Dżon Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Planuje w najbliższym czasie zakup 350Z i zależy mi, żeby miał szperę. Nie wiem tylko po czym rozpoznać CZY ją ma i JAKĄ. Chodzi mi o jakieś info z VINu, tabliczki, obudowy itp (nie o to jak na szutrze czy podnosniku ;] ) Jeszcze chciałbym sie upewnić jakie dyfry występują. Czy są tylko 3 typy? tj: otwarta, LSD i ta "hamująca drugie koło"/nie wiem jak ja zwać/? Szukam Z z pierwszej serii z automatem, czyli jeżeli sie nie myle to tylko z rynku US; czy np w tych wersjach występuje czesciej któryś dyfer? Czy może da się rozpoznać po tym czy samochód ma ESP lub ten drugi system wspomagania trakcji? Dzięki za wszelkie info! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szejn Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Czy są tylko 3 typy? tj: otwarta, LSD i ta "hamująca drugie koło"/nie wiem jak ja zwać/? Szukam Z z pierwszej serii z automatem, czyli jeżeli sie nie myle to tylko z rynku US; czy np w tych wersjach występuje czesciej któryś dyfer? Czy może da się rozpoznać po tym czy samochód ma ESP lub ten drugi system wspomagania trakcji? Dzięki za wszelkie info! Otwarty dyferencjał, LSD, elektro szpera - hamuje drugie koło. Szukam Z przedlifta z silnikiem DE. Automaty też wychodziły na Europe. Na jednym i na drugim rynku zbytu były automaty, na jednym i drugim rynku były szpery. W większości wersje US to są wersje "bieda edyszyn" bez bez szpery. Poczytaj na forum o wersjach, dokształć się bo był wiele razy wałkowany temat. Co do systemów kontroli trakcji (chyba, ale nie jestem pewien) były dwa osobne guziki na każdy z systemów. Jedynym pewnym sposobem to zakręcenie kołami w powietrzu co z tego że będzie w VINie jak ktoś mógł wymienić Poza tym dokupić LSD to nie problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 podnieś tylnie koła, jak będziesz kręcił jednym kołem drugie tez ma się kręcić wszystkie maja LSD oprócz wersji BASE USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szejn Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Chyba nie do końca, bo LSD (z ang. dyferencjał z ograniczonym poślizgiem) to nie to samo co elektroszpera, przyhamowująca jedno z kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 To jeszcze pytanie czy da rade to elektroniczne gowno wylaczyc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szejn Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Nie wiem, nie znam się to się wypowiem Nie wiem, raczej nie, bo jest to mocno powiązane z innymi systemami jak abs i skądś zetka musi brać aktualną prędkość, albo z kół albo z dyfra. Ale niech wypowie się ktoś mądrzejszy ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 (edytowane) Teoretycznie to elektronika wiec pewnie sie da tylko jak. EDIT: A ten system chyba nazywa sie VDC i byc moze tez system wylacza sie razem z TCS...czyli jednym guzikiem. Edytowane 10 Marca 2014 przez Bydle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 nie rozumiem LSD mają modele przedliftowe, polift ma VLSD-czytaj elektroniczną szperę która przyhamowuje koło predkosc brana jest ze skrzyni przewaznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Czyli np moj US 2005 przedlift jezeli ma LSD to normalne a nie elektroniczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Otwarty dyferencjał, LSD, elektro szpera - hamuje drugie koło. Szukam Z przedlifta z silnikiem DE. Automaty też wychodziły na Europe. Na jednym i na drugim rynku zbytu były automaty, na jednym i drugim rynku były szpery. W większości wersje US to są wersje "bieda edyszyn" bez bez szpery. Poczytaj na forum o wersjach, dokształć się bo był wiele razy wałkowany temat. Co do systemów kontroli trakcji (chyba, ale nie jestem pewien) były dwa osobne guziki na