perez150 Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Witam. Własnie nabyłem Murańca Z50. Założyłem sekwencję BRC z lubryfikacją. Czy ktoś juz dłuższy czas eksploatuje Murańca w lpg-ie? Czy nic się nie dzieje z katalizatorami? Pytam, ponieważ mój qmpel ma Acure 3.2 2006r z sekwencją BRC i mu zassało pył z rozsypującuch się katalizatorów "pionowych" ( pierwszych zaraz za głowicą ). Obecnie wydłubał te katy i wkręcił emulatory sond lambda. Kontrolka silnika sie nie świeci, silnik chodzi. Niestety to co zdążył narozrabiać ten "katalityczny" pył nie da się cofnąć. Olej wpier...la jak smok, pojawiły się też mikroopiłki w oleju, który spuścił z silnika. Nikt wcześniej nie informował, że katalizatory sa z tak słabych materiałów i silnik z czasem będzie mógł je "schrupac". On nie miał lubryfikacji, ale to chyba nie ma znaczenia. Lubryfikacja smaruje - chłodzi gniazda zaworowe. Nie włączał też funkcji dowtrysku benzyny na wysokich obrotach - może to ma troche wpływ? Obecnie szuka silnika. Nie chciałbym pójść jego śladem, dlatego moje pytanie: czy wydłubujecie katalizatory i wstawiacie emulatory sond? Czy nie świeci się wtedy kontrolka silnika? Czy macie może jeszcze inne pomysły, a może w Murańcu nie trzeba takich sztuczek robić? PS. Wczesniej miałem 350z i taką samą instalację sekwencyjną BRC z lubryfikacją i włączonym dowtryskiem benzyny, przejeździłem około 22000km i nic się nie działo. Autko rewelacja - polecam :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Jeśli są katy z ceramicznym wkładem to jakieś problemy występowały wycięcie kata czy wydłubanie go może co najdalej poprawić pracę silnika kontrolka silnika odpowiadająca za pracę silnika to jedno (pierwsze sondy) i drugie za właściwymi katami (w większości aut te sie wycina ) i wstawia emulator lub tulejkę i jest po problemie Lubra to generalnie ściema sam wiesz ile tego płynu idzie potem to sobie podziel przez ilość cylindrów 6 szt potem jeszcze przez 4 zawory potem przez tysiące obrotów na min silnika i będziesz wiedział co one dają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perez150 Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Rozumiem. Mam tylko poważne obawy, żeby te pierwsze katalizatory ( jeśli są ceramiczne) nie kruszyły sie od temperatury ( wyższa temperatura spalania lpg ) i silnik ich nie zasysał do cylindrów, bo będzie po silniku :-( Te emulatory wkręciłbym w miejsce drugiej sondy na tym wyciętym katalizatorze. Ten oddalony katalizator ( usuwany w większości aut ) bym pozostawił i tamtejszych sond nie ruszał. Co do lubryfikacji prawdopodobnie masz rację, ale ja lubie spać spokojnie - dmucham na zimne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 emulator to układ elektroniczny generujacy poprawny sygnał do ecu tulejka to przedłużacz gwintowany coś co powoduje że mniejsza dawka paliwa spalonego wpada na sondę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 zaślep EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 A właśnie bo to śmiga przez egra ,,, zapomniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perez150 Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Nie dokładnie się wyraziłem. Pisałem emulator - potocznie tak nazywamy - a powinienem: tulejka oddalająca sondę. Ten znajomek od Acury opisywanej powyżej zaslepił egr, ale wywalało mu kontrolkę i musiał zrobić minimalny otwór. Wiec się zastanawiam, czy to zaślepienie jest wystarczające, żeby nic się nie stało ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 jak zaślepisz EGR, to trzeba pewnie zemulować czujnik temperatury, rezystorem i nie będzie żadnego błędu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perez150 Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Jeszcze jedna sprawa może być istotna. Mianowicie kiedy do niedawna byłem szczęśliwym posiadaczem 350z razem smigaliśmy po 3mieście bawiąc sie naszymi zabawkami, na tyle na ile dawały radę Nie ma co ukrywać, ale obydwa te auta trzeba kręcić do końca, zeby miec pełną frajdę. Może Acura ma mniej odporne katalizatory lub położone bliżej niż Nissan, może to, że ja zrobiłem swoim 22000km a on 50000km, może to, że on też jeździł w trasę, a ja swoją Zetką nie, przyczyniło się do ww problemów. Na dniach spróbuje z tym egr-em. Czym go najlepiej zaślepić? Zwykła blaszka? Głównym problemem katalizatorów jest zbyt wysoka temperatura, Słyszałem, ale nie wiem czy to prawda, że katalizatory robione do 2008r były słabej jakości i nawet użytkowane bez lpg potrafiły narobić bałaganu. Wbrew pozorom największe temperatury uzyskuje się jadąc w trasie na najwyższym biegu - najwyższe obciążenie silnika. Murano, które kupiłem głównie z myślą o Zonie i którego codziennością będzie odcinek 4km w jedną stronę i powrót, może raz na dłuższy czas wypad w trasę, być może nie będę musiał w nim nic robić, ale wolę spać spokojnie i dlatego sie tak dopytuję. Kto pyta - ten wielbłądzik :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 zwykłą blaszką wysoka temperatura w aucie z LPG bierze się ze strojenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perez150 Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Czyli generalnie polecasz zostawić katy, nie wstawiać tych tulejek, a jedynie zaślepić egr i jak będzie kontrolka wyskakiwać to " jak zaślepisz EGR, to trzeba pewnie zemulować czujnik temperatury, rezystorem i nie będzie żadnego błędu" ? Tak, jak napisałem powyżej autem w 90% będzie jeździć Żona. Będzie to jazda spokojna i majestatyczna - to autko jest do tego stworzone. To może faktycznie tylko zrobić myk z tym egr-em i nic więcej nie dłubać. Podobno też jest ostro prze....ane odkręcenie tych katów, żeby je wydłubać, Jak uważacie, że nie jest to konieczne, to wole tego nie ruszać - niech jest oryginalnie. Jeżeli jednak ma to zapobiec wymianie silnika, to je wywalę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 jesteś z 3miasta, na początek zaślepił bym EGR i skontaktował się z @ulissesem, bo ogarnia BRC, do tego ostatnio chyba nabył sondę AFR, aby sprawdził co tam masz i jak wystrojone, bo żadne zabiegi nic nie dadzą jak lipa z instalacją, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.