Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] kontrolka ciśnienia oleju


Gość krzysno
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy nastepnej wymianie oleju wymień filtr na firmowy: MANN FILTER, BOSCH lub CHAMPION. Może byc też Filtron OPB581, ale nie JC!!!.

To, że się pali kontrolka oleju przez 3 s nie jest OK.

W filtrach dobrej jakości są zawory przeciwzwrotny i przeciwwypływowy.

W filtrach z JC ich nie ma!!! - stąd te anomalie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IHI dobrze gada, przyczyną długiego palenia się kontrolki ciśnienia oleju jest kiepski filtr. Ostatnio też to przerabiałem u siebie, założyłem filtr Mann-a i po problemie. Nawet na zimnym silniku kontrolka pali się nie dłużej niż sekundę.

 

Pozdrawiam

Delphi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja mam ten sam problem w P 11 2.0 Td. Wymieniałem filtry oleju najpierw był Bosch potem Filtron. Nic to niestety nie pomogło. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i też nic. Olej zalany mam Shella 15W 40. Taki zalany był przez poprzedniego własciciela więc bałem sie przejścia na półsyntetyk. Macie może jakis pomysł co może byc tego przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Gość piterP11sz-n

Chcialem potwierdzic ze zmiana filtra pomaga, mialem taki sam problem z kontrolka oleju, wystarczylo zmienic filtr i po problemie- Mann lub Knecht, zadne inne wynalazki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz cisnienie oleju, są do tego specjalne ciśnieniomierze ze wzkaznikiem , może pompa oleju cos szwankuje.

W miejsce czujnika oleju wkręca się odpowiedni czujnik i podłączasz do niego ciśnieniomierz oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja ostatnio zaryzykowałem i w moim TD zmieniłem mineral na półsyntetyk.

W zasadzie na razie wszystko jest OK ale zauważyłem że przy zimnym silniku kontrolka ciśnienia oleju dłużej się pali. Filtr założyłem Knecht więc to pewnie nie jego wina. Możliwe żeby kompresja trochę spadła? Ma to wogóle z tym coś wpólnego? Spadku mocy nie odczułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-qlka2, naturalne półsyntetyk jest ciutek rzadszym olejem - kompresja w większej mierze zależy od stanu pierścieni, gładzi cylindrów i szczelności zaworów - olej w zasadzie tylko smaruje.

A dlaczego w swoim TD miałeś minerał - to bardzo często prowadzi do zarżnięcia turbiny.

 

Acha, u mnie kontrolka gaśnie po około 1,5 sekundy - filtr MANN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właścicel tłumaczył że zalał go mineralem bo nie wiadomo co było wczesniej. Auto jest z Włoch więc wg mnie śmigał na jakimś 10w40 albo 10w60 może. Trochę miałem obawy ale poczytałem że ponoć hydrauliczne popychacze zaworów nie lubią minerala. Z turbiną nie jestem pewien ale na oleju bodajże Castrola 15w40 piszą że nadaje się do silników z turbiną. Oleju silnik mi nie brał i jak na razie obserwuję to nie bierze. Tylko czemu ta kontrolka się tak długo (no może trochę przesadzam) pali - nie mam pojęcia. Ale skoro to zauważyłem to pewnie wcześniej było inaczej. Poprzednio był 15w40 Mobila i filtr Mann a teraz jest 10w40 Valvoline Maxlife Diesel i filtr Knecht.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czemu ta kontrolka się tak długo (no może trochę przesadzam) pali - nie mam pojęcia. Ale skoro to zauważyłem to pewnie wcześniej było inaczej.
To znaczy ile czasu :?: Napiszę coś ciekawego - poprzednio jak wymieniałem olej i filtr kontrolka zaczęła mi sie palić długo, też zauważalnie... Okazało się, że fiiltr był walnięty - wymieniłem i reklamację uwzględnili; ja wtedy miałem jakiś nibyjapoński (nie pamiętam nazwy) filtr - teraz mam MANN-a po raz drugi i jest git. Czy ciepły czy po nocy kontrolka gaśnie po maks 1,5 sekundy.

 

[ Dodano: Sro 09 Kwi, 2008 00:15 ]

moim zdaniem, jeśli kontrolka mimo wszystko w miarę szybko gaśnie to sie nie przejmuj i poczekaj do kolejnej wymiany oleju i filtra - wtedy będzie można bliżej określić co jest grane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pewnie zrobię.

Nie jest to jakiś strasznie długi czas. Stoperem nie mierzyłem ale tak na oko to może być do 3 s max ale nie zawsze. Jak silnik jest chociaż trochę zagrzany to prawie jej nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odgrzeję temat (mam Primerkę kilka dni).

 

W mojej P10 2,0 także pali się kontrolka przez kilka sekund, a czasem ułamek sekundy po odpaleniu. A zauważyłem to w dzień po kilkuminutowych próbach jazdy z prędkością 130-160 km/h.

 

Dodatkowo zauważyłem dzisiaj, że przy odpalaniu w temperaturze ok. 15 stopni (po nocy) przez ok. 1s silnik chodzi na znacznie nizszych obrotach niż powinien i słyszalne są wibracje w silniku, jakby były luźne panewki. Potem obroty rosną i jest ok.

 

Dodam, że także podczas jazdy z prędkością z zakresu 130 km/h - 160 kmh występowały drgania na podłodze, kierownicy i pedałach. Dotychczas wiązałem to z oponami, lecz po wyważeniu efekt nie ustąpił. Oczywiście wyważanie nie musiało załatwić problemu, bo opony mogą być troszkę niesymetryczne. Tym niemniej wiele wskazuje, żę moja Primerka ma zużyte panewki.

 

Powiedzcie, proszę, czy w takim stanie jest sens używać dalej auto, czy też należy jak najszybciej wymienić panewki/zmienić olej na mineral (czy popychacze hydrauliczne to zniosą?) itd. ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...