Loopezik Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam ponownie. Od jakiegoś czasu dochodzą mnie dziwne stuki z przedniego zawieszenia, choć prawdopodobnie nie chodzi właśnie o zawieszenie, tylko o coś innego. Wahacze, końcówki drążków i łożyska sworznia zwrotnicy przeglądnięte na 2 stacjach i nikt nic nie znalazł, więc wygląda, że ok. Zresztą wymieniałem niedawno końcówki drążków, gumy i sworznie dolnych wahaczy, łącznikii stabilizatora i gumy stabilizatora i dale puka. A jak puka? Cykliczne puknięcia przy lekkim skręcie kierą w prawo, na łuku drogi. Pukanie charakterystyczne, jakby jakiś element był ewidentnie luźny, nie czuć tego specjalnie na kierownicy, za to czuć trochę na pedale gazu. Do tego czasem np. na parkingu jakieś dziwne zgrzyty, stuki. Im niższy bieg, większa moc przenoszona na koła, tym bardziej słychać, takie odnoszę wrażenie. Aha, nie jest to charakterystyczne pukanie przegubu, nie nie. Myślałem o przegubie od strony skrzyni, ale kolega wszedł do kanału i jak ruszałem kierą, to mówił, że puka z przekładni kierowniczej. Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Złap drążek kierowniczy i poruszaj góra-dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Nie lata, nie czuję luzów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 A nie stuka wtedy? Chodzi o drążek nie końcówkę drążka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Ja mam przekładnie stukającą i objaw jest taki, że stuka na dziurach tylko, najczęściej przy skręconych kołach, przy ruszaniu nic się nie dzieje. Przy czym ja miałem jeszcze lekki luz na kierownicy, który mechanik mi skasował. Kasę na regenerację już odłożyłem w każdym razie. W rozeznaniu się w sytuacji pomaga ściągnięcie osłony drążków kierowniczych i dopiero szarpanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 obstawiam luz na górnym mocowaniu kolumny/amortyzatora; poduszka wyrobiona? może odbój już się płaski zrobił i luzu dostaje przy skręconych kołach? Mi właśnie gdzieś tam puka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 W końcu odprowadziłem do mechanika. Naprawili. Nie powiedział mi za wiele, generalnie "poskręcali go jak należy", tak, jakby wcześniej było wszystko luźne no i była luźna jakaś śruba przy przegubie wewnętrznym, czy coś takiego. Teraz cisza jak makiem zasiał Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.