każdy z systemów. Jedynym pewnym sposobem to zakręcenie kołami w powietrzu co z tego że będzie w VINie jak ktoś mógł wymienić Poza tym dokupić LSD to nie problem Z dziwnego powodu przyjęło się, że 'elektroszpera' to zaspawany dyferencjał, ale mińmy tę kwestię Dokładnie, szukam przedlifta z DE, zdążyłem się co nieco, jak to napisałeś 'dokształcić' nt różnic pomiędzy US a EU, nie tylko na tym forum, bo cały internet to wałkował , ale nie znalazłem zależności występowania różnych dyferencjałów, wiem, że w większości przypadków US to tzw bieda-wersja ale trudno...ponieważ ogromna większość automatów w Europie to właśnie USDM Piszesz, że nie problem dokupić LSD? to tyle dobrze...chociaż nie natrafiłem... ale co nastąpi montując LSD w miejsce dyfra z systemem hamującym drugie koło. Zdaję sobię sprawę, że może się nie zgadzać z VINem, w szczególności w rozbitku sciąganym z US. Miałem nadzieję, że są może powszechnie znane jakieś różnice np w obudowie, czy nabity nr na nich...lub da się poznać po żebrowaniu chłodzącym podnieś tylnie koła, jak będziesz kręcił jednym kołem drugie tez ma się kręcić Zapomniałeś dodać, ze koła muszą się kręcić w tym samym kierunku W otwartym dyferencjale będą się także kręciły obydwa, tyle, że w rózne strony zdaję sobię sprawę jak działa szpera, dlatego też potrzebuję takiego mechanizmu w Z ;] A ten system chyba nazywa sie VDC i byc moze tez system wylacza sie razem z TCS...czyli jednym guzikiem. No właśnie gdzieś doczytałem, że w takim wypadku wyłacza się tylko TCS Czy w Z były systemy ESP i TCS? to moze tak jest, że w TCS jest właśnie ta elektroniczna szpera, a w ESP jej brak lub mechaniczna(LSD); lub odwrotnie (?) LSD mają modele przedliftowe, polift ma VLSD-czytaj elektroniczną szperę która przyhamowuje koło Tak? pewne info? To by dużo w mojej sprawie wyjaśniało... w takim razie w przedlifcie, którego szukam, najgorsza opcja odpada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 A moge zapytac do czego bedziesz uzywac tego auta ze masz tak sprecyzowane wymagania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 hot_rider, dnia 10 Marz 2014 - 17:50, napisał: LSD mają modele przedliftowe, polift ma VLSD-czytaj elektroniczną szperę która przyhamowuje koło błąd, Bydle dobrze napisał, że ten system nazywa się VDC, ale jeszcze czy on występował tylko w polifcie... A moge zapytac do czego bedziesz uzywac tego auta ze masz tak sprecyzowane wymagania? Zeta ma być tzw dupowozem, ale musi mi zastąpić kilka innych pojazdów... poprostu będzie to dużo latało bokami ;> dla mnie musi mieć szperę, chociażby taką 20% (najwyżej bardziej zblokuje ;]) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 A dlaczego automat skoro ma latac bokiem? Pytam sie z ciekawosci bo ja tez mam automacik i wlasnie tez chce je przerobic pod latanie bokiem czasami a wiadomo ze do tego lepsza jest MT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Całe szczęście akurat te automaty nadają się do takich operacji nie będzie to samo co manual...ale w tym przypadku moge tyle wybaczyć. Jak pisałem, Z ma mi zastąpić kilka samochodów...a na codzień wolę automata...no i ten spełnia moje wszystkie oczekiwania ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 (edytowane) wiekszość automatow to usa pewnie dlatego ze nie ma automatow w EU tcs to system zapobiegajacy poslizgowi kół błąd, Bydle dobrze napisał, że ten system nazywa się VDC, ale jeszcze czy on występował tylko w polifcie.. śmiem twierdzić ze mylisz pojecia i przyrównujesz systemy bezpieczenstwa TCS &VDC/ESP z LSD TCS - Traction Control SystemVDC - Vehicle Dynamics ControllerVTC - Variable Timing ControlMT - Manual TransmissionAT - Automatic TransmissionVLSD - Viscous Limited-Slip Differentia Edytowane 10 Marca 2014 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 (edytowane) no nie, chyba coś ostro popieprzyłem skądś wkręciłem sobie że to VDC to jest elektroniczna szpera... to jak to jest faktycznie? nie chce już bardziej mieszać 1. czy TCS i VDC występowały jednoczesnie? 