Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] szalejące obroty


adam87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zauważyłem dziwną dolegliwość. Kiedy przyspieszając puszczę gwałtownie gaz i wcisnę sprzęgło obroty auta spadają prawie do 0, wzrastają do 1500, znowu spadają do 0, wzrastają do 1500 i tak kilka razy, po czym zaczynają się stabilizować przy 1100 i powoli spadają do 800. Wiadomo, że sytuacja jest może mocno wymuszana i zdarza się rzadko, ale na gazie jest trochę gorzej i auto od razu gaśnie (czyli nie ma powrotu do 1500 i znowu w dół), co jest już odczuwalne i kłopotliwe w czasie jazdy (wiadomo znika wspomaganie kierownicy i hamulców). Co może być nie tak?

Edytowane przez adam87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega + jeszcze jeden zabig który i umnie wyeliminował całkowicie objaw. Podpiąć go pod Consult i ustawić mieszankę, pewnie jest za bogata!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega + jeszcze jeden zabig który i umnie wyeliminował całkowicie objaw. Podpiąć go pod Consult i ustawić mieszankę, pewnie jest za bogata!

Bardzo możliwe, gazownik się skarżył, że auto ma strasznie bogate korekty na benzynie... niestety mi to nic nie mówi. Czy zwykły mechanik (no może garażowych tutaj pomińmy) może mi to ustawić?

EDIT:

Dzisiaj jadąć do pracy samochód mi zgasł i nie zdążyłem go odpalić na "zasprzęglenie" (w czasie jazdy), ponieważ byłem za blisko innego auta. No i skończyło się tym, że stałem około 2 minut na środku ulicy próbując odpalić auto, które za żadne skarby nie chciało zaskoczyć. W końcu jakoś się udało. Dodam, że nigdy nie było problemów z odpalaniem, auto pali na dotyk zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, ale jak widać po TAKIM zgaśnięciu, jest inaczej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nisatety tu napisałem Ci że pod N. Consult! Tak więc mało który mech. posiada odpowiedni komp. za 1.5cirka2.5tyś. żeby obrobić tylko Nissan-a. Musisz znaleść takiego albo ASO Ci zostaje. Lecz i tak najpierw wyczyść przepustnice, "silniczek krokowy"i przepływkę. Nie daj ruszyć mech.(lub samemu)śrubki przy przepustnicy! Jest ustawiana fabrycznie do zakresu "siln.krok". Prawidłowa adaptacja przepustnicy jest możliwa tylko przy pomocy Consult! Reszta opisywanych sposobów adaptacji to śmiech na pustej sali, dobre do PoldkówFSO. Pozatym sprawdzą Ci dokładnie odczyt sond, czy sunusojdy się zgadzają!

P.s. Z czytaj komp. Może masz ponadto jakiś błąd?

Edytowane przez NEO NFS
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check się wprawdzie nie świeci, ale to zapewne nie wyklucza błędów, więc nie wiem, a sprawdzić nie mam jak. Jeśli chodzi o sondy to były sprawdzane i podobno jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa u Ciebie sposób na zworkę?(znajdziesz na forum!, lub net.)

To że sondy miałeś sprawdzane, zapewnie pojedyńczo i jest ok?-czyli zachowują normę. Nie znaczy to że współpracują ze sobą w odpowiedniej tolerancji! Chyba że były sprawdzone wykresowo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób na zworkę? Zaraz poszukam - bo nie słyszałem :) Podobno jest możliwość podłączenia auta pod smartfona (za pośrednictwem wtyczki serwisowej z bluetoothem) i sprawdzenia błędów przy pomocy odpowiedniego softu, jutro sprawdzimy.

Jeśli chodzi o sondy, to były sprawdzane bodajże tydzień temu i podobno są ok (podobno jedna jest w ciut gorszej kondycji, ale nie na tyle by od razu brać się za jej wymianę). Gazownik wymieniając mi listwę na nową skarżył się, że auto ma "bogate korekty na benzynie" (mam nadzieję, że niczego nie przekręciłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obrotami to oprócz tego, co wymieniliście wyżej, mogą być inne rzeczy. Ja w swoim starym Suzuki Swifcie miałem podobny problem jaki opisujesz, i okazało się że "lewe powietrze" się gdzieś dostawało i mechanicy mi to zrobili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze dodam, że winowajcą może być też rozciągnięty łańcuszek rozrządu, ale póki co tej opcji wolę nie brać pod uwagę... tymbardziej, że poza problemem z obrotami silnik pracuje wzorowo, normalna dynamika, odpala na dotyk itp.

BTW, zauważyłem, że powyższe problemy występują w przedziale temperatur 30-90 (czyli mniej więcej w momencie kiedy elektroniczne ssanie się wyłączy, ale silnik nie jest jeszcze w pełni rozgrzany), po osiągnieciu 90 stopni problem zanika

Edytowane przez adam87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...