystkiego :D i też jestem ciekaw wiedzy :D

NO TO ZACZYNAMY 

Może dostanę w prezencie złoty szpadel, za odkopanie wiekowego tematu, ale co tam. Tak się składa, że mam starego, gaźnikowego złomka z instalacją LPG. Po głowie chodzi swap silnika na jakiś nowszy 16V z wtryskiem. Wtedy wskazane było by zmienić przód instalacji LPG na coś współczesnego. No i fajnie było by zrobić to samemu. Sprawa nie jest na dziś, czy na jutro, więc na razie można pominąć aspekty techniczne. Jak to wygląda od strony prawnej? Mam w dowodzie wpis o LPG.  Czy gdziekolwiek jest zarejestrowane, czy odnotowane, jakiej generacji mam instalację i na jakich podzespołach złożoną?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.09.2022 o 18:10, gondoljerzy napisał:

Czy gdziekolwiek jest zarejestrowane, czy odnotowane, jakiej generacji mam instalację i na jakich podzespołach złożoną?

 

Czy gdziekolwiek jest zarejestrowane, czy odnotowane, jakiej generacji mam instalację i na jakich podzespołach złożoną?

Ewentualnie dane użytych części mogą się nie zgadzać w wyciągu z homologacji sposobu montażu instalacji.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, LukasJuve napisał:

Ewentualnie dane użytych części mogą się nie zgadzać w wyciągu z homologacji sposobu montażu instalacji.

na nic to nie wpływa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...