2. ESP niezależnie od powyższych? 3. ESP lub TCS w zależności liftu? 4. Jak sie nazywa ta 'elektroniczna' szpera? bo chyba nie VLSD (??) 5. Czy występowanie szpery 'elektronicznej' lub 'mechanicznej' uzależnione było od tego czy jest TCS czy ESP? hot_rider, tylko nie mów mi, że znowu coś pomieszałem EDIT znalazłem jeszcze potwierdzenie Twojej wypowiedzi "Szpery sterowane elektronicznie (czyli boksujące koło przyhamowuje zacisk) były w wersjach US i EU od 2007 roku." W sumie jest to najważniejsza informacja ;] Edytowane 10 Marca 2014 przez Dżon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Kolego Dżon, ja mam/miałem wersję US '03 AT. Piszę, że miałem, bo w lutym zmieniłem z AT na MT. Jeśli szukasz dupowozu, to będziesz zadowolony z Zety w automacie. Jeździłem AT na torze, bawiłem się bokami na mieście i powiem, że AT jest po prostu wygodniejszy do tej zabawy. Moja wersja ma wyłączane TC a dyfer ma szpere LSD - to jest wersja premium pack. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 (edytowane) Kolego Dżon, ja mam/miałem wersję US '03 AT. Piszę, że miałem, bo w lutym zmieniłem z AT na MT. Jeśli szukasz dupowozu, to będziesz zadowolony z Zety w automacie. Jeździłem AT na torze, bawiłem się bokami na mieście i powiem, że AT jest po prostu wygodniejszy do tej zabawy. Moja wersja ma wyłączane TC a dyfer ma szpere LSD - to jest wersja premium pack. I taki właśnie egzemplarz chętnie bym łyknął Edytowane 10 Marca 2014 przez Dżon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Całe szczęście akurat te automaty nadają się do takich operacji A mozesz to rozwinac?? Co masz na mysli ze akurat te automaty sie do tego nadaja? Skad takie stwierdzenie?? Pytam z czystej ciekawosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 A mozesz to rozwinac?? Co masz na mysli ze akurat te automaty sie do tego nadaja? Skad takie stwierdzenie?? Pytam z czystej ciekawosci Mam bardzo małe doświadczenie ;> ale to co mnie interesowało dostrzegłem Szybko i 'twardo' przebija biegi; (nie wiem jak redukcje na wysokich obrotach) Nie wrzuca wyższego/niższego biegu w trybie sekwencji Nie odcina zasilania jednocześnie wciskając hamulec i gaz Te rzeczy mnie bardzo interesowały ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Dokladnie tak jak mowisz a co do redukcji to bardzo mocno szarpie bo nie wrzuca na luz tylko hamuje silnik skrzynia ale przy odpuszczeniu gazu, redukcji i wcisnieciu gazu bardzo latwo wprowadzi go w poslizg. Pytanie tylko co na to skrzynia Jak dlugo jest w stanie zniesc takie rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szejn Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Ja miałem base US i kupiłem bez problemu szpere LSD w PL. Oglądał ją dla mnie Coobcio w warszawie, był macał, potwierdzi że moja szpera była za***ista i dobrze kleiła, przywiózł mi ją BartekZ33 więc wszystko udało mi się załatwić w obrębie tego forum. Aha za szperę dałem 700 albo 800 zł już nie pamięam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Ja chyba kupie drugi dyfer i zaspawam go i bedzie na zasadzie p&p wymiana na czas zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubas Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Ja chyba kupie drugi dyfer i zaspawam go i bedzie na zasadzie p&p wymiana na czas zabawy. tz elektroszpera najlepiej to działa jak te guziki oczywiście na tor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Ale jak to musi drzec klